TEST CITROEN DS5

Dizajnersko remek-djelo drži Nijemce na nišanu!

Francusku limuzinu karakterizira vrhunska udobnosti i prostrana unutrašnjost

Kada su prije tri godine predstavljali prvi model luksuzne DS linije, čelnici Citroëna jasno su naglasili imperativ ulaska u premium segment automobila. Probijanje leda s modelom DS3 izvedeno je vrlo upješno, slijedio je nešto konzervativniji pokušaj sa DS4, a sada je stigao model koji najavljuje ulazak u premium društvo bez kucanja.

Samouvjerenost tržišnog nastupa Citroëna DS5 Francuzi temelje na provjerenim kvalitetama poput atraktivnog izgleda, vrhunske udobnosti te prostrane unutrašnjosti koja krasi većinu njihovih automobila. No kakav je treći član mlade DS obitelji u praksi provjerili smo u izvedbi pokretanoj dvolitrenim HDi motorom sa 163 KS u spoju sa 6-brzinskim automatskim mjenjačem.

Automobil koji je stavljen na ojačanu platformu modela C4 Picasso bez ikakve je sumnje vizualno najimpresivnije rješenje DS obitelji. Bez obzira voljeli Citroën ili ne, sve osim velikog komplimenta na račun vanjskog dizajna bilo bi nerealno razmišljanje. Sličnu priču nudi interijer kojem su francuski dizajneri podarili univerzalnu osobnost koja se manifestira kroz korištene materijale, kvalitetu izrade, ali i bezbroj drugih elemenata poput udobnih kožnih sjedala ili trodijelnog staklenog krova. Dojam profinjenosti dominira kompletnim interijerom, a ogledni primjer može biti prednja armatura koja je napravljena od iznenađujuće mekane plastike. Kritika ide na račun pretjeranog broja prekidača u interijeru koji stvaraju nepotrebnu konfuziju.

Motor pod prednjim poklopcem nije nikakva novost, a njegovih 163 KS i 340 Nm okretnog momenta na papiru djeluju dovoljno. No, u praksi osim zadovoljavajuće potrošnje i vrlo dobrih performansi na otvorenoj cesti, pohvale na spoj ovog motora i novog DS-a nemamo. Možda je takav dojam prenaglašen zbog sportskog izgleda koji nudi DS5, pa su očekivanja od papučice gasa prevelika, a možda cijeli dojam kvari automatski mjenjač sa šest brzina koji u automatskom načinu rada prečesto šalta u viši stupanj. Kada provedete nekoliko kilometara za upravljačem, shvatite da je DS5 stvoren za autocestu gdje nudi prvoklasne vozne sposobnosti. Prilično tvrd ovjes namijenjen je vozačima skonim brzoj vožnji, no na neravnim prometnicama osjetne su određene slabosti koje kod vozača izazivaju želju za hidropneumatskim ovjesom koji je nažalost dostupan samo kod modela C5.

Osnovna izvedba najvećeg DS modela (1.6 HDI, 112 KS) dostupna je za 223.000 kuna, a cijena testiranog modela je 256.000 kuna. Uz dodatnu opremu koja, uz ostalo, uključuje navigaciju, kameru ili kožna sjedala s masažom, ona se penje na 308.193 kuna. S takvim iznosom DS5 definitivno ulazi u premium segment, no određene boljke poput mjenjača još stvaraju razliku koja ide u korist njemačkim konkrentima. Sudeći po broju DS modela na hrvatskim prometnicama, naši kupci očito su zavoljeli luksuznu Citroënovu liniju. Nema sumnje da će i model u kojem vrijeme provodi francuski predsjednik Holland naići na drugačiji prijem.

TEHNIČKI PODACI

2,0 HDI

Motor.... t.dizelski

Obujam.... 1997 ccm

Snaga.... 163 KS

Moment.... 340 Nm

Ubrzanje.... 10.1 sek

Brzina.... 212 km/h

Potrošnja.... 7.5 litara

Prtljažnik.... 470 l

Mjenjač.... aut. 6 brzina

Cijena.... 256.600 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 10:20