
Njemački Savezni ured za zaštitu od zračenja (BfS) i njemačko Savezno ministarstvo za okoliš (BMUV) naručili su opsežnu studiju zračenja provedenu na 14 automobila.
Za potrebe studije izmjerena su i procijenjena magnetska polja na sjedalima jedanaest automobila s isključivo električnim pogonom, dva hibridna vozila i jednog s motorom s unutarnjim izgaranjem iz modelskih godina 2019. do 2021. godine.
U studiji zaštite od zračenja koju je naručila njemačka vlada, svi analizirani električni automobili bili su u skladu s preporukama za zaštitu od utjecaja magnetskih polja na zdravlje. Nadalje, prema analizi, ljudi općenito nisu izloženi jačim magnetskim poljima u električnim automobilima nego u vozilima s unutarnjim izgaranjem.
"U nekim su slučajevima detektirana relativno jaka magnetska polja - lokalno i na ograničeno vrijeme. Međutim, preporučene maksimalne vrijednosti za polja inducirana u tijelu su u skladu s istraživanim scenarijima, tako da prema trenutnim znanstvenim spoznajama ne treba očekivati nikakve učinke relevantne za zdravlje. Rezultati studije dobra su vijest za potrošače koji voze električni automobil", naglašava predsjednica BfS-a Inge Paulini.
Prema riječima organizatora studije, mjerenja i simulacije pokazuju da su preporučene maksimalne vrijednosti za polja koja se generiraju u tijelu pridržavane u svim scenarijima, piše Electrive.
"Međutim, pojavila se detaljna diferencirana slika: izmjerene vrijednosti magnetskog polja značajno su varirale između analiziranih vozila, prostorno unutar pojedinačnih vozila. Na primjer, najjača magnetska polja su se prvenstveno javljala u području stopala ispred sjedala, dok su magnetska polja u području glave, prsa i ramena bila uglavnom niska", stoji u priopćenju.
Također, nije bilo jasne korelacije između motorizacije i magnetskih polja u unutrašnjosti električnih vozila. Prema analitičarima, stil vožnje ima veći utjecaj od snage motora: “Sportski stil vožnje sa snažnim ubrzanjem i kočenjem nakratko je proizveo znatno jača magnetska polja nego umjeren stil vožnje.”
Kratkotrajne vršne vrijednosti, “u trajanju kraćem od jedne sekunde”, javljale su se između ostalog, pri pritisku na papučicu kočnice, pri automatskom uključivanju komponenti motora i – bez obzira na vrstu pogona – pri uključivanju vozila.
Najveća pojedinačna lokalna vrijednost utvrđena je pri uključivanju hibridnog vozila, otkriva studija.
Komentari
0