
Deset godina nakon skandala Dieselgate oko varanja na testovima emisije ispušnih plinova, renomirani proizvođači automobila ponovno su se našli u skandalu, ovaj put zbog tržišne prevare u obliku tajnog sporazuma da se međusobno ne natječu na temelju ekološke prihvatljivosti politike recikliranja.
Volkswagen, Stellantis i još 13 drugih proizvođača automobila kažnjeni su jučer s ukupno 458 milijuna eura zbog sudjelovanja u ‘kartelu recikliranja vozila‘.
Europska komisija navodi da se kartel, koji je uključivao vozila na kraju životnog vijeka, organizirao od svibnja 2002. do rujna 2017., a udruženje proizvođača automobila ACEA organiziralo je sastanke i kontakte između kompanija.
Recikliranje vozila na kraju životnog vijeka je proces rastavljanja i obrađivanja automobila za recikliranje i odlaganje nakon što više nisu prikladni za upotrebu.
Europska agencija za zaštitu tržišnog natjecanja rekla je da su se tvrtke složile da se neće natjecati jedna s drugom u oglašavanju u kojoj se mjeri njihovi automobili mogu reciklirati i složile su se da će šutjeti o tome koliko se recikliranih materijala koristi u novim automobilima.
“Ovi proizvođači automobila koordinirali su se više od 15 godina kako bi izbjegli plaćanje usluga recikliranja, složivši se da se neće natjecati jedni s drugima u oglašavanju do koje mjere se njihovi automobili mogu reciklirati. Nećemo tolerirati kartele bilo koje vrste, a to uključuje one koji suzbijaju svijest kupaca i potražnju za ekološki prihvatljivijim proizvodima”, rekla je potpredsjednica Europske komisije Teresa Ribera.
Volkswagenova kazna bila je najveća sa 127,69 milijuna eura, a slijede Stellantis s ukupno 99,5 milijuna eura, Renault-Nissan s 81,46 milijuna eura i Ford s 41,46 milijuna eura. Među kažnjenima su još Toyota, Mitsubishi, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Mazda, GM, Suzuki i Volvo, piše Euronews.
Zanimljivo, Mercedes-Benz je uspio u potpunosti izbjeći kaznu u iznosu od 35 milijuna eura zbog toga što je sudjelovao u ‘otkrivanju kartela‘, navodi Komisija.
Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) također je kažnjeno s 500.000 eura jer je djelovalo kao ‘pomagač kartela, organizirajući brojne sastanke i kontakte između uključenih proizvođača automobila‘.
Komentari
0