
Proizvođači automobila koriste ugljična vlakna kako bi njihova vozila bila lagana, ali čvrsta. Ovaj lagani materijal zbog njegove izdržljivosti i smanjene težine najviše koriste proizvođači sportskih automobila i moderan superautomobil je danas nezamisliv bez barem malo "karbona". Ali to bi se u budućnosti moglo promijeniti jer Europska unija želi karbonska vlakna uvesti na popis opasnih materijala i zabraniti ih.
Amandman koji je izradio Europski parlament ima za cilj dodati karbonska vlakna na EU-ov popis opasnih materijala. Na njima su trenutačno olovo, kadmij, živa i šesterovalentni krom, a ako ovaj prijedlog prože mogao bi im se pridružiti i revolucionarni lagani "hit materijal" 21. stoljeća. Ovaj amandman je dodan u reviziji EU-ove Direktive o otpadnim vozilima. EU vjeruje da se filamenti otpadnih karbonskih vlakana mogu prenijeti u zrak i biti štetni ako dođu u dodir s ljudskom kožom ili sluznicom.
Ako Parlament službeno usvoji amandman, on bi stupio na snagu u Europi početkom 2029. Tvrtke bi postupno morale smanjiti upotrebu karbonskih vlakana u svojim automobilima.
Proizvođači sportskih automobila i superautomobila nedvojbeno bi bili najviše pogođeni predloženom zabranom, ali bi i određeni proizvođači električnih vozila također bili u problemima. Proizvođači električnih vozila kao što su BMW, Hyundai, Lucid i Tesla uvelike koriste karbonska vlakna u svojoj konstrukciji kako bi električne auto učinili lakšima.
Karbonska vlakna bila su industrija vrijedna oko 5 milijardi eura 2024. godine, što znači da će se amandman EU suočiti sa snažnim protivljenjem zrakoplovnog i automobilskog sektora prije nego što postane zakon, tako da je moguća zabrana još uvijek vrlo neizvjesna.
Komentari
0