Pisali smo već o velikim planovima Mercedesa, Volva i Tratona o budućnosti električnih kamiona, no čini se kako kompanije za sada imaju samo dostavne kamione s relativno kratkim dometima. Međutim, u njemačkom Lübecku, započelo je testiranje rješenja za prijevoz na veće udaljenosti.
Naime, nije riječ o nekoj osobito novoj tehnologiji, ali bi mogla pomoći u stvaranju mogućnosti za električne kamione na velike udaljenosti. Kao što je objašnjeno u priloženom videozapisu, korištenjem nadzemnih kabela za napajanje, poput onih koje koriste tramvaji i vlakovi, kamioni bi mogli jednostavno koristiti mrežu napajanja umjesto baterije.
U teoriji, mreža napajanja u obliku kabela obješena je preko prve trake na autocesti, omogućujući kamionima da ‘otvore‘ svoj konektor koji klizi preko žice, pri čemu se elektromotor koji pokreće kamion napaja. Projekt je osmišljen prije dvije godine, i potrebno je najmanje još godinu dana testiranja prije nego dobijemo konačan odgovor.
Budući da konektor samo klizi po mreži, kamion se i dalje može prebaciti na interni pogon, primjerice u slučaju potrebe preticanja drugog vozila ili silaska s autoceste. Ono što je bitno je da bi oni bili u mogućnosti većinu svog putovanja biti spojeni na električnu mrežu, smanjujući potrebu za preteškim baterijama.
Kao i svaki infrastrukturni projekt, bio bi skup, ali David Cebon, profesor strojarstva na Sveučilištu Cambridge, navodi kako postoji način da se on isplati. Ovo vrijedi samo ako će struja biti dovoljna jeftina za kamiondžije, koji će trebati plaćati početna ulaganja i održavanje sustava.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....