
Danas je u Zagrebu povodom početka prodaje održana pretpremijera jednog od najvažnijih novih automobila na tržištu ove godine - gradskog crossovera B segmenta Fiata Grande Pande. Najvažnijeg ne samo zato zato što je riječ o nasljedniku kultnog gradskog modela talijanske marke koji je u posljednjih 45 godina kroz tri generacije pronašao put do 23 milijuna kupaca, već i stoga što je riječ o jednom od cijenom najpristupačnijih novih automobila.
Fiat ima veliko iskustvo upravo u gradnji manjih automobila za mase i kroz povijest su predstavili niz modela koji su motorizirali više od pola Europe, a svaki od njih ima svoju priču i emociju. Skoro svaka generacija poznaje po jedan Fiat uz koji je odrasla - 500, 600, "Peglica“, "Fićo", 127, Panda, Uno, Punto...
Panda, međutim, zauzima posebno mjesto: riječ je o jednostavnom automobilu koji su dizajnirali poznati dizajneri Giorgetto Giugiaro i Aldo Mantovani.
Sadašnja generacija vozača tako bi mogla pamtiti novu Grande Pandu koja prema današnjim standardima ima sve adute kao i prva generacija: pristupačnost, praktičnost i jednostavnost uz šarmantan retro oblik oplemenjen futurističkim detaljima.
Dizajni je jednostavan, ali funkcionalan s istaknutim zaštitama sprijeda i straga u off-roaderskom stilu, a posebno je upečatljiv prednji kraj s pikseliziranim uzorkom LED svjetala. Grande Panda plijeni i brojnim zanimljivim detaljima poput velikog natpisa Panda na bokovima, a još jedan pogled u prošlost je natpis Fiat na vratima prtljažnika.
Usto, u skladu s inicijativom "No Grey", Grande Panda dolazi u sedam živopisnih boja: Limone žuta, Luna brončana, Acqua azurna, Lago plava, Passione crvena, Cinema crna i Gelato bijela čim s odražava razigrani talijanski stil.
S dužinom od 3,99 m, Fiat Grande Panda je 7 mm dulji od prethodnika, ali i 25 mm kraći od "bratskog" Citroena C3 s kojim dijeli platformu SCP (Smart Car Platform) i tehniku.
U kabini Grande Panda nudi udobnost za pet osoba i jedan je od najprostranijih modela u svom segmentu, posebno kada je riječ o prostoru za ramena. Praktično: čak 13 pretinaca za pohranu uključujući ukupno 13 litara pretinaca na armaturnoj ploči, i prtljažnik od 361 litre osiguravaju prostor za stvari putnika.
Pažnju privlače iskričavi dizajnerski detalji poput žutih elemenata na ventilacijskim otvorima, središnjem tunelu, armaturnoj ploči i šavovima sjedala. Pritom čak i digitalna ploča s instrumentima od 10 inča spojena s 10,25 inčnim središnjim zaslonom multimedije ima dizajnerski trik jer oblikom podsjeća na čuvenu ovalnu Fiatovu testnu stazu na krovu nekadašnje tvornice Lingotto u Torinu.
Osim što je unutrašnjost zgodno dizajnirana ona je i održiva zahvaljujući korištenju recikliranje plastike, ali i Bamboo Fiber Tex materijala s 33 posto pravih bambusovih vlakana.
Grande Panda odmah s početkom prodaje u Hrvatskoj krajem svibnja bit će dostupna u električnoj i hibridnoj verziji. Električna Grande Panda opremljena je baterijom kapaciteta 44 kWh i elektromotorom snage 83 kW (113 KS), s dosegom do 320 km prema WLTP ciklusu što je idealno za svakodnevnu gradsku vožnju i vikend izlete. Najveća brzina iznosi 132 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11 sekundi.
Još jedna "caka": Fiat je sprijeda smjestio spiralni kabel na izvlačenje za punjenje izmjeničnom strujom (AC) do 7 kW dug 4,5 metara, kojim se baterija puni od 20 posto do 80 posto za 4 sata i 20 minuta. Alternativno, dostupna je stražnja utičnica za punjenje snagom od 11 kW, kojom se ista razina napunjenosti postiže za 2 sata i 50 minuta, a pritom obje električne verzije nude i opciju brzog DC punjenja (100 kW), koje omogućuje punjenje od 20 posto do 80 posto za samo 27 minuta.
Vjerojatno će našim kupcima biti zanimljivija hibridna benzinska verzija koja dolazi s trećom, najnovijom generacijom 1,2-litrenog 3-cilindarskog turbo benzinskog motora s ukupnom snagom od 110 KS (uključujući elektromotor snage 21 kW), 48-voltnu litij-ionsku bateriju te automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i integriranom elektromotorom (eDCT).
Ova tehnologija omogućuje pokretanje vozila isključivo na struju (e-launch), kretanje u prometnoj gužvi i parkiranje bez korištenja benzinskog motora (e-creeping i e-parking), kao i gašenje motora u određenim uvjetima vožnje što dodatno smanjuje potrošnju, buku i emisiju.
Na koncu i cijene: početna Fiat Grande Panda 1.2 MHEV s opremom Base stoji 18.990 eura, s opremom Icon 19.900 eura i La Prima paketom 21.690 eura do registracije. Električni model s opremom Red stoji 25.350 eura i La Prima 28.250 eura.
Pritom su paketi vrlo bogati: Već u Base varijanti serijski dolaze potpuni ADAS paket, ručni klima-uređaj, 10 inčna digitalna instrumentna ploča, automatski eDCT mjenjač, električna parkirna kočnica i povezane usluge putem pametnog telefona. Oprema icon ima veći središnji ekran od 10,25 inča, LED prednja i stražnja svjetla, te dvije dodatne opcije; paket ‘Tech‘ (automatski klima-uređaj, navigacija, prednji parkirni senzori, kamera za vožnju unazad, bežično punjenje) i paket ‘Style‘ (16 colni aluminijski naplatci, krovni nosači, zaštitne letvice, zatamnjena stakla). Uključena su i stražnja sjedala djeljiva u omjeru 60/40, središnji naslon za ruku sprijeda i tapecirana armaturna ploča.
La Prima oprema dolazi na alu naplacima od 17 cola, tkaninom visoke kvalitete na sjedalima, armaturnom pločom presvučenom Bambox materijalom, te punim sadržajem paketa ‘Tech‘ i ‘Style‘. Kasnije tijekom godine u prodaju stiže i izvedba s ručnim mjenjačem koja će Fiat Grande Pandu učiniti još pristupačnijim modelom.
Komentari
0