
Situacija s modernim automobilima je trenutačno vrlo apsurdna. Zakonom je strogo zabranjeno koristiti mobilne telefone u vožnji jer je to opasno, što je razumljivo, a onda su proizvođači automobila počeli postavljati zaslone u svoje automobile i uklanjati fizičke tipke, tjerajući nas da što više "tipkamo po zaslonima" u vožnji, što realno nerijetko može biti jednako opasno kao korištenje mobitela u vožnji.
Ipak, neki proizvođači "ne daju svoje tipke", a među njima prednjači Hyundai. Oni i dalje imaju neočekivano velik broj fizičkih tipku u svojim autima, a sada su priznali da prevelika ovisnost o ekranu zapravo uzrokuje da se neki vozači osjećaju "pod stresom i iznervirani tijekom vožnje".
Hyundai obećava i u budućnosti zadržati taktilne kontrole tamo gdje imaju najviše smisla. Neće svaka funkcija imati gumb, ali često korištene značajke zadržat će tipke. To je otkrio viši potpredsjednik dizajna Hyundaija Simon Loasby.
U svom razgovoru s Autocarom, pojasnio je da su budući interijeri Hyundaija izgrađeni oko jedne temeljne ideje: držati pogled vozača na cesti. "Stvarno ne želite da ljudi gledaju u ekran: želite da gledaju u razini očiju. Mišićna memorija pomoći će vozačima da prilagode postavke bez skidanja pogleda s ceste", istaknuo je Loasby.
S tim u vezi, šef dizajna Hyundaija, Luc Donckerwolke, neizravno je priznao ono što svi s pravom pretpostavljamo, da su zasloni prvenstveno proizvođačima alat za smanjenje troškova. Moderni infotainment sustavi temeljeni na velikim zaslonima "idealni su jer štedite puno ako imate samo zaslon", rekao je on. Međutim, Hyundai tvrdi da ljudi općenito imaju "ljubav prema analognoj interakciji", stoga je ključ pronaći pravu ravnotežu između gumba i velikih zaslona.
Donckerwolke je optimističan da će automobilska industrija s vremenom smanjiti zaslone osjetljive na dodir i vratiti tipke.
Komentari
0