ISTRAŽIVANJE pokazalo

Ekološka korist EV-ova nije velika jer malo koji dosegne kilometre kao kompenzaciju zagađenja iz proizvodnje

Kreditori nude kupcima da zamijene svoj EV novim svake tri godine pa se kilometri koji bi opravdali njihovo postojanje nikad ne naprave

Proizvodnja baterija za EV

 Volkswagen AG

Ekološka korist od električnih automobila možda se nikada neće osjetiti – njihova proizvodnja stvara do 70 posto više emisija nego njihovi benzinski ekvivalenti. Električni automobili moraju se koristiti desetke tisuća kilometara prije nego što nadoknade veće emisije uzrokovane proizvodnjom.

Primjerice stari VW-ov e-Golf postaje ekološki prihvatljiviji tek nakon 100.000 km, prema podacima proizvođača. Ali postoje strahovi da mnoga takva vozila nikada neće dostići ciljnu kilometražu jer vlasnici pređu na novije modele.

image

Proizvodnja električnog automobila

Profimedia

Naime, velika većina kupnje automobila u Ujedinjenom Kraljevstvu obavlja se korištenjem kreditnih planova, koji kupcima nude priliku da zamijene svoj automobil za novo vozilo nakon trogodišnjeg razdoblja, što vjerojatno neće biti dovoljno vremena za kompenzaciju emisija. Usto, malo koje kućanstvo ima samo jedan automobil i to još električni kao jedino vozilo za sve prigode.

U Britaniji je problem u tome što je zbog posebnog financiranja električnih auta skočila popularnost zahvaljujući najnižim kamatnim stopama. Sada bi takvo financiranja automobila moglo bi potkopati klimatske ciljeve vlade, budući da 2030. prijeti zabrana prodaje novih automobila na benzin i dizel.

image

Proizvodnja električnog automobila

Profimedia

Ministri se nadaju da će zabrana – koja se do 2035. odnosi na hibridne automobile – biti odlučujući čimbenik u postizanju nulte neto emisije stakleničkih plinova u zemlji do 2050. Ipak, električna vozila (EV) mogu igrati ulogu u ovom cilju samo ako ostanu dovoljno dugo na cestama.

Volvo je 2021. otkrio da emisije iz proizvodnje električnih automobila mogu biti do 70 posto više od benzinskih modela i rekao da će biti potrebno između 50.000 i 110.000 kilometara da EV sveukupno postane ekološki prihvatljiviji, što obično traje četiri do devet godina.

image

Proizvodnja baterija za EV

Profimedia

To je uglavnom zbog baterija koje se koriste za pogon električnih automobila. Potrebne su im sirovine poput kobalta i litija koje je potrebno iskopati na mjestima kao što su Afrika i Južna Amerika prije nego što se transportiraju svijetom.

Dok su električna vozila energetski intenzivnija za proizvodnju, proizvođači neprestano ulažu u načine da proizvodnju učine učinkovitijom, uključujući širenje vlastitih obnovljivih izvora energije – a kako se nacionalne električne mreže dekarboniziraju, tako će se smanjivati proizvodnja i emisije u životnom ciklusu za električna vozila, pise Daily Mail.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 01:39