VJERNI TRADICIJI

Barem je netko shvatio. Hyundai: ‘Tipke su sigurnije od zaslona koji se ugrađuju zbog uštede‘

Moderni infotainment sustavi temeljeni na velikim zaslonima "idealni su jer štedite puno ako imate samo zaslon"

hyundai Ioniq 6, ilustracija

 CROPIX

Situacija s modernim automobilima je trenutačno vrlo apsurdna. Zakonom je strogo zabranjeno koristiti mobilne telefone u vožnji jer je to opasno, što je razumljivo, a onda su proizvođači automobila počeli postavljati zaslone u svoje automobile i uklanjati fizičke tipke, tjerajući nas da što više "tipkamo po zaslonima" u vožnji, što realno nerijetko može biti jednako opasno kao korištenje mobitela u vožnji.

image

Hyundai Ioniq 5 N, ilustracija

AFP

Ipak, neki proizvođači "ne daju svoje tipke", a među njima prednjači Hyundai. Oni i dalje imaju neočekivano velik broj fizičkih tipku u svojim autima, a sada su priznali da prevelika ovisnost o ekranu zapravo uzrokuje da se neki vozači osjećaju "pod stresom i iznervirani tijekom vožnje".

image

Hyundai Inster, ilustracija

Hyundai obećava i u budućnosti zadržati taktilne kontrole tamo gdje imaju najviše smisla. Neće svaka funkcija imati gumb, ali često korištene značajke zadržat će tipke. To je otkrio viši potpredsjednik dizajna Hyundaija Simon Loasby.

U svom razgovoru s Autocarom, pojasnio je da su budući interijeri Hyundaija izgrađeni oko jedne temeljne ideje: držati pogled vozača na cesti. "Stvarno ne želite da ljudi gledaju u ekran: želite da gledaju u razini očiju. Mišićna memorija pomoći će vozačima da prilagode postavke bez skidanja pogleda s ceste", istaknuo je Loasby.

image

hyundai Ioniq 6, ilustracija

CROPIX

S tim u vezi, šef dizajna Hyundaija, Luc Donckerwolke, neizravno je priznao ono što svi s pravom pretpostavljamo, da su zasloni prvenstveno proizvođačima alat za smanjenje troškova. Moderni infotainment sustavi temeljeni na velikim zaslonima "idealni su jer štedite puno ako imate samo zaslon", rekao je on. Međutim, Hyundai tvrdi da ljudi općenito imaju "ljubav prema analognoj interakciji", stoga je ključ pronaći pravu ravnotežu između gumba i velikih zaslona.

image

hyundai Ioniq 6, ilustracija

CROPIX

Donckerwolke je optimističan da će automobilska industrija s vremenom smanjiti zaslone osjetljive na dodir i vratiti tipke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
14. travanj 2025 04:26