NEOČEKIVANO

Nakon teške prometne nesreće Kina zabranjuje reklame za ‘autonomne automobile‘

Vrlo stroge mjere stupaju na snagu samo nekoliko tjedana nakon nesreće u Kini u kojoj su poginule tri osobe

Autonomna vožnja, ilustracija

 Mercedes

Kinesko Ministarstvo industrije i informacijske tehnologije uvelo je niz pravila koja ograničavaju što marke koje nude tehnologije za pomoć vozaču mogu prodavati i kako to smiju reklamirati. Između ostalog zabranjeni su popularni pojmovi poput "pametne vožnje", "autonomne vožnje" i "inteligentne vožnje" koji se obično koriste u promociji naprednih sustava za pomoć vozaču, javlja Car News China.

Umjesto toga, robne marke moraju jasno istaknuti gdje se njihova tehnologija nalazi na općeprihvaćenoj SAE-ovoj ljestvici od šest razina autonomne vožnje od 0 do 5. Razina 0 znači da nema nikakve pomoći vozaču, a razina 5 je potpuno autonomni automobil koji je u svim uvjetima u stanju voziti potpuno samostalno. Iako se mnogo priča o njoj, tehnologija autonomne vožnje u serijskim cestovnim automobilima do danas nije daleko odmakla po ovoj klasifikaciji. Osim Mercedes-Benzovog Drive Pilota, koji je sustav razine 3, gotovo sva druga trenutačno dostupna tehnologija je maksimalno razine 2, a to uključuje Teslin razvikani Full Self-Driving sustav. Čak i razvikani robotaksiji najčešće imaju tehnolgiju između razine 3 i 4.

SAE klasifikacija je napravljena prije mnogo godina kako bi se razriješila zabuna i kupcima omogućilo da lakše razumiju što njihov auto zapravo može. Ali mnogi kupci uopće nisu svjesni ove klasifikacije te ih je tako lako zavarati nazivima koji se razbacuju nazivima koji zvuče napredno, poput Teslinog sustava čije ime prevedeno znači "potpuno samostalna vožnja".

Druge velike promjene koje je najavilo kinesko ministarstvo uključuju zabranu značajki pozivanja auta na daljinu, kao što je Teslin sustav Summon koji omogućuje kretanje automobila bez potrebe da vozač bude za volanom. Ovaj sustav je trenutačno predmet istrage i u SAD-u. Kinesko ministarstvo također zahtijeva da se sustavi za nadzor vozača ne mogu onemogućiti i inzistira na tome da automobili s autonomnim funkcijama moraju usporiti, zaustaviti se i aktivirati sva četiri pokazivača smjera ako vozačeve ruke nisu na volanu 60 sekundi. U Europi se sličan propis koristi već godinama.

image

Autonomna vožnja, ilustracija

BMW

Javno beta testiranje novih značajki sustava za pomoć u vožnji putem uvođenja novog softvera u postojeća vozila koja su već u prometu sada je također zabranjeno, a ministarstvo također želi da proizvođači automobila smanje učestalost bežičnog ažuriranja automobila.

Sve ove mjere stupaju na snagu samo nekoliko tjedana nakon nesreće u Kini u kojoj su poginule tri osobe, a koja je snažno odjeknula u medijima. Jedan vozač se tada zabio svojim Xiaomi SU7 u stup pri brzini od oko 100 km/h samo nekoliko sekundi nakon što je pokušao preuzeti kontrolu od polu-autonomnog sustava vožnje ovog električnog automobila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
25. travanj 2025 11:37