TEST MOTOCIKLA

Honda ima novi hit: Japanski crossover s europskim potpisom stoji 53.000 kuna

S upola manje cilindara i konjskih snaga, ali i upola manjom cijenom, Honda ADV 350 želi ponoviti uspjeh broj većeg X-ADV
 Tomislav Krišto/CROPIX

Pred pet godina, u proljeće 2017. japanski je proizvođač u prodaju pustio mješanca endura i maxi-skutera - dvocilindrašem od 750 ccm pokretani X-ADV. I pogodila u sridu! Do danas je samo na europskom tržištu prodano više od 44.000 primjeraka, a samo je lani s 10.000 primjeraka japanski crossover bio najprodavanija Honda u EU. Taj uspjeh Japanci sad žele ponoviti i u srednjem razredu s novim ADV. Bez X.

image
Tomislav Krišto/CROPIX

Ideja je ponovno stigla iz Hondinog europskog dizajnerskog centra u Rimu, kao i uspješni CRF 1000 L Africa Twin i X-ADV 750, a jednocilindraš od 330 kubika stiže iz Tajlanda u tvornicu u talijanskoj Atessi, gdje se proizvode SH 350 i Forza 350.

image
Tomislav Krišto/CROPIX

S oštrim linijama, diodnim svjetlima, dvodjelnim sjedalom i zlatnom upside-down vilicom novi se ADV na prvi pogled gotovo i ne razlikuje od X-ADV. I na njega se sjeda kao na motocikl, prebacivanjem noge preko sjedala, jer ju je teško provući između upravljača i prilično visokog sjedala (79,5 centimetara), ali su komande kao na skuteru – desna ručica pokreće prednju, a lijeva stražnju kočnicu.

image
Tomislav Krišto/CROPIX

Lakši je, međutim, za manevriranje, jer teži svega 186 kilograma, punih 50 kilograma manje nego stariji brat X-ADV. Izrada je besprijekorna, kao i uvijek kad je riječ o Hondi.

image
Tomislav Krišto/CROPIX

Podrhtavanje jednocilindraša s osovinama za uravnoteženje osjeća se samo za stajanja, a sasvim se lijepo kreće, što i ne čudi s obzirom na dosta okretnog momenta već u niskim okretajima - 31,5 Nm na raspolaganju je pri ne pretjerano visokih 5250 okretaja.

image
Tomislav Krišto/CROPIX

Stoga ne čudi da lakoćom stiže do tvornički obećanih 133 km/h, a nama je na autocesti uz malo vjetra u leđa uhvatio gotovo 150 km/h. Još je, međutim, ljepše što potrošnja ni uz oštriju vožnju ne prelazi 4 litre, što znači da s jednim spremnikom prelazi 300 kilometara.

image
Tomislav Krišto/CROPIX

Osjećaj u vožnji je sjajan, u prvom redu zahvaljujući opuštenom položaju za ravnim upravljačem – noge su pod pravim kutom, a leđa sasvim uspravna i oslonjena o pregib na dvodjelnom sjedalu. Na čelični okvir preuzet s Forze umjesto tanke teleskopske vilice pričvršćena je deblja upside-down vilica kao na motociklu (straga dva amortizera s oprugama), a hod je dulji nego na Forzi 350 (12,5 centimetara sprijeda i straga 13 centimetara).

image
Tomislav Krišto/CROPIX

Spremnik goriva, hladnjak i akumulator smješteni su ispod nogu vozača, a čak je i jednocilindraš nagnut prema naprijed, pa je i težište nisko. Posljedica? ADV 350 lakoćom mijenja smjer i udoban je gotovo kao tourer.

A cijena? Honda za novi ADV 350 traži priličnih 53.000 kuna. Za utjehu, to je još uvijek upola manje nego X-ADV 750, koji stoji čak 103.900 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 05:23