
Portal Motor1 napravio je zanimljivu analizu najvažnijih proizvođača automobila na svijetu te provjerio koliko imaju zaposlenih te usporedio to s njihovom dobiti i brojem proizvedenih automobila. Analiza je rezultirala s nekim vrlo zanimljivim podacima i baca novu sliku na industriju automobila.
Posebno su zanimljivi podaci o BYD-u. Posljednje dostupne brojke najvećeg kineskog proizvođača automobila pokazuju da je sredinom rujna 2024. njegova radna snaga brojala točno 900.608 osoba što je daleko najveći broj zaposlenika u cijeloj industriji automobila. Godine 2024. BYD je bio sedmi najveći svjetski proizvođač automobila po jediničnoj prodaji i deseti po prihodu. Razlog za tako veliki broj zaposlenika nije jasan, posebice u usporedbi s brojkom radnika najvećih japanskih, korejskih, europskih i američkih konkurenata.
Sveukupno, BYD je u godini dana prodao samo 4,7 novih automobila po zaposleniku, dok je prosjek 30 proučavanih tvrtki bio 17,2. Isto vrijedi i za dobit iz poslovanja po zaposleniku: 7380 eura po zaposlenom u usporedbi s prosjekom industrije od 34.812 eura.
Top 10 automobilskih tvrtki s najviše zaposlenih
1. BYD 900.608
2. Volkswagen grupa 614.082
3. Toyota 384.338
4. Hyundai-Kia 313.949
5. Stellantis 248.243
6. Honda 194 993
7. Mercedes Benz 175.264
8. Ford 171.000
9. GM 162.000
10. BMW grupa 159.104
Japanski Suzuki bilježi najveći broj prodanih novih automobila po zaposleniku od 43,8 automobila. Sa 74.212 zaposlenika Suzuki je 2024. prodao ukupno 3,25 milijuna novih automobila. Što se tiče dobiti, tvrtka je ostvarila 49.372 eura po zaposlenom. Opčenito japanske marke dominiraju po borju automobila po zaposleniku što dokazuje da su maksimalno usavršile razvojni i proizvodni proces.
Broj prodanih novih automobila po zaposlenom
1. Suzuki 43,8 jedinica
2. Mitsubishi 29,5 jedinica
3. GM 28,9 jedinica
4. Toyota 28,2 jedinica
5. Mazda 26,2 jedinica
6. Ford 26,1 jedinica
7. Nissan 25,1 jedinica
8. Subaru 25,0 jedinica
9. Hyundai-Kia 23,0 jedinica
10. Renault 23,0 jedinica
Nije nikakvo iznenađenje da je Ferrari na vrhu zarade po zaposlenome. Talijanska tvrtka radi vrlo skupe aute na kojima odlično zarađuje te u usporedbi s konkurencijom ima ogromne profitne marