OSJETAN PAD

Bez subvencija padaju mnogaeuropska tržišta automobilima

Nakon što su španjolska, talijanska i francuska vlada ukinule subvencije, rezultati su postali razočaravajući

Prognoza na koju su stručnjaci mjesecima upozoravali sada se pokazuje potpuno točnom.'Umjetno' pumpanje prodaje koje uvelike ide na račun subvencija i ostalih pogodnosti sada se vraća poput bumeranga. Ono što je Njemačka prolazila prije nekoliko mjeseci, sada se događa u još nekoliko europskih zemalja.

Efekt bumeranga

U Francuskoj je ovoga mjeseca zabilježen pad od 9,8 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a analize pokazuju da se očekuje još veći. Za razliku od Francuza koji još uvijek imaju prihvatljive negativne brojke, Španjolska u osmom mjesecu bilježi pad od velikih 23,8 posto u usporedbi s kolovozom prošle godine.

Slično je u Italiji, gdje brojke pokazuju da su kupci na Apeninskom poluotoku kupovali 19 posto manje automobila nego u osmom mjesecu prošle godine. Premda se za pad spomenutih tržišta u pravilu okrivljuje vladu koja je ukinula subvencije i ostale pogodnosti za kupnju novih automobila, iz kompletnog dojma ne treba isključiti ni recesiju koja još brine većinu potencijalnih kupaca.

Slijedi dodatan pad

Budući da se recesiji ne nazire kraj, a subvencija više nema, jasno je da će većina europskih tržišta u sljedećim mjesecima zabilježiti dodatni pad, samo je pitanje koliki. Određena normalizacija prodajnih rezultata očekuje se tek poËčtkom iduće godine, kada će se većina kupaca najvjerojatnije pomiriti s činjenicom da više nema kupnje novih automobila uz pomoć države.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 16:02