
Stariji ljudi imaju posebne zahtjeve za automobilom, kao što su povišen položaj sjedenja, dobra preglednost i lakoća ulaska u vozilo. Zbog toga je njemački ADAC napravio veliku listu automobila koji su savršeni za starije osobe.
ADAC navodi da za starije osobe često nije važno koliko konjskih snaga ima automobil ili koliko visoke tehnologije ima. Ono što je često puno važnije je uspravan i udoban sjedeći položaj te mogućnost lakog ulaska i izlaska . Upravljanje mora biti što je moguće jednostavnije, a sveobuhvatna vidljivost također je ključna, posebno zato što su stariji vozači često manje pokretni i stoga se ne mogu tako lako okrenuti prilikom manevriranja ili provjere mrtvog kuta. Veliki SUV-ovi stoga ne dolaze u obzir kao i sportski automobili. ADAC je istaknuo da vozila za starije ni bi trebala biti duža od 450 cm, niža od 150 cm, da bi visina sjedala trebala biti najmanje 47 cm, a visina utovarnog praga maksimalno 78 centimetara.
ADAC starijim vozačima savjetuje da obrate posebnu pozornost na visinu sjedala. Ovisno o visini vozača, trebala bi biti između 47 i 66 centimetara da bi se smatrala udobnima. Vanjski prag također ne smije biti previsok.
Popis najboljih uključuje samo trenutačno dostupne nove automobile koji su također prošli ADAC-ov test automobila i stoga su ih ADAC-ovi inženjeri mogli ocijeniti. Vozila su navedena abecednim redom, a uz njih su navedeni njihovi opći plusevi i nedostaci.
Audi Q2
Plus: dobra izrada, udoban ulazak/izlazak, uravnotežen ovjes, visoka razina sigurnosti
Minus: buka ovjesa, malo prostora straga, cijena osrednja vidljivost u svim smjerovima
Audi Q3
Plus: dobra izrada, dobra ponuda prostora, visoka razina sigurnosti, velika sposobnost vuče prikolice
Minus: loša standardna oprema, visoka osnovna cijena, skupi dodaci, osrednja preglednost u svim smjerovima
BMW X1
Plus: dobra ponuda prostora, sofisticirani pogoni, vrlo sigurna i agilna vožnja, pomoćnici za sigurnost i udobnost su dobro usklađeni
Minus: korisni pomoćnici dostupni samo uz nadoplatu, velika potrošnja, lošiji rad bez iDrive-a
Citroën Berlingo/Peugeot Rifter/Opel Combo/Toyota Proace City Verso/Fiat Doblò
Plus: mnogo praktičnih pretinaca za pohranu, vrlo velik prtljažnik, tri pojedinačna sjedala straga, opsežna standardna oprema
Minus: mali doseg s električnim pogonom, suvozačko sjedalo nije podesivo po visini
Citroën C5 Aircross
Plus: dobra udobnost vožnje, izdašan prostor sprijeda, varijabilno stražnje sjedalo, moguća tri dječja sjedala na stražnjem sjedalu
Minus: visok utovarni prag, skromna nosivost, nepregledni instrumenti, nema pogona na sve kotače, osrednja preglednost u svim smjerovima
Fiat 500X
Plus: izdašan prostor sprijeda, povišen položaj sjedenja sprijeda (vozač), dostupni su mnogi sustavi pomoći, dobri rezultati testa sudara
Minus: ograničen izbor motora, veliki krug okretanja, nema zaštite od priklještenja stražnjeg stakla
Ford Puma
Plus: velikodušan prostor sprijeda i u prtljažniku, siguran ovjes, mnogi pomoćnici su dostupni
Minus: loše ponašanje na malim brzinama, malo mjesta za pohranu straga
Hyundai Kona
Plus: dobra ponuda prostora, opsežna oprema za udobnost i sigurnost (neke kao opcija), uravnoteženo podešen ovjes, duga jamstva
Minus: mali kapacitet vuče, podizači stražnjeg stakla bez zaštite od priklještenja, jednostavni materijali u unutrašnjosti, visoka nabavna cijena, osrednja preglednost u svim smjerovima
Kia Niro
Plus: dobra ponuda prostora sprijeda, jednostavno rukovanje, uravnotežen ovjes, vrlo opsežna standardna oprema, izdašno jamstvo
Minus: jednostavni materijali u unutrašnjosti, buka vjetra pri većim brzinama, nedostatak zaštite od priklještenja za stražnja bočna stakla, osrednja preglednost u svim smjerovima
Lexus LBX
Plus: mnoge značajke za udobnost i pomoć, elegantno dizajnirana unutrašnjost, dovoljno prostora sprijeda i u prtljažniku, udoban i siguran ovjes, štedljiv motor
Minus: vrlo malo mjesta na stražnjoj klupi, osrednja preglednost u svim smjerovima
Mercedes B-klase
Plus: dobra ponuda prostora sprijeda i straga, vrlo dobra izrada, sigurno ponašanje u vožnji, visoki sigurnosni standard, pogodno i za velike udaljenosti, udobna sjedala
Minus: visoka cijena, mali standardni spremnik goriva
Mercedes GLA
Plus: opsežna sigurnosna oprema, sigurnosne karakteristike vožnje, dobra udobnost vožnje
Minus: Operativni sustav s velikim potencijalom ometanja, visoka osnovna cijena, skupa oprema, osrednja vidljivost
Mitsubishi Eclipse Cross
Plus: opsežna standardna oprema, dobra ponuda prostora sprijeda, visoka pasivna sigurnost, siguran ovjes, niski ukupni troškovi
Minus: mali prtljažnik, podizači prozora bez zaštite od priklještenja, osrednja preglednost u svim smjerovima
Nissan Juke
Plus: hibridni pogon s potencijalom uštede, jednostavan pristup
Minus: velika potrošnja na autocesti, umjerena glatkoća rada pri malim brzinama, umjerena vidljivost u svim smjerovima
Nissan Qashqai
Plus: opsežna oprema za udobnost i sigurnost, dobra ponuda prostora, niske emisije štetnih tvari, tiha unutrašnjost
Minus: Opasnost od prignječenja zbog velikih sila zatvaranja električnih vrata prtljažnika, suvozačevo sjedalo nije podesivo po visini u osnovnoj verziji, ograničen pogled straga
Renault Captur/Mitsubishi ASX
Plus: dobra izrada i kvaliteta materijala, LED prednja svjetla kao standard, opsežna oprema, niske emisije štetnih tvari, klizna stražnja sjedala
Minus: nepraktičan format ključa (kartica), visok utovarni prag, osrednja preglednost u svim smjerovima
Renault Scénic E-Tech Electric
Plus: AC punjenje s 22 kW kao standard, dizalica topline kao standard, opsežna udobnost i sigurnosna oprema, udobno putovanje čak i straga
Minus: mješovita kvaliteta materijala, DC snaga punjenja, suzdržane performanse vožnje
Seat Arona
Plus: solidna izrada, pristojna ponuda prostora, mnogo pomoćnika na raspolaganju
Minus: jednostavni materijali u unutrašnjosti, bez ručki na krovnoj oblogi
Seat Ateca
Plus: dobra ponuda prostora sprijeda i straga, upravljač s dobrim povratnim informacijama, jednostavno rukovanje, agilna vožnja, dobra izrada
Minus: slabe performanse kočenja, djelomično jednostavni materijali
Škoda Kamiq
Plus: dobra ponuda prostora, visoka razina sigurnosti
Minus: relativno visoka osnovna cijena za klasu vozila, loš učinak kočenja, osrednja preglednost u svim smjerovima
Škoda Karoq
Plus: dobra ponuda prostora sprijeda i straga, upravljač s dobrim povratnim informacijama, jednostavno rukovanje, dobra izrada, praktičan sustav sjedala (opcija)
Negativno: nebalansiran ovjes, djelomično jednostavni materijali, relativno mala nosivost
Toyota Corolla Cross
Plus: puno prostora za glavu i noge u unutrašnjosti, dugo jamstveno razdoblje, mnogo sigurnosnih pomoćnika
Minus: djelomično jednostavni materijali u unutrašnjosti, samo 750 kg kapaciteta za vuču prikolice, umjerene performanse kočenja, osrednja preglednost u svim smjerovima
VW T‐Roc/T-Roc Cabrio
Plus: praktičan ulaz sprijeda i straga, dobra ponuda prostora i mogućnosti asistenta, LED prednja svjetla kao standard
Minus: Ne baš kvalitetna unutrašnjost, osrednja preglednost u svim smjerovima
VW T-Cross
Plus: dobro upravljanje, mnogo pomoćnika kao standard, dobra opcijska LED prednja svjetla, pristojan prostor
Minus: jednostavni i jeftini materijali u unutrašnjosti, osrednje standardno halogeno svjetlo, skupi dodaci, osrednja preglednost u svim smjerovima
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....