
Jedan vozač Opel Astre snimljen je radarom u Belgiji dok je vozio gotovo 700 km/h! Ono što zvuči kao znanstvena fantastika pokazalo se kao tehnička pogreška – ali s vrlo stvarnim posljedicama.
Prema službenom prekršajnom nalogu, Opel Astra je vozila 696 km/h unutar naselja – barem ako je suditi po kazni koja je poslana vozaču. U dokumentu se tražila kazna od 6.597 eura, piše Chip.de.
No kako je moguće da vozilo, koje prema tvorničkim specifikacijama može postići najviše 235 km/h, odjednom postane najbrži auto na svijetu?
Opel Astra nije sportski automobil. Ipak, belgijska policija tvrdila je da je bio brži od bolida Formule 1, pa čak i najbržeg vlaka na svijetu – koji doseže oko 603 km/h. Navodna je brzina Astre bila još i veća. Brzo je postalo jasno da nešto nije u redu.
Ispostavilo se da se radi o tehničkoj pogreški. Radar koji je mjerio brzinu bio je pogrešno kodiran. Tijekom mjerenja došlo je do zamjene brojeva, što je potpuno iskrivilo stvarnu brzinu vozila. Umjesto stvarnih 60 km/h, na mjernom zapisniku našlo se 696 km/h.
Kazna povučena, ali posljedice ostaju
Iako je iznos kazne od preko 6.000 eura povučen, vozač nije prošao bez sankcija. Naime, stvarno je vozio oko 10 km/h iznad ograničenja. Stvarna kazna svedena je na oko 53 eura, što je standardna kazna za ovakve prekršaje u Belgiji.
Kada radar ‘poludi‘
Ono što se dogodilo u Belgiji nije rijetkost ni drugdje. U njemačkom gradu Kielu, primjerice, jedna je vozačica u prekršaju istodobno zabilježena radarom na dva različita mjesta, udaljena četiri kilometra. Objašnjenje: pogreška u prijenosu podataka. Rezultati mjerenja pogrešno su pripisani oba uređaja što je klasičan slučaj ljudske pogreške.
Osim pogrešnog kodiranja, postoji niz drugih mogućih uzroka za neispravne prekršajne naloge: neispravna oprema, loša edukacija osoblja, kao i vanjski utjecaji poput kiše ili magle. Posebno su mobilni radari osjetljivi na smetnje, piše Fenixmagazin.
Komentari
0