TEHNOLOŠKI DRAGULJ

KAKO JE KROJENA FIESTA Svi detalji novog gradskog Forda pod povećalom

Amko Leenarts, glavni dizajner unutrašnjosti u Fordu, otkrio nam je tijekom neformalnog druženja u Milanu kako je dodirni zaslon uvelike odredio izgled nikad prostranijeg, prestižnijeg i sigurnijeg putničkog prostora
 Ford

Teško da se mogla izabrati bolja pozornica za upoznavanje s novom Ford Fiestom od središta Milana. Glavna priča tu se osim uz tehnologiju vrti oko dizajna, pa je itekako imalo smisla smjestiti gradski adut iz Kolna u atraktivni izložbeni prostor u središtu grada, tik do skupocjenih dućana Prade i Guccija. Kao što je itekako imalo smisla što nas je pored nikad veće i prostranije Fieste, rastegnute na priličnih 404 cm (+7 cm), dočekao glavom i bradom Amko Leenarts, simpatični Nizozemac koji od 2012. radi na poziciji direktora dizajna unutrašnjosti i amenuje izgled putničkog prostora baš svakog Forda i Lincolna.

Foto: Ford

Tako nam se ukazala prilika da iz prve ruke saznamo što se, ali i zašto poduzelo prilikom dizajniranja već sedme generacije Fordovog bestsellera. Koji je, primijetili smo još pri prvom pokazivanju krajem 2016., u povijest poslao svojedobno hvaljen, pa i revolucionaran dizajn Nike Vidakovića, našeg Slavonca, koji je prednju armaturu prethodnika skrojio po uzoru na tipkovnicu mobitela.

Amko Leenarts Ford Design
Ford
Amko Leenarts Ford Design

Nije ni čudo. Od predstavljanja koncepta Verve u Frankfurtu, predloška za prethodnu generaciju Fieste na kojemu je Ford premijerno pokazao Vidakovićevu viziju, prošlo je već 10 godina. A od tada se zbilja svašta promijenilo u svijetu tehnologije. Između ostaloga, mobiteli su postali pametni, umjesto tipkovnica dobili su dodirne zaslone te počeli služiti kao mala računala.

Upravo taj tehnološki skok imao je presudan utjecaj i na dizajn unutrašnjosti, objašnjava Leenarts, obzirom da je zahvaljujući preglednom središnjem zaslonu dijagonale 8 ili 6,5 inča (ovisno o opremi) s armature netragom nestalo čak 20 prekidača. Neki su, međutim, ostavljeni – poput prekidača za kontrolu klimatizacije – jer je zaključeno da digitalizacija u ovom slučaju ne bi olakšala život vozaču. Pritom nije manje bitno niti što se događa na samom tabletu. U Fordu se, naime, nisu zaboravili pohvaliti da njihov napredni, po želji i govorom upravljiv multimedijski sustav Sync 3, radi brže nego vozač stigne misliti i brzinom svjetlosti sluša naredbe. Nevezano je li riječ o namještanju radio postaje, navigaciji ili prilagodbi nekog elektronskog sustava kojima Fiesta zbilja obiluje.

O kakvoj vojsci elektronike je tu riječ najbolje ilustrira podatak da vozaču pomažu dvije kamere, tri radara i čak 12 senzora, koji zajednički nadziru svih 360 stupnjeva oko vozila i potencijalne opasnosti na udaljenosti od 130 metara. Sve to slušamo dok sjedimo na stražnjoj klupi Fieste, gdje se nudi osjetno više prostora za noge. Iako je korištena platforma koju je koristio i prethodnik (pa i, primjerice, Ecosport), istog međuosovinskog razmaka od 249 cm, rastezanjem karoserije u dužinu išlo se baš za tim da se putnicima osigura više mjesta. Iz istog razloga je Fiesta raširena na 173,5 (+1,5 cm), što pak za posljedicu ima da vanjština izgleda moćnije i ozbiljnije. Učinilo se tako sve, rekao nam je Leenarts, da Fiesta djeluje i moderno i praktično, a kako bi ponudili za svakoga ponešto osmišljeno je čak 5 izvedbi, od osnovne Trend do prestižne Vignale.

Za volanom se sjećaš dobro...

Nova Fiesta nudi “odrasliji dojam” u unutrašnjosti, što je zasluga više stvari. Jedan od njih svakako je izrada. Buka iz zvučnika u izložbenom prostoru, primjerice, netragom je nestala čim smo zatvorili vrata, što jasno potvrđuje da se nije štedjelo na izolaciji. Doduše, za pokazivanje je, nimalo slučajno, izabrana ekskluzivna izvedba Vignale. Riječ je o luksuznoj, djelomično ručno dotjeranoj izvedbi Fieste, koja skupocjenom, ali zato besprijekornom izradom i korištenim materijalima upravo ima zadatak zadiviti vozača i putnike. I stvoriti osjećaj ugode u prostoru, bez da na prvu otkrije što je za nju zaslužno. To je bio prvenstveni cilj dizajnera pri osmišljavanju nove Fieste, rekao nam je prvi čovjek dizajna unutrašnjosti Amko Leenarts. Ipak, uvjerili smo se da nije sve ostalo na filozofiji. Unutrašnjost Fieste tako nudi sasvim jasne i praktične pretince za odlaganje sitnica, brisači brišu 13 posto više površine stakla, nove šarke na vratima omogućuju zatvaranje sa 20 posto manje snage, a na listi doplata po prvi puta se nalaze i panoramski krov te glazbeni sustav B&O Play, zamjena za nekadašnji Sony. Da nova Fiesta ima što za ponuditi jasno je i prije vožnje…

Ukratko

Brisači skriveni ispod prednjeg poklopca i bademasta svjetla pridonose jednostavnom, pitomom izgledu nove Fieste koja sa 404 cm uživo izgleda kao pravi komad automobila

Poput Mondea, S-Maxa i Kuge, i nova Fiesta će se nuditi s ekskluzivnim paketom Vignale, koji između ostaloga donosi i dvostruko prošivene presvlake od skupocjene kože Windsor. Čak 50 posto kupaca Fieste, naime, biralo je dosad najskuplju izvedbu Titanium

Uz pet paketa opreme, kupcima se na izbor nudi 12 boja karoserije i naplaci od 15 do 18 cola. Izbačeni bokovi i velike staklene površine zaštitni su znakovi nove Fieste

Zahvaljujući dodirnom zaslonu preko kojega se upravlja multimedijom i navigacijom s prednje armature nestalo je čak 20 prekidača

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 15:24