
Svi znamo kako je njemačka autocesta (Autobahn) raj za one koji vole provjeriti maksimalnu brzinu svojeg automobila. Maksimalna brzina na njemačkom Autobahnu, odnosno nekim njenim dionicama, već desetljećima nije ograničena.
Pa se stoga u teoriji i vašim automobilom slobodno možete voziti ‘kolko ide‘, kako bi se narodski reklo. Navodno (podatak iz 2019. godine) na 70 posto dionica njemačkih autocesta ne postoji ograničenje brzine.
Neograničenje maksimalne dozvoljene brzine kretanja oduvijek je podizalo mnogo bure, neki se s takvom odlukom nisu slagali, poglavito zeleni. Jasno je da automobil koji vozi 200 km/h zagađuje okoliš mnogo više nego onaj koji vozi 120 km/h. Drugi će reći da se tim propisom povećava mogućnost nesreća.
Međutim, stvarnost je drugačija. Nova analiza Njemačkog ekonomskog instituta (IW) provela je 1,9 milijardi mjerenja na vozilima koja su se kretala pokrajinom Sjevernom Rajnom-Vestfalijom između svibnja i kolovoza 2024. godine. Izvješće pokazuje da je prosječna brzina njemačkih vozača na dionicama Autobahna bez ograničenja brzine iznosila samo 113,5 km/h. Daleko od preporučene brzine od 130 km/h.
Ovo je značajno smanjenje u odnosu na 2022. (115,2 km/h) ili 2021. (116,5 km/h). Gotovo 83 posto vozila testiranih u studiji kretalo se ispod preporučene brzine. Drugih 10 posto kretalo se između 130 i 140 km/h, a tek oko jedan posto iznad 160 km/h. Dakle, za zaključiti je da iako je brzina neograničena, vozači na njemačkim autocestama su svejedno oprezni.
Također, primijećeno je da većina vozača svojevoljno voze brzinom do 130 km/h, najvjerojatnije zbog sigurnosti i manjeg stresa pri upravljanju vozilom. Mnogo vozača shvatilo je da im zbog učestalih gužvi vožnja većom brzinom neće uštedjeti mnogo vremena, pa se ne upuštaju bespotrebno ulaziti u veći rizik.
A tu su i cijene goriva zbog kojih se, vjerojatno, mnoštvo vozača odlučuje nježnije pritiskati desnu papučicu akceleratora. Povećanje radova isti tako utjecalo je na prosječnu brzinu vožnje, jer vozači primjetno smanjuju brzinu kada su uvjeti na cesti ili kolniku u lošijem stanju.
Međutim, vikendom se stvari mijenjaju. Mnogi vozači voze brže tim danima. Udio vozila koja su se kretala brzinom manjom od 130 km/h subotom i nedjeljom iznosio je 79 posto, a radnim danom 84 posto. Tempo se također znatno povećao poslijepodne i noću. Najvjerojatnije, posljedično zbog manjih gužvi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....