41. IZDANJE NAJTEŽEG RELIJA

DAKAR 2019. KREĆE 6. SIJEČNJA Loeb, Sainz i ekipa opet u paklenoj pustinji

Novo izdanje Dakara starta šestog i završava 17. siječnja u Limi, a kroz deset brzinskih ispita u peruanskim pješčanim pustinjama i uz ponešto izmijenjena pravila uzbuđenja neće nedostajati
 AP

Premda se situacija u jednom trenutku nije činila blistavom, do te mjere da je održavanje sljedećeg, 41. izdanja relija Dakar bilo dovedeno u pitanje, velika karavana natjecateljskih (gotovo 270) i pratećih vozila (79 automobila i 163 kamiona te 59 novinarskih i 30 vozila organizatora) i ove se godine krajem studenoga otisnula iz Luke u Le Havreu i uputila na dugo putovanje prema Južnoj Americi.

Sebastien Loeb reveals his car at Red Bull Knock Out in Scheveningen, The Hague, The Netherlands on the 10 November 2018 // Remko de Waal / Red Bull Content Pool // AP-1XFJJPD492111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
AP

Još jedno izdanje relijaškog spektakla, dakle, može započeti i premda ne sumnjamo da na njemu niti ove godine neće nedostajati uzbuđenja, za povećani interes publike za Dakar treba zahvaliti raznim faktorima. Za početak, nastupit će očekivano velik broj dobro poznatih veterana i novih nada, a među njima će se, između ostalih, naći čak i Sebastien Loeb i Daniel Elena. Ostatak nekadašnjeg Peugeota nakon povlačenja francuskog proizvođača s Dakara promijenio je timske boje, pa će se Stephane Peterhansel, Carlos Sainz i Cyril Despres za pobjedu boriti pod okriljem momčadi X-raid Mini. Dobra vijest svakako je i povratak Robbyja Gordona, još jedne legende Dakara, koji će nakon dvije godine izostanka ponovno juriti južnoameričkim divljinama. Suvozač će mu ponovno biti Kellon Walch, a zanimljivo je da će – iako smo bili navikli najčešće ga gledati u Hummeru - nastupiti u Textron XX-u.

S obzirom na očekivanu konfiguraciju terena novogodišnjeg Dakara, koji se ovoga put vozi pod egidom “100% Peru”, dakle s puno pustinje i puno pijeska, to je itekako logična odluka. Bit će zanimljivo vidjeti kako će se u tim uvjetima snaći motociklisti i posebno kamioni, kod kojih je i dalje glavni favorit uglavnom nedodirljivi Kamaz.

Sebastien Loeb reveals his car at Red Bull Knock Out in Scheveningen, The Hague, The Netherlands on the 10 November 2018 // Remko de Waal / Red Bull Content Pool // AP-1XFJJPFNN2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
AP

Među natjecateljima na startu u Limi 6. siječnja naći će se 137 vozača i suvozača kojima će to biti prvi nastup na ovom reliju, a njima uz bok jurit će i 42 vozila čiji će se vozači moći pohvaliti da su kao pravi veterani na Dakaru nastupili više od 10 puta. Broj raznih nacionalnosti, uključujući vozače i ostale članove svih natjecateljskih momčadi i pratećih im službi ove se godine popeo na 61...

Nova pravila- Odustajanje u prvoj polovici relija neće značiti kraj. Vozila će se moći vratiti nakon dana odmora u paralelnom natjecanju s narančastim pločicama, ali neće moći startati u prvih 25

126 automobila, 167 motocikala i kvadova te 41 kamion startat će iz Lime 6. siječnja

16 godina ima najmlađi natjecatelj ikad, mehaničar Mitchel Van Den Brink

17 ženskih sudionica, što je najveći broj u proteklih deset godina

Iako su mnogi zaključili da je Loeb odustao od pobjede na Dakaru, on se odlučio vratiti i pokušati još jednom, ovoga puta u privatnoj 3008-ici DKR

Stephane Peterhansel, Carlos Sainz i Cyril Despres za pobjedu će se ove godine boriti pod okriljem X-raid Minija

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 01:15