CRNI DANI ZA DIZEL

Hrvati, što čekate? Dizelaši proizvedeni do 2014. u Njemačkoj postali nepoželjna roba, 300 tisuća auta ne može naći kupce, cijene i do 30 posto niže!

Kakva sudbina čeka rabljene aute pokretane dizelom proizvedenim do 2014. još nije jasno, međutim vrlo je vjerojatno kako će spomenuti dizelaši koji zadovoljavaju normu 5 završiti na tržištima manje razvijenih zemalja EU - uključujući i Hrvatsku
 Reuters

Već smo pisali o zabranama vezanim uz dizelaše koje pojedini gradovi uvode kako bi smanjili zagađenje, a najdalje je u svemu otišla Njemačka, u kojoj će uskoro sve veći broj gradova uvesti restrikcije. Rampu ‘starim’ dizelašima prvo planiraju spustiti München i Stuttgart, a njihov primjer poput domina će slijediti ostatak zemlje. Zbog navedenih mjera na tržištu rabljenih automobila u Njemačkoj trenutno vlada nezapamćeni kaos. Naime, Reuters navodi kako čak 300 tisuća rabljenih dizelskih automobila ne može naći svoje kupce, a kada tu brojku pomnožite s 15 tisuća eura koliko iznosi prosječna vrijednost rabljenog vozila u Njemačkoj, dolazimo do brojke od čak 4,5 milijardi eura. Riječ je o modelima koji zadovoljavaju Euro 5 normu.

Read car

Iako je njemačka vlada dopustila Volkswagen grupi, Daimler AG grupi, kao i BMW grupi naknadna poboljšanja na automobilima, njemačka ministrica okoliša Barbara Hendricks napominje kako ni uz preinake i poboljšanja mnogi modeli i dalje neće zadovoljiti stroge norme većih gradova. Među njemačkim kupcima javlja se "strah od dizelaša", zbog kojeg odustaju od kupnje rabljenih dizelaša (govorimo o modelima proizvedenim između 2009. i 2014. godine). Isti taj strah od postepenog isključivanja iz prometa putem restrikcija rezultirala time da se sve veći broj vlasnika želi rješiti spomenutih modela. Tako se dizelaši koji ne zadovoljavaju najnovije norme "gomilaju" na skladištima prodajnih kuća zaduženih za rabljene automobile.

Police watches Greenpeace activists protesting in front of the Ministry of Transport after a summit on diesel and the reduction of harmful emmissions on Wednesday, Aug. 2,  2017 in Berlin, Germany. The abbreviation NOx on the balloons stands for nitrogen oxide, which is released in high concentration by some diesel motors. It can act as a respiratory poison.  (Maurizio Gambarini/dpa via AP)
AP / AP

"Kupci su nesigurni, boje se potencijalnih zabrana ulaska u gradove i zbog toga je ove modele iznimno teško prodati u ovom trenutku", navodi Thomas Peckruhn, potpredsjednik saveza trgovaca rabljenih automobila. Naravno, ne treba ni napominjati kako se zbog toga cijene opasno spuštaju (i do 30 posto), a čak 29 posto vlasnika vozila dizelskih automobila u Njemačkoj izjavilo je kako će pokušati prodati svoja vozila zbog straha od pada vrijednosti. Podsjetimo, neki proizvođači (Volkswagen, Daimler AG, Bmw...) već su počeli nuditi bonuse i novčane naknade svima koji svoje stare dizelaše (proizvedene prije 2010. godine) zamijene za nove koji zadovoljavaju norme. Tako Volkswagen nudi i do 10 tisuća eura za takvu zamjenu. Naravno, cijene varijaju ovisno o modelu kojeg se daje pod račun, kao i modelu koji se kupuje.

AP

Prema prvim podacima, čak 20 posto vlasnika, odnosno 1,2 milijuna vozača navedenih modela moglo bi prihvatiti ove prijedloge. A da je opća situacija za dizelaše u Europi prilično loša govori i činjenica da je primjerice švicarska vlada odlučila zabraniti registraciju novog Porsche Cayennea u dizelskoj varijanti zbog varanja oko emisije štetnih plinova. Postojeći vlasnici moći će produžiti svoju registraciju, međutim novi dizelski Cayenne neće vidjeti Švicarsku.

Reuters

U svakom slučaju, dizelima se "crno" piše, a lako je moguće da će gore navedeni modeli iz Njemačke završiti u zemljama koje nisu toliko stroge prema dizelima, a među njima je naravno i Hrvatska. Uzevši u obzir prošlogodišnju brojku od 60.000 uvezenih polovnjaka, ne sumnjamo da će Hrvate uskoro zahvatiti nova šopingmanija preko granice. Kod nas kriteriji o štetnosti motora ne postoje dok poticaja za električne ili hibridne automobile nema pa ne čudi da već godinama njegujemo imidž "autootpada" zapadnih zemalja. Naravno, pritom treba biti brži od primjerice Poljaka čije tržište rabljenih godišnje proguta čak milijun polovnjaka, ali i Rumunja, Srba, Bugara...

AP

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 19:32