OGROMNE RAZLIKE

Kupili ste novi auto i nikako ne možete postići tvorničku potrošnju? Niste jedini, ovo je razlog

Prosječna razlika između podataka stvarne potrošnje goriva i WLTP mjerenja iznosi 23,7% za benzince i 18,1% za dizelaše

Potrošnja goriva, ilustracija

 Arhiva CROPIX

Od 2017. godine, u cijelom je svijetu usklađeno mjerenje potrošnje goriva automobila. Globalno usklađeni ispitni postupak, poznat kao homologacijski ciklus (WLTP) osmišljen je kako bi bolje predstavio stvarne uvjete vožnje.

Stupanjem na snagu ovog novog standarda o emisijama iz vozila i potrošnji goriva, Europska unija pokrenula je mehanizam praćenja kako bi pružila brojke koje više odgovaraju stvarnosti. No, izvješće koje je objavila Europska komisija sada baca sumnju na WLTP sustav.

Naime, stvarna potrošnja goriva automobila je u prosjeku 20 posto veća od one koju su deklarirali proizvođači nakon izvođenja mjerenja korištenjem WLTP ciklusa.

image

Testiranje potrošnje, ilustracija

Stellantis

Razlike između mjerenja realnosti i potrošnje

Prema dokumentu, prosječna razlika između podataka o stvarnim emisijama CO2 i potrošnji goriva i onih dobivenih WLTP mjerenjima iznosila je 23,7% za benzinske automobile i 18,1% za dizelske automobile.

Potvrđeno je poboljšanje WLTP sustava u odnosu na prethodno korišteni, NEDC. Brojevi dobiveni trenutnim mjerenjima smanjili su ove razlike s realnim za polovicu u odnosu na prethodni NEDC sustav.

Komisija je također pažljivo proučila plug-in hibridne automobile. Nalazi izvješća zaključuju da su stvarne emisije CO2 iz plug-in hibrida 3,5 puta veće od onih prijavljenih u WLTP-u. Zaključak je da ih vozači ne pune i stoga ne iskorištavaju prednosti električne vožnje s ovim tipovima motora, piše ElPais.

image

Testiranje potrošnje, ilustracija

Stellantis

Troše bitno više nego što je navedeno na papiru

Sve veći jaz između službenih podataka proizvođača automobila i stvarnih uvjeta vožnje je više nego očit. Prema istraživanju International Council on Clean Transportation (ICCT), automobili s motorima s unutarnjim izgaranjem registrirani u Njemačkoj 2022. trošili su 14 posto više benzina ili dizela po prijeđenom kilometru nego što je službeno navedeno.

Istovremeno su emitirali 14 posto više CO2.

U 2018. razlika između službene i stvarne potrošnje bila je osjetno manja i iznosila je 8 posto. Ovo znači da se učinak globalne ispitne procedure WLTP ponovno stavlja pod upitnik. Iako je WLTP uveden kako bi pružio realnija mjerenja, čini se da nije postigao trajni uspjeh.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
08. travanj 2025 15:06