.jpg)
Od 1971. godine pa do propasti sredinom 2019. godine, njemački tuner Hartge bavio se doradama BMW-a i jedno je vrijeme, posebno 1990-ih to bila vrlo uspješna i popularna tuning kuća.
Braća Hartge stekla su slavu svojim brutalnim "swapovima" koje su se uglavnom odnosile na ugradnju dodatno dorađenih snažnijih BMW motora iz većih modela u manje.

Hartge je svojevremeno pomicao granice tuninga te istovremeno primjenjujući fantastičnu pozornost na detalje.
Ali, jeste li znali da je Hartge ugradio čuveni BMW-ov redni šestak interne oznake M88, dakle 3,5-litreni stroj neviđene snage i zvuka iz 1980-ih, te prvi M motor uopće koji je pogonio svemoćni BMW M1?

Kasnije je saživio u prvom M5 (e28) te BMW-u M635CSi i jedan od najkarizmatičnijih i najboljih motora M odjela svih vremena. Serijski je postizao od 215 do 282 KS, ovisno o modelu s crvenim poljem na 6500/min.

Da, braća Hartge su taj motor ugradili u Mercedes 300E i svog automobilskog Frankensteina nazvali Hartge F1.
Dogodilo se to 1988. godine, složen je samo jedan primjerak (ovaj s fotografija), kad su braća zaključila kao se motorni prostor 300E modela odlično "slaže" s BMW-ovim rednim šestakom M88.

Hartge je izvadio Mercedesov šestak s dva ventila po cilindru sa 180 KS i automatikom i sklop zamijenio s M88 jedinicom i ručnim mjenjačem iz Serije 6 E24 BMW 6. Naravno, motor nije bio serijski već obilato dorađen.

Obujam je "izbušen" sa serijskih 3453 ccm na 3545 ccm postižući veći omjer kompresije i maksimalnu snagu od 330 KS i 350 Nm okretnog momenta!
Performanse su za to doba bile spektakularne: OD 0-100 km/h za 6 sekundi, uz najveću brzinu od 300 km/h!

Hartge je također sredio podvozje ugradnjom sportskog ovjesa s Bilstein amortizerima kako bi poboljšao upravljivost i ležanje, a unutrašnjost je također nadograđena novom drvenom oblogom na instrumentnoj ploči, središnjoj konzoli i ulaznim vratima, kao i sportskim sjedalima po mjeri te Hartge upravljačem.

Mnogi smatraju Hartge F1 najpoznatijom kreacijom njemačke tvrtke jer govorimo o jednom od najslavnijih Mercedesovih limuzina koja je pogonjena jednim od najpoznatijih BMW-ovih motora.

Ako ste zainteresirani za kupnju ovog one-off Hartgea imat ćete za to jedinstvenu priliku na Essen Motor Showu koji se održava od 24. i 27. lipnja (ako korona virus ne promijeni planove) na aukciji RM Sothebyja.

Hartge F1 ponudit će se bez rezervacije po zasad nepoznatom početnim iznosu, a dolazi u nerestauriranom stanju sa 131.307 prijeđenih kilometara na satu. Uz auto dolazi kompletna servisna dokumentacija vozila od 1988. do danas...

Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....