Stigao u Hrvatsku

Kupcima je dosta SUV vozila? Novi hit na tržištu je model čiji dizajn potječe iz 1930-ih!

Francuski kreativci iz Mulhousea kreirali su dinamičnu fastback siluetu i ona je Peugeot 408 odmah gurnula u sami vrh C-segmenta

Peugeot 408 GT

 Darko Tomaš/Cropix

Ako ste u potrazi za novim autom, velika je šansa da ćete naletjeti na pojam „fastback“. Iako sama riječ zvuči kao pompozni superlativ, zapravo se radi o univerzalnom terminu za posebnu vrstu dizajna automobila gdje je nagib od krova neprekinut sve do stražnjeg dijela vozila. Fastback se ponekad miješa s hatchback izgledom, što je greška jer je u potonjem slučaju prtljažnik smješten unutar putničke kabine iza stražnjih sjedala.

Ukoliko vam je potreban vizualni primjer, idealni maneken jest novi Peugeot 408 koji je u veljači stigao u Hrvatsku. Francuski kreativci iz Mulhousea kreirali su dinamičnu fastback siluetu i ona je model odmah gurnula u sami vrh C-segmenta te mu dala prepoznatljiv izgled. Naime, oštre plohe na završetku krova i podnožju lukova blatobrana kao stvorene su za igru svjetlosti, s time da protok zraka optimiziraju i usmjeravaju dva elementa nalik mačjim ušima koji tvore aerodinamični koridor prema spojleru na poklopcu prtljažnika. Iz rečenog, ne čudi da su proizvođači istaknuli kako 408 odlikuje stav nalik mački.

Fastback je zapravo pravo osvježenje na tržištu gdje već poduže vrijeme dominiraju SUV-ovi. Štoviše, iz središnjice Peugeota su istaknuli kako vjeruju da je njihova sveprisutnost kod nekih vozača stvorila čežnju za više originalnosti. Tu monotoniju žele razbiti upravo s 408 modelom, prvim autom svoje vrste u povijesti marke, ali i na cijelom tržištu automobila.

image

Peugeot 408

Peugeot

No, važno je naglasiti kako fastback nije nastao lani već se radi o stilu dizajna koji svoje korijene vuče iz tridesetih godina prošlog stoljeća kada je cijeli svijet počeo otkrivati koncept aerodinamike. Sve je počelo u SAD-u i to s dvojicom vizionara, industrijskim dizajnerom Normanom Bel Geddesom te arhitektom i teoretičarom Buckminsterom Fullerom.

Prvi modeli

Logika kojom se spomenuti duo vodio bila je izuzetno jednostavna - da bi se postigla veća brzina, potrebno je smanjili ili eliminirati otpor vozila spram vjetru. Jedno rješenje problema bilo je napucati motor konjskom snagu, dok je drugo, ono sofisticiranije, bilo vezano uz dizajn automobila.

Tako su nastali prvi fastback modeli, kao što su Auburn Cabin Speedster iz 1929. i Cadillac Aero-Dynamic Coupe iz 1933.. Isti su prezentirani na najvećim automobilskim sajmovima toga doba, no nisu privlačili previše pažnje posjetitelja jer im je nedostajao jedna ključan detalj zvani estetika. Taj problem je riješen kada su se u igru ubacili Francuzi te se u američku auto industriju unijeli dašak svog poznatog luksuznog dizajna. Prvi model koji je otišao „preko bare“ bio je Delage D8 120 Aerodynamic Coupé i s njim je krenula era atraktivnih fastback automobila.

Kako to uvijek biva, fastback je u jednom trenutku ispao iz mode, no svako se malo ponovno vraćao na scenu u novom, još atraktivnijem ruhu. Tijekom pedesetih gotovo svaki proizvođač nudio je barem jedan fastback stil karoserije unutar svoje linije modela. Stil je nanovo populariziran u sedamdesetima, a upravo je tada Peugeot izbacio svoj prvi fastback - Peugeot 104. Stočetvorka se proizvodila punih 15 godina, tijekom kojih je proizvedeno više od 1,6 milijuna primjeraka. Vjerovali ili ne, Peugeot 104 i danas dobro kotira na tržištu rabljenih vozila, što je dobar pokazatelj o kakvom automobilu se radi. Često se može vidjeti u tuniranom izdanju na utrkama, ali i kao automobil za svakodnevnu upotrebu u manjim mjestima.

