pretpremijera u zagrebu

Krajem svibnja u Hrvatsku dolazi Fiat Grande Panda, cijenom jedan od najpovoljnijih novih auta na tržištu

Kupcima je na raspolaganju hibridna ili potpuno električna izvedba te tri paketa opreme

Fiat Grande Panda

 Zvonimir Jurčić

Danas je u Zagrebu povodom početka prodaje održana pretpremijera jednog od najvažnijih novih automobila na tržištu ove godine - gradskog crossovera B segmenta Fiata Grande Pande. Najvažnijeg ne samo zato zato što je riječ o nasljedniku kultnog gradskog modela talijanske marke koji je u posljednjih 45 godina kroz tri generacije pronašao put do 23 milijuna kupaca, već i stoga što je riječ o jednom od cijenom najpristupačnijih novih automobila.

Fiat ima veliko iskustvo upravo u gradnji manjih automobila za mase i kroz povijest su predstavili niz modela koji su motorizirali više od pola Europe, a svaki od njih ima svoju priču i emociju. Skoro svaka generacija poznaje po jedan Fiat uz koji je odrasla - 500, 600, "Peglica“, "Fićo", 127, Panda, Uno, Punto...

image

Fiat Grande Panda

Fiat

Panda, međutim, zauzima posebno mjesto: riječ je o jednostavnom automobilu koji su dizajnirali poznati dizajneri Giorgetto Giugiaro i Aldo Mantovani.

Sadašnja generacija vozača tako bi mogla pamtiti novu Grande Pandu koja prema današnjim standardima ima sve adute kao i prva generacija: pristupačnost, praktičnost i jednostavnost uz šarmantan retro oblik oplemenjen futurističkim detaljima.

Dizajni je jednostavan, ali funkcionalan s istaknutim zaštitama sprijeda i straga u off-roaderskom stilu, a posebno je upečatljiv prednji kraj s pikseliziranim uzorkom LED svjetala. Grande Panda plijeni i brojnim zanimljivim detaljima poput velikog natpisa Panda na bokovima, a još jedan pogled u prošlost je natpis Fiat na vratima prtljažnika.

image

Fiat Grande Panda

Zvonimir Jurčić

Usto, u skladu s inicijativom "No Grey", Grande Panda dolazi u sedam živopisnih boja: Limone žuta, Luna brončana, Acqua azurna, Lago plava, Passione crvena, Cinema crna i Gelato bijela čim s odražava razigrani talijanski stil.

S dužinom od 3,99 m, Fiat Grande Panda je 7 mm dulji od prethodnika, ali i 25 mm kraći od "bratskog" Citroena C3 s kojim dijeli platformu SCP (Smart Car Platform) i tehniku.

image

Fiat Grande Panda

Zvonimir Jurčić

U kabini Grande Panda nudi udobnost za pet osoba i jedan je od najprostranijih modela u svom segmentu, posebno kada je riječ o prostoru za ramena. Praktično: čak 13 pretinaca za pohranu uključujući ukupno 13 litara pretinaca na armaturnoj ploči, i prtljažnik od 361 litre osiguravaju prostor za stvari putnika.

Pažnju privlače iskričavi dizajnerski detalji poput žutih elemenata na ventilacijskim otvorima, središnjem tunelu, armaturnoj ploči i šavovima sjedala. Pritom čak i digitalna ploča s instrumentima od 10 inča spojena s 10,25 inčnim središnjim zaslonom multimedije ima dizajnerski trik jer oblikom podsjeća na čuvenu ovalnu Fiatovu testnu stazu na krovu nekadašnje tvornice Lingotto u Torinu.

image

Fiat Grande Panda

Zvonimir Jurčić

Osim što je unutrašnjost zgodno dizajnirana ona je i održiva zahvaljujući korištenju recikliranje plastike, ali i Bamboo Fiber Tex materijala s 33 posto pravih bambusovih vlakana.

Grande Panda odmah s početkom prodaje u Hrvatskoj krajem svibnja bit će dostupna u električnoj i hibridnoj verziji. Električna Grande Panda opremljena je baterijom kapaciteta 44 kWh i elektromotorom snage 83 kW (113 KS), s dosegom do 320 km prema WLTP ciklusu što je idealno za svakodnevnu gradsku vožnju i vikend izlete. Najveća brzina iznosi 132 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11 sekundi.

image

Fiat Grande Panda

Zvonimir Jurčić

Još jedna "caka": Fiat je sprijeda smjestio spiralni kabel na izvlačenje za punjenje izmjeničnom strujom (AC) do 7 kW dug 4,5 metara, kojim se baterija puni od 20 posto do 80 posto za 4 sata i 20 minuta. Alternativno, dostupna je stražnja utičnica za punjenje snagom od 11 kW, kojom se ista razina napunjenosti postiže za 2 sata i 50 minuta, a pritom obje električne verzije nude i opciju brzog DC punjenja (100 kW), koje omogućuje punjenje od 20 posto do 80 posto za samo 27 minuta.

Vjerojatno će našim kupcima biti zanimljivija hibridna benzinska verzija koja dolazi s trećom, najnovijom generacijom 1,2-litrenog 3-cilindarskog turbo benzinskog motora s ukupnom snagom od 110 KS (uključujući elektromotor snage 21 kW), 48-voltnu litij-ionsku bateriju te automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i integriranom elektromotorom (eDCT).

image

Fiat Grande Panda

Zvonimir Jurčić

Ova tehnologija omogućuje pokretanje vozila isključivo na struju (e-launch), kretanje u prometnoj gužvi i parkiranje bez korištenja benzinskog motora (e-creeping i e-parking), kao i gašenje motora u određenim uvjetima vožnje što dodatno smanjuje potrošnju, buku i emisiju.

Na koncu i cijene: početna Fiat Grande Panda 1.2 MHEV s opremom Base stoji 18.990 eura, s opremom Icon 19.900 eura i La Prima paketom 21.690 eura do registracije. Električni model s opremom Red stoji 25.350 eura i La Prima 28.250 eura.

image

Fiat Grande Panda

Zvonimir Jurčić

Pritom su paketi vrlo bogati: Već u Base varijanti serijski dolaze potpuni ADAS paket, ručni klima-uređaj, 10 inčna digitalna instrumentna ploča, automatski eDCT mjenjač, električna parkirna kočnica i povezane usluge putem pametnog telefona. Oprema icon ima veći središnji ekran od 10,25 inča, LED prednja i stražnja svjetla, te dvije dodatne opcije; paket ‘Tech‘ (automatski klima-uređaj, navigacija, prednji parkirni senzori, kamera za vožnju unazad, bežično punjenje) i paket ‘Style‘ (16 colni aluminijski naplatci, krovni nosači, zaštitne letvice, zatamnjena stakla). Uključena su i stražnja sjedala djeljiva u omjeru 60/40, središnji naslon za ruku sprijeda i tapecirana armaturna ploča.

image

Fiat Grande Panda

Zvonimir Jurčić

La Prima oprema dolazi na alu naplacima od 17 cola, tkaninom visoke kvalitete na sjedalima, armaturnom pločom presvučenom Bambox materijalom, te punim sadržajem paketa ‘Tech‘ i ‘Style‘. Kasnije tijekom godine u prodaju stiže i izvedba s ručnim mjenjačem koja će Fiat Grande Pandu učiniti još pristupačnijim modelom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
26. travanj 2025 01:04