AKTUALNO

AUTOINDUSTRIJA UHVATILA DAH Austrija i Njemačka prve pokrenule proizvodne trake nakon karantene, za sada s drastično smanjenim kapacitetom

Uz neizostavne mjere zaštite većina europskih proizvođača automobila proteklog je tjedna pokrenula tvorničke trake koje zbog pada tržišta, nespremnosti dobavljača dijelova, ali i poteškoćama u transportu, za sada rade s drastično smanjenim kapacitetom
 Volkswagen

Iz Kine odakle je zloćudna korona i krenula u svijet, stigle su i prve vijesti o ponovnom pokretanju proizvodnje automobila.

Državi u kojoj je preko 40 milijuna radnih mjesta povezano s autoindustrijom, poticaj je stigao iz samog vrha vlasti koja je usput produžila subvencije za električne automobile do 2022. U Wuhanu, epicentru pandemije, 8. travnja otvoreni su i prvi saloni automobila koji u početku nisu imali veliki broj posjetitelja, ali najbolji trgovci na svijetu brzo su reagirali.

Primjerice G-Clean, inteligentni sustav pročišćavanja zraka posto je standardni dio opreme svim novih modela koje proizvodi Geely, a isporuka na kućni prag kupca nije više rezervirana samo za luksuzne automobile.

Postepeno, ovisno o opuštanju nacionalnih mjera izolacije, automobilski sektor započeo je s pokretanjem proizvodnih strojeva u cijeloj Europi. Među prvima su trake pokrenuli u pogonima Magne Steyr u Grazu kako bi nastavili proizvodnju Mercedesove G klase, te Jaguara I-Pace.

Južne susjede slijedila je Njemačka odnosno Volkswagen. Kao prvi uvjet za ponovno pokretanje montažnih linija u Wolfsburgu su istaknuli očuvanje zdravlja zaposlenika pri čemu su njemački šefovi mogli koristiti iskustvo stečeno u tvornicama koje već rade u Kini.

U 32 pogona od ukupno 33 koliko ih VW ima u Kini, u prvim tjednima nije zabilježen ni jedan zaraženi što je bio signal za početak otvaranje tvornica u Zwickau i Bratislavi.

Najveći svjetski proizvođač automobila, u ponedjeljak 27. travnja pokrenuo je i svoju najveću tvornicu u Wolfsburgu, a istog dana trebale su proraditi i tvornice širom svijeta u kojima se pored VW proizvode i ostale marke njemačke grupacije, no, plan se nije ostvario u Meksiku i SAD-u.

U Wolfsburgu je oko 8000 radnika u ponedjeljak ponovo započelo s radom i u prvom tjednu planira se proizvesti 1400 automobila, uglavnom Golfova što je tek 10 do 15 posto kapaciteta. Razlog su naravno mjere zaštite, ali i dobavljači od kojih većina nije počela s radom.

S istim planovima krenuli su i ostali europski proizvođači. U Francuskoj je prva tvornica koja je ponovno otvorila vrata bila Toyotina u Onnaingu, gdje se proizvodi Yaris. U Češkoj je Hyundai pokrenuo pogone u Nošovicama, a u susjednoj Mađarskoj Audi je još prošlog tjedna vratio radnike na posao u Juru, a potom su aktivirane tvornice u Bruxellesu i Neckarsulmu.

No, ne žure se svi. Nakon što je Koreja uspjela primiriti širenje korone, Hyundai je povećao domaću proizvodnju, a potom otkrio da njihovi automobili zapinju u američkim lukama zbog pada prodaje. Iz istog razloga Jaguar i Land Rover odgodili su pokretanje za svibanj pa i u Slovačkoj Nitri gdje će se proizvoditi novi Defender.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 12:43