image

Peugeot 104

Shutterstock

Nakon sedamdesetih zavladala je suša po pitanju fastback modela na tržištu, no prije nekoliko godina se ta nepravda počela ispravljati. Jedan od razloga jest, kako su već istaknuli u Peugeotu, zasićenost SUV-ovima. Drugi faktor tiče se preferencija kupaca. Naime, globalno istraživanje Statiste pokazalo je da čak trećina ispitanika uzima u obzir dizajn automobila prilikom kupovine.

Francuski brend

Proizvođači su se zato okrenuli dobrom starom receptu i ponovno oživjeli eru fastbacka, samo u puno, puno sjajnijem izdanju. Tu se opet vraćamo na Peugeot i njihov 408 s kojim namjeravaju pokoriti tržište.

- Marka Peugeot vjeruje da je život ljepši doda li mu se malo privlačnosti. Zahvaljujući jedinstvenom izgledu, inovativnoj fastback silueti i profinjenosti kojoj nema premca, novi 408 savršen je dokaz filozofije i inovativnosti marke Peugeot - izjavila je Linda Jackson, glavna direktorica marke Peugeot.

Poznati francuski brend ističe da je 408 dizajniran za sve ljubitelje automobila i života, odnosno za sve one koji žele raskinuti s tradicijom i pritom uživati na odgovaran način. Jednim dijelom su to kupci koji žele prijeći u višu klasu C-segmenta i nabaviti veće, prostranije vozilo, dok u drugu skupinu spadaju entuzijasti u potrazi za siluetom koja je originalnija i inovativnija od kompaktnog SUV-a jer se potonji smatra previše uobičajenim, odnosno obiteljskim. Primarna publika su im stoga aktivni parovi, s djecom ili bez njih, koji će automobil koristiti za osobne potrebe i u poslovne svrhe.

image

Peugeot 408

Peugeot

No, osim upečatljivog dizajna, ovaj crossover ima još niz drugih odlika. Novinari Auto kluba testirali su spomenuti model te istaknuli kako je u vožnji limuzinski tih i profinjen, dok je sama izrada čvrsta, u njemačkom stilu. Uz mini volan kao u kartingu, doživljaj posebnosti daju i odlična sjedala okružena povišenim rubovima prozora, a postavljena klasično nisko, unatoč povišenoj karoseriji.

Ponuda motora koji pokreću novi 408 uključuje plug-in hibridni pogon (benzinac i elektromotor) s dvjema opcijama snage (180 i 225 KS) i benzinsku inačicu sa 130 KS. Sva tri pogona kombinirana su s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem EAT8. Za nekoliko mjeseci uslijedit će i inačica na posve električni pogon kao i mild hibridna motorizacija.

Kompaktni upravljač

Učinkovitost je bila jedna od glavnih tema kod stvaranja 408 jer kombinacija aerodinamičnih svojstava, smanjene mase (1396 kg) i motora s niskom razinom emisija znači da se vozilo sada može pohvaliti izuzetno niskom prosječnom potrošnjom energije u hibridnoj, ali i u benzinskoj inačici sa 130 KS.

image

Peugeot 408 GT

Darko Tomaš/Cropix

Što se tiče udobnosti vožnje, potrebno je istaknuti novi multimedijski sustav i-Connect, kao i kompaktni upravljač s već dobro poznatom značajkom i-Cockpit. Tu je i Aplikacija MyPeugeot koja omogućuje da s pametnog telefona ili središnjeg zaslona pokrećete ili programirate prethodno grijanje i hlađenje vozila ili programirate, pokrećete ili odgađate punjenje baterije kod plug-in modela.

Sve u svemu, radi se o automobilu koji će svakako vratiti fastback u samo središte automobilske industrije, a kako se radi o prvom takvom modelu u povijesti marke, možemo samo s nestrpljenjem očekivati što će virtuozi iz Peugeota osmisliti za 408.


Sadržaj je nastao u suradnji s Peugeot Hrvatska

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 04:30