VOZILI SMO

OPEL ASTRA SPORTS TOURER Guta prtljagu poput Insignije

Karavanska izvedba nove Astre majstorski koristi pozamašnu dužinu od 4,7 metara, jednaku kao na dosadašnjem modelu. Njen prtljažnik od 540 litara sad je za 40 litara izdašniji i dosegao je obujam klasu veće Insignije
 FOTO: Opel

Opel Astra, nedavno proglašena Europskim autom 2016., dobila je novi vjetar u leđa, iznimno prostranu i praktičnu karavansku izvedbu, koja u svemu ostavlja dojam novog diva kompaktne klase. A premda je Sports Tourer zadržao dosadašnju dužinu od 470 centimetara i gotovo jednak, dva centimetra manji osovinski razmak (266 cm), zbog rasta u širinu za gotovo 6 centimetara (na čak 187) te novog dizajna, čije linije snažno naglašavaju veličinu karoserije, na prvu se loptu čini pola klase većim od dosadašnjeg.

POGLEDAJTE GALERIJU

Dojam ostavlja i prtljažnik, otvoriv klasičnim pritiskom na prekidač skriven straga ispod Opelova znaka, daljinski putem ključa ili iz unutrašnjosti, pa i zamahom noge ispod stražnjeg branika (tako se može i zatvoriti). Potonje je doduše, moguće samo ako je u opremu uključen i keyless uređaj. Aduti se dalje nižu kao na traci: poklopac prtljažnika otvara se u dvije visine, a stražnja sjedala mogu se preklopiti i laganim potezom ručice smještene u bočnom dijelu prtljažnika. Podnica tad ostaje ravna i bez prepreka. Ponuđeni obujam od 540 litara, odnosno 1.630 s preklopljenim naslonima, ogroman je prtljažni prostor, jedan od najvećih u ovoj klasi. Izjednačio se sa 21 cm dužom Insignijom, a s preklopljenim sjedalima čak je i 100 litara veći i prava je demonstracija pametnog korištenja prostora. Sliku praktičnosti upotpunjuju i aluminijske pomične pregrade za segmentno moduliranje prostora.

U putničkom dijelu nema promjena u odnosu na standardnu izvedbu. Naglasak je stavljen na komfor, pa je sad prostora u širini i za koljena straga po tri centimetra više. Pozicija sjedenja se lako nalazi, buka je odlično prigušena, a loša cesta udobno se guta i na 17-colnim kotačima. Klima-uređaj munjevito odmagljuje stakla, a oduševljavaju i ergonomski oblikovana sjedala. Zbog veličine karoserije parkirni senzori su poželjna stvar, a u opremu ulaze čak i grijanje stražnjih sjedala te već poznati visokotehnološki detalji (inteligentna diodna svjetla s automatskom regulacijom dužine i opsega snopa, čitanje znakova, upozorenje na opasnost od sudara, aktivno kočenje, automatsko parkiranje…). Izrada je njemački temeljita i jednako fina u prtljažnom i putničkom prostoru, a jedino su nam nedostajali veći broj priručnih pretinaca i bolji pogled pri skretanju, kojeg ponekad ometa veliki, izduženi prednji nosač krova.

Ni u vožnji nema velike razlike u odnosu na običnu Astru. Stražnji dio ne pokazuje negativne efekte svoje veličine ni u oštrom peglanju zavoja, u kojima je novi karavan za koplje temperamentniji i s izravnijim upravljačem puno iskreniji od starog. Težina je, naime, manja i do 190 kg, a ovjes sa širim tragom kotača uštiman gotovo sportski precizno. Ni odabir motora ne ostavlja mjesta suvisloj kritici. Osnova je atmosferski benzinac 1.4 sa 100 KS, a dalje se nižu turbobenzinci 1.0 (105 KS), 1.4 (125 i 150 KS) i 1.6 (200 KS) te dizelaši 1.6 CDTI sa 95, 110, 136 KS te jaki biturbo sa 160 KS. Zlatna sredina mogao bi biti dizelaš sa 110 KS, koji fino ide i malo troši, a stoji 144.590 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 12:57