JASNA PORUKA

Kakav zaokret: Sve do nedavno se činilo nemogućim - Mercedes u programu ostavlja V8, ali i V12 motor

U posljednje vrijeme su se pojavile glasine da će Mercedes potpuno ukinuti V8 motore, no one su sada kategorično demantirane

Mercedes V8

 Mercedes-Benz AG

Mercedes-Benz i AMG su se u posljednje vrijeme intenzivno bavili downsizingom u kombinaciji s elektrifikacijom. Tako je nastao i dvolitreni benzinski model AMG C 63 S E Performance koji uz dodatnu električnu pomoć razvija 680 KS. No unatoč velikoj snazi ovaj motor nije naišao na odobravanje kupca kojima nedostaje stari "sirovi" V8.

image

Mercedes-AMG C 63 S E Performance

Mercedes-Benz AG

U posljednje vrijeme su se pojavile glasine da će Mercedes potpuno ukinuti V8 motore, no one su sada kategorično demantirane na jučerašnjem sastanku izvršnog direktora tvrtke s investitorima.

"Mercedes-AMG planira rasti na ‘tržištu performansi‘, zahvaljujući značajno osvježenoj liniji modela od 2026. nadalje i strateškoj evoluciji svog portfelja, koji će uključivati ​​sljedeću generaciju visokotehnološkog elektrificiranog V8 i namjenske električne modele visokih performansi temeljene na AMG.EA", stoji u Mercedesovom priopćenju.

image

Mercedes Maybach S680

Mercedes-Benz AG

Osim V8 motora, u nadolazećim godinama preživjet će i V12 motori, barem na određenim tržištima.

"Kako bi također osigurao sveobuhvatan portfelj elektrificiranih visokotehnoloških vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem, Mercedes-Benz već ima cijeli niz motora i mjenjača spremnih za budućnost koji se kreću od četiri do osam cilindara.

Na odabranim tržištima, motori s 12 cilindara nastavit će se nuditi", navodi se u priopćenju .

image

Mercedes Maybach S680

Mercedes-Benz AG

Kada je u pitanju 12 cilindara Mercedes trenutno nudi samo svoj 6-litreni V12 sa 630 KS u ekskluzivnom Mercedes-Maybachu S 680. Tržište za ovakve motore je vrlo maleno, ali stabilno.

image

Mercedes Maybach S680

Mercedes-Benz AG

Što se tiče modela s osam cilindara, Mercedes-AMG trenutno ima jedan elektrificirani V8 motor, ali očito radi na na razvoju novih. Trenutno AMG koristi 4-litreni V8 s dva turbopunjača pojačan s električnim motorima u modelima AMG S 63 E Performance, SL 63 E Performance i GT 63 SE Performance. Ovaj pogon razvija 802 KS, no po izjavama iz Mercedesa očito je da se razvijaju i novi elektrificirani V8 strojevi.

image

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Mercedes-Benz AG

Međutim, samo zato što V8 i V12 ostaju ne jamči da će biti prisutni u svim modelima koji su ih prije imali. Obožavatelji Mercedesa dugo čekaju oživljavanje AMG E 63, uz glasine bi ovaj model mogao dobiti plug-in hibridni redni motor sa šest cilindara umjesto V8. Novi E 63 mogao bi stići 2026., a možda tek 2027. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. veljača 2025 15:37