POPUSTILI SU

Europska unija se složila s ublaženim Euro 7 propisima: Stroži standardi samo za kamione i buseve

Nakon što su se suočili s protivljenjem proizvođača i zemalja članica, ministri su se složili da neće provoditi značajne promjene

Mjerenje ispušnih plinova (ilustracija)

 Continental

Nekoliko proizvođača automobila, uključujući Stellantis, Volkswagen, Škodu i druge, vrlo su kritični u pogledu strogih nadolazećih Euro 7 propisa o emisijama štetnih plinova u Europi. Neki su ih rukovoditelji čak opisali "beskorisnima", i čini se da im je EU popustila. Ministri su se dogovorili o novim "olakšanim" pravilima.

image

Euro 7 norma (ilustracija)

Profimedia

Nakon što su se suočili s protivljenjem proizvođača automobila i zemalja članica, uključujući Francusku, Italiju, Češku, Bugarsku, Mađarsku, Poljsku, Rumunjsku i Slovačku, ministri su se složili da neće provoditi značajne promjene postojećih standarda Euro 6 za automobile i kombije. Ipak će postojati stroži propisi za autobuse i teška vozila.

Iako je službena, odluka još nije konačna. Španjolska, koja predsjeda EU-om, predstavila je kompromisni tekst koji je dobio suglasnost Vijeća Europske unije, sastavljenog od ministara EU-a. O konačnom obliku zakona moraju raspravljati i potpisati Vijeće, Europski parlament i Europska komisija.

image

Promet (ilustracija)

Profimedia

"Vjerujemo da smo ovim prijedlogom postigli široku potporu, ravnotežu u troškovima ulaganja proizvodnih marki i da poboljšavamo dobrobiti za okoliš proizašle iz ove uredbe", komentirao je španjolski ministar industrije, trgovine i turizma Hector Gomez Hernandez.

"Položaj država članica je poboljšanje u odnosu na prijedlog Europske komisije Euro 7 - koji je bio potpuno nerazmjeran, stvarajući visoke troškove za industriju i kupce, uz ograničene koristi za okoliš", dodala je direktorica Europske udruge proizvođača automobila, Sigrid de Vries.

image

Mjerenje ispušnih plinova (ilustracija)

Arhiva

Koliko god ironično zvučalo, proizvođači automobila u Europi rekli su da bi prvobitno predloženi stroži standardi emisija mogli dovesti do sporijeg usvajanja električnih vozila.

Euro 7 u svom ranijem obliku odvratio bi tvrtke od ulaganja u električna vozila, rekao je nedavno izvršni direktor Renaulta Luca de Meo, dok je šef Škode Klaus Zellmer priznao da bi proizvodnja manjih osobnih automobila pod strožim emisijama bila "nemoguća".

Izvor: Automotive News Europe

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 17:10