VOZILI SMO

FORD FOCUS ST JE VRHUNSKI SLOŽEN HOT-HATCH ZA UŽIVANJE. Tehnološki je riječ o prigušenoj verziji starog Focusa RS po cijeni od 280.000 kuna

 
 Ford

Na radost svih koji cijene performanse i vozne osobine, Ford je i četvrtu generaciju Focusa predstavio u ST izvedbi.

Model koji ispunjava prostor između mirnih obiteljskih izdanja i rabijatnog (još ne predstavljenog) RS modela, u odnosu na prethodnika ima snažniji i veći motor.

U pitanju je isti 2,3 -litreni EcoBoost turbo benzinski motor koji je pogonio sa scene netom povučeni Focus RS, ali snagom ograničen na 280 KS i 420 Nm okretnog momenta.

Ford

No i to je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 5,7 sekundi, rezultat kojim se diče i snažniji konkurenti poput Honde Civic Type R i Renaulta Megane RS Trophy.

U sportskom odjelu Ford Performance ovaj put bili su vrlo temeljiti. Turbo punjač opremljen je sustavom razvijenim na reli utrkama koji sprečava prazan hod turbine, a mjenjač je potpomognut elektronikom koja prilagođuje okretaje motora pri spuštanju stupnjeva.

Ford

Istodobno već odličan upravljač postao je još brži i precizniji, podnica je spuštena za 1 cm, a serijski dio opreme su elektronski kontrolirani amortizeri i samoblokirajući diferencijal. Impresivno izgledaju i prednji diskovi promjera 330 mm.

Naglasak na performanse i vozne osobine jači je nego u prethodnim izdanjima, ali unatoč dodatnoj injekciji snage i brzine novi Focus ST poštuje obiteljsku tradiciju.

Sportska obilježja (spojleri, difuzori, dvostruke ispušne cijevi…) su prisutna i lako prepoznatljiva, ali ne i pretjerana. Nema kompromisa po pitanju funkcionalnosti, a rezultat je dobro zamiješana kombinacija zbog koje će i odlazak na kiosk po novine biti duži nego inače.

Ford

U programu Normal ST se na gradskim ulicama ponaša poput običnog Focusa.

Kada podloga postane klizavija na raspolaganju je i program Active u kojem elektronika postaje stroža, ali u ugodnom zagrljaju Recaro sjedala poseban užitak pružaju Sport i Track programi.

Ford

Dovoljno je posegnuti za tipkom na upravljaču i motor postaje odlučniji, življi, puniji i na nižim okretajima. Elektronika prilagođuje i ovjes, a sve je popraćeno ugodnom simfonijom četverocilindričnog turbomotora koji pri izmjenama stupnjeva iz ispuha ispaljuje umjerene, ali za podizanje adrenalina dovoljne snažne plotune.

Iako težinom premašuje 1500 kg, Focus ST je pravi slalomaš. Lakoća upravljanja i učinkovitost ovjesa dolaze do izražaja na zavojitim dionicama i većina vozača puno će lakše otkriti osobne limite.

Ford

Nimalo čudno jer Focus je već u osnovnom izdanju ima zavidne dinamičke kvalitete, koje su sada još dodatno podignute zahvaljujući elektronski kontroliranom ovjesu, upravljaču s tek 2 okretaja od jedne do druge krajnje točke, te elektronski kontroliranoj mehaničkoj šperi.

Ford

U konačnici ST bez ustručavanja slijedi zadane putanje, spremno prihvaća nagle promjene smjera i pritom djeluje vrlo uravnoteženo. Oprašta i poneke pogrešne procjene vozača, a u krajnjem slučaju nudi i ekstremno učinkovite kočnice.

Na hrvatsko tržište novi Focus ST stiže početkom iduće godine, a prema najavama njegova cijena bit će lako pamtljiva jer za svaki od 280 konja trebat će izbrojiti 1000 kuna.

Ford

UKRATKO

Uz kontrolu prednjeg diferencijala, elektronika se brine i za usklađivanje okretaja pri promjenama brzina, a za paklene startove ugrađen je i launch control

Za dobar ugođaj u unutrašnjosti zaslužna su i vrhunska Recaro sjedala, a iza 19 colnih kotača kriju se diskovi promjera 330 mm (straga 302) učinkovitog kočionog sustava

Masa koja premašuje 1500 kg ne ostavlja traga. Zahvaljujući elektronski podesivom ovjesu, preciznom upravljaču i samoblokirajućem diferencijalu ST prolazi kroz zavoje vjerno prateći zadanu putanju

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 00:46