NAKON 13 GODINA

Ferrari bi mogao vratiti ručni mjenjač, no to je dobra vijest samo za rijetke kupce ove marke

Kako sve više nestaju, ručni mjenjači postaju sve poželjnija alternativa, pogotovo u sportskim autima. Sada bi ih mogao vratiti i Ferrari

Ferrarijev ručni mjenjač

 RM Sotheby‘s

Prošlo je 13 godina otkako je Ferrari ponudio posljednji novi automobil s ručnim mjenjačem, a odluka o ukidanju ručnih mjenjača je donesena zbog boljih ubrzanja varijanta s automatskim mjenjačima i tadašnjih trendova, jer su tada kupci ovakvih automobila uglavnom željeli samo automatike s ručicama za izmjenu brzina na volanu.

No u posljednje vrijeme, kako sve više nestaju, ručni mjenjači postaju sve poželjnija alternativa, pogotovo u sportskim autima. Na primjer, postali su neočekivano popularni u SAD-u, a i u Europi sve više kupaca žali za njima. Tako je i šef razvoja proizvoda Ferrarija, Gianmaria Fulgenzi, priznao da se neki od njihovih kupaca snažno zalažu za povratak ručnih mjenjača.

image

Ferrarijev ručni mjenjač

RM Sotheby‘s

"Što se tiče mehaničkih promjena brzina, to bi moglo postojati u budućnosti, ovisno o proizvodu", rekao je Fulgenzi za australsku web stranicu Car Sales. Nažalost za obožavatelje Ferrarija koji su samo bogati, a ne apsurdno bogati, taj proizvod neće biti jedan od redovitih modela marke poput 299 ili 12Cilindri.

Fulgenzi je rekao da će ručni mjenjač, ako se ikada vrati,, "vjerojatno biti na automobilu iz serije Icona, jer ti automobili predstavljaju našu baštinu, to su automobili kojima se treba diviti i koje treba voziti na određeni način."

image

Ferrari Daytona SP3

Ferrari

Iako su prethodni modeli iz Icona serije, Monza SP1, SP2 i Daytona SP3, od kojih svaki košta nekoliko milijuna eura i koji se proizvode samo u malim količinama, svi imali automatske mjenjače, novi bi mogao dobiti ručni mjenjač jer je i Ferrarijeva nova F1 zvijezda, Lewis Hamilton oduševljen idejom da budući automobil iz serije Icona ima ručni mjenjač. Hamilton je sugerirao da bi Ferrari trebao napravfiti modernu posvetu F40 pod nazivom F44. Nasljednik modela F40, F50, bio je posljednji "posebni Ferrari" koji je dobio ručni mjenjač, a posljednji "obični Ferrari" s ručnim mjenjačem je bio California iz 2012. godine.

image

1990. Ferrari F40

Mecum

No Fulgenzi je upozorio da bi kupci koji su čvrsto odlučili kupiti Ferrari s ručnim mjenjačem morali biti spremni prihvatiti da će ih on koštati performansi. Rekao je da će okretni moment motora morati biti ograničen u usporedbi modelima koji imaju automatske mjenjače.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
09. travanj 2025 16:59