PREPORUČIO ADAC

Njima su važne druge vrijednosti: Ovo je popis najboljih automobili za starije osobe

Vozila za starije ni bi trebala biti duža od 450 cm, niža od 150 cm, a visina sjedala trebala bi biti najmanje 47 cm...

Stariji vozači, ilustracija

 Profimedia

Stariji ljudi imaju posebne zahtjeve za automobilom, kao što su povišen položaj sjedenja, dobra preglednost i lakoća ulaska u vozilo. Zbog toga je njemački ADAC napravio veliku listu automobila koji su savršeni za starije osobe.

ADAC navodi da za starije osobe često nije važno koliko konjskih snaga ima automobil ili koliko visoke tehnologije ima. Ono što je često puno važnije je uspravan i udoban sjedeći položaj te mogućnost lakog ulaska i izlaska . Upravljanje mora biti što je moguće jednostavnije, a sveobuhvatna vidljivost također je ključna, posebno zato što su stariji vozači često manje pokretni i stoga se ne mogu tako lako okrenuti prilikom manevriranja ili provjere mrtvog kuta. Veliki SUV-ovi stoga ne dolaze u obzir kao i sportski automobili. ADAC je istaknuo da vozila za starije ni bi trebala biti duža od 450 cm, niža od 150 cm, da bi visina sjedala trebala biti najmanje 47 cm, a visina utovarnog praga maksimalno 78 centimetara.

image

Stariji vozači, ilustracija

Losevsky Pavel/Alamy/Profimedia

ADAC starijim vozačima savjetuje da obrate posebnu pozornost na visinu sjedala. Ovisno o visini vozača, trebala bi biti između 47 i 66 centimetara da bi se smatrala udobnima. Vanjski prag također ne smije biti previsok.

Popis najboljih uključuje samo trenutačno dostupne nove automobile koji su također prošli ADAC-ov test automobila i stoga su ih ADAC-ovi inženjeri mogli ocijeniti. Vozila su navedena abecednim redom, a uz njih su navedeni njihovi opći plusevi i nedostaci.

image

Audi Q2

Audi Media

Audi Q2

Plus: dobra izrada, udoban ulazak/izlazak, uravnotežen ovjes, visoka razina sigurnosti

Minus: buka ovjesa, malo prostora straga, cijena osrednja vidljivost u svim smjerovima

Audi Q3

Plus: dobra izrada, dobra ponuda prostora, visoka razina sigurnosti, velika sposobnost vuče prikolice

Minus: loša standardna oprema, visoka osnovna cijena, skupi dodaci, osrednja preglednost u svim smjerovima

image

BMW X1

BMW

BMW X1

Plus: dobra ponuda prostora, sofisticirani pogoni, vrlo sigurna i agilna vožnja, pomoćnici za sigurnost i udobnost su dobro usklađeni

Minus: korisni pomoćnici dostupni samo uz nadoplatu, velika potrošnja, lošiji rad bez iDrive-a

Citroën Berlingo/Peugeot Rifter/Opel Combo/Toyota Proace City Verso/Fiat Doblò

Plus: mnogo praktičnih pretinaca za pohranu, vrlo velik prtljažnik, tri pojedinačna sjedala straga, opsežna standardna oprema

Minus: mali doseg s električnim pogonom, suvozačko sjedalo nije podesivo po visini

image

Zagreb, 270124.
Auto klub test Citroen C5 Aircross.
Foto: Zeljko Puhovski/CROPIX

CROPIX

Citroën C5 Aircross

Plus: dobra udobnost vožnje, izdašan prostor sprijeda, varijabilno stražnje sjedalo, moguća tri dječja sjedala na stražnjem sjedalu

Minus: visok utovarni prag, skromna nosivost, nepregledni instrumenti, nema pogona na sve kotače, osrednja preglednost u svim smjerovima

image

Fiat 500X Hybrid

Fiat

Fiat 500X

Plus: izdašan prostor sprijeda, povišen položaj sjedenja sprijeda (vozač), dostupni su mnogi sustavi pomoći, dobri rezultati testa sudara

Minus: ograničen izbor motora, veliki krug okretanja, nema zaštite od priklještenja stražnjeg stakla

image

Ford Puma

Ford Puma

Plus: velikodušan prostor sprijeda i u prtljažniku, siguran ovjes, mnogi pomoćnici su dostupni

Minus: loše ponašanje na malim brzinama, malo mjesta za pohranu straga

image

Zagreb, 250524.
Auto klub test Hyundai Kona.
Foto: Zeljko Puhovski/CROPIX

CROPIX

Hyundai Kona

Plus: dobra ponuda prostora, opsežna oprema za udobnost i sigurnost (neke kao opcija), uravnoteženo podešen ovjes, duga jamstva

Minus: mali kapacitet vuče, podizači stražnjeg stakla bez zaštite od priklještenja, jednostavni materijali u unutrašnjosti, visoka nabavna cijena, osrednja preglednost u svim smjerovima

image

KIA Niro HEV

Darko Tomaš/ CROPIX

Kia Niro

Plus: dobra ponuda prostora sprijeda, jednostavno rukovanje, uravnotežen ovjes, vrlo opsežna standardna oprema, izdašno jamstvo

Minus: jednostavni materijali u unutrašnjosti, buka vjetra pri većim brzinama, nedostatak zaštite od priklještenja za stražnja bočna stakla, osrednja preglednost u svim smjerovima

image

Zagreb, 3110924.
Auto klub test Lexus LBX.
Foto: Zeljko Puhovski/CROPIX

CROPIX

Lexus LBX

Plus: mnoge značajke za udobnost i pomoć, elegantno dizajnirana unutrašnjost, dovoljno prostora sprijeda i u prtljažniku, udoban i siguran ovjes, štedljiv motor

