POSAO CVATE

‘Brojke ne lažu‘: Tesla zarađuje 5 puta više po automobilu od Toyote i duplo više od GM-a i Forda zajedno

To je prilično ludo postignuće za tvrtku koja čak nije aktivna u nekim većim sektorima tržišta automobila

Tesla Model X

 Tesla

Prošla godina nije bila baš najbolja za Teslu, barem što se tiče publiciteta - dionice su padale, Elon Musk je svako malo bio tema raznoraznih članaka, uključujući tužbe povezane sa sigurnošću ili rivala koji su počeli isporučivati vlastita električna vozila. Neke ljude je to natjeralo da se zapitaju je li Teslino zlatno razdoblje na izmaku.

image

Tesla Supercharger

Tesla

Ali onda vidimo financijske brojke i usporedite ih sa brojkama rivala, i možemo vidjeti da je Teslino zlatno razdoblje tek počelo. Počnimo s profitom: kako izvještava The Street, Tesla je zaradila više novca od Forda i GM-a zajedno. Tesla je zabilježila profit od 12,6 milijardi dolara prošle godine, u usporedbi s 9,9 milijardi dolara GM-a i 2 milijarde dolara gubitka za Ford.

image

Tesla asortiman

Tesla

To je prilično ludo postignuće za tvrtku koja čak nije aktivna u nekim većim sektorima tržišta automobila. Ne prodaje automobile s unutarnjim izgaranjem ili hibridne automobile, nema subkompaktne ili srednje velike limuzine ili SUV-ove, a iako se Cybertruck još uvijek očito ne prodaje, ni kamion Semi još nije u priči.

image

Tesla Cybertruck

Tesla

Teslin prihod za 2022. iznosio je 81,5 milijardi dolara, dok je GM zaradio 157 milijardi dolara, a Ford 158,1 milijardu dolara. Što nas dovodi do još jedne fiskalne činjenice o Tesli koja je nedvojbeno nevjerojatnija od nadmašivanja Forda i GM-a za plaću za ponijeti kući. Govorimo o zaradi po automobilu.

image

Teslina tvornica u Fremontu, Kalifornija

Tesla

Izvještaj Nikkei Asia kaže da je Tesla zaradila pet puta više po automobilu nego Toyota prošle godine. Između travnja i prosinca Tesla je u prosjeku zaradila 12,6 milijuna jena (9618 dolara) po automobilu, dok je Toyota uzimala samo 240.000 jena (1832 dolara) po automobilu, kaže Nikkei.

image

Tesla Model X

Tesla

Dio krivnje za to pripisan je porastu cijene materijala, što je utjecalo na sve proizvođače automobila, ali je posebno teško pogodilo Toyotu. Prijavljeno je da su troškovi tvrtke porasli za 1,1 trilijun jena (8,36 milijardi dolara) i snosi velik dio povećanja troškova energije koji su pogodili njezine dobavljače.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 12:59