
Sasvim sigurno ste dosad usput čuli da se kod nas najviše kradu Volkswageni, ponajprije Golfovi. Dio je to opće poznatog narativa, s kojim nitko nema problema. Čak niti prodavači njemačke marke, koji će neslužbeno reći da se njihov kultni model ne bi niti krao, da ne valja.
No, nakon što smo nedavno pokušali saznati koji su se to još modeli, osim neupitnog Golfa, najčešće krali u 2024., od Ministarstva unutarnjih poslova dobili smo zbilja neočekivani odgovor. Odnosno, dva odgovora.
Prvo su, naime, na naš upit odgovorili da su se lani najviše krala “vozila marke Volkswagen i vozila francuskih proizvođača”, da bi na našu molbu da budu konkretniji i izrijekom navedu modele koji su najčešća meta lopova napisali da “što se tiče podataka koji se odnose na modele vozila, napominjemo da se takvi podaci ne vode kao zasebna statistička kategorija”.
Ispada tako da su priče o tome da se kod nas najviše kradu Volkswageni, odnosno Golf, koliko god možda bile istinite, nemaju nikakvo jasno statističko uporište, već su stvar subjektivnog dojma. Od kojega, izgleda, nisu cijepljeni niti u Ministarstvu unutarnjih poslova.
Pokušavajući prikupiti podatke za temu o krađama automobila ipak smo dobili i neke konkretne brojke. Saznali smo tako da je tijekom 2024. zabilježeno 598 krađa motornih vozila, što predstavlja povećanje od 13,7 posto u odnosu na godinu ranije, kad ih je bilo 516. S druge strane, pokazalo se da se smanjio broj kaznenih dijela neovlaštene uporabe motornih vozila, u što ulazi privremeno korištenje tuđeg automobila radi zabave.
Odnosno, nekoć među mladim vozačima popularanog joyridea, kad se automobil “posudi” samo kako bi ga se vozilo dok ne nestane goriva ili dok se ne ukaže neka neprelazna prepreka, poput stupa javne rasvjete. Takvih slučajeva lani je zabilježeno 128, dok ih je tijekom 2023. evidentirano 172. Dakle, lani ih je bilo 25 posto manje.
Veseli pritom i što je policija kudikamo učinkovitija u pronalasku otuđenih automobila, nego u vođenju statistike o njima. Prošle godine, naime, pronađeno je i vraćeno vlasniku 495 otuđenih vozila ili njih čak 68,2 posto, a taj uspjeh je time veći uz trend povećanja krađa zbog preprodaje u inozemstvu ili korištenja skupih dijelova, a pada slučajeva privremenog korištenja “posuđenog” automobila iz čiste dokolice.
Ukratko
Opće je poznati narativ da se kod nas najviše kradu Volkswageni. To, između ostaloga, tvrde i u policiji, iako nemaju statistiku kojom bi potkrijepili taj zaključak
Policija je lani vlasnicima vratila 495 otuđenih vozila ili njih čak 68,2 posto, što jasno pokazuje da rade ozbiljan posao
U padu je broj kaznenih dijela neovlaštene uporabe motornih vozila, u što ulazi privremeno korištenje tuđeg automobila radi zabave. Joyride očito gubi na popularnosti...
Prema policiji, u Hrvatskoj nije ukraden niti jedan električni auto. No, i tu su se ogradili, jer osim po modelima, statistiku ukradenih ne vode niti po pogonu
Svaki dan nestanu gotovo dva: kradljivcima su auti zanimljiva meta, kako zbog preprodaje, tako i zbog skupocjenih dijelova koji se lako mogu unovčiti
Komentari
0