Minus: vrlo malo mjesta na stražnjoj klupi, osrednja preglednost u svim smjerovima

image

Zagreb, 220923.
Automobil Mercedes B200d.
Foto: Darko Tomas/CROPIX

CROPIX

Mercedes B-klase

Plus: dobra ponuda prostora sprijeda i straga, vrlo dobra izrada, sigurno ponašanje u vožnji, visoki sigurnosni standard, pogodno i za velike udaljenosti, udobna sjedala

Minus: visoka cijena, mali standardni spremnik goriva

image

Mercedes-Benz GLA

Mercedes-Benz

Mercedes GLA

Plus: opsežna sigurnosna oprema, sigurnosne karakteristike vožnje, dobra udobnost vožnje

Minus: Operativni sustav s velikim potencijalom ometanja, visoka osnovna cijena, skupa oprema, osrednja vidljivost

Mitsubishi Eclipse Cross

Plus: opsežna standardna oprema, dobra ponuda prostora sprijeda, visoka pasivna sigurnost, siguran ovjes, niski ukupni troškovi

Minus: mali prtljažnik, podizači prozora bez zaštite od priklještenja, osrednja preglednost u svim smjerovima

image

Zagreb, 050724.
Automobil Nissan Juke N-Sport hybrid.
Foto: Darko Tomas/CROPIX

CROPIX

Nissan Juke

Plus: hibridni pogon s potencijalom uštede, jednostavan pristup

Minus: velika potrošnja na autocesti, umjerena glatkoća rada pri malim brzinama, umjerena vidljivost u svim smjerovima

image

Zagreb, 011024.
Auto klub test Nissan Qashqai epower
Foto: Zeljko Puhovski/CROPIX

CROPIX

Nissan Qashqai

Plus: opsežna oprema za udobnost i sigurnost, dobra ponuda prostora, niske emisije štetnih tvari, tiha unutrašnjost

Minus: Opasnost od prignječenja zbog velikih sila zatvaranja električnih vrata prtljažnika, suvozačevo sjedalo nije podesivo po visini u osnovnoj verziji, ograničen pogled straga

image

Zagreb, 251024.
Auto klub test Renault Captur E-tech hybrid.
Foto: Zeljko Puhovski/CROPIX

CROPIX

Renault Captur/Mitsubishi ASX

Plus: dobra izrada i kvaliteta materijala, LED prednja svjetla kao standard, opsežna oprema, niske emisije štetnih tvari, klizna stražnja sjedala

Minus: nepraktičan format ključa (kartica), visok utovarni prag, osrednja preglednost u svim smjerovima

image

Renault Scenic E-Tech

Renault

Renault Scénic E-Tech Electric

Plus: AC punjenje s 22 kW kao standard, dizalica topline kao standard, opsežna udobnost i sigurnosna oprema, udobno putovanje čak i straga

Minus: mješovita kvaliteta materijala, DC snaga punjenja, suzdržane performanse vožnje

image

Seat Arona

SEAT

Seat Arona

Plus: solidna izrada, pristojna ponuda prostora, mnogo pomoćnika na raspolaganju

Minus: jednostavni materijali u unutrašnjosti, bez ručki na krovnoj oblogi

image

Seat Ateca

Seat

Seat Ateca

Plus: dobra ponuda prostora sprijeda i straga, upravljač s dobrim povratnim informacijama, jednostavno rukovanje, agilna vožnja, dobra izrada

Minus: slabe performanse kočenja, djelomično jednostavni materijali

image

Zagreb, 310724.
Auto klub test Skoda Kamiq Monte Carlo.
Foto: Zeljko Puhovski/CROPIX

CROPIX

Škoda Kamiq

Plus: dobra ponuda prostora, visoka razina sigurnosti

Minus: relativno visoka osnovna cijena za klasu vozila, loš učinak kočenja, osrednja preglednost u svim smjerovima

image

Zagreb, 070923.
Auto klub test Auto klub test Skoda Karoq sport line.
Foto: Zeljko Puhovski/CROPIX

CROPIX

Škoda Karoq

Plus: dobra ponuda prostora sprijeda i straga, upravljač s dobrim povratnim informacijama, jednostavno rukovanje, dobra izrada, praktičan sustav sjedala (opcija)

Negativno: nebalansiran ovjes, djelomično jednostavni materijali, relativno mala nosivost

image

Toyota Corolla Cross Hybrid

Toyota

Toyota Corolla Cross

Plus: puno prostora za glavu i noge u unutrašnjosti, dugo jamstveno razdoblje, mnogo sigurnosnih pomoćnika

Minus: djelomično jednostavni materijali u unutrašnjosti, samo 750 kg kapaciteta za vuču prikolice, umjerene performanse kočenja, osrednja preglednost u svim smjerovima

image

Volkswagen T-Roc

Volkswagen AG

VW T‐Roc/T-Roc Cabrio

Plus: praktičan ulaz sprijeda i straga, dobra ponuda prostora i mogućnosti asistenta, LED prednja svjetla kao standard

Minus: Ne baš kvalitetna unutrašnjost, osrednja preglednost u svim smjerovima

image

Volkswagen T-Cross

Volkswagen AG

VW T-Cross

Plus: dobro upravljanje, mnogo pomoćnika kao standard, dobra opcijska LED prednja svjetla, pristojan prostor

Minus: jednostavni i jeftini materijali u unutrašnjosti, osrednje standardno halogeno svjetlo, skupi dodaci, osrednja preglednost u svim smjerovima

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. veljača 2025 12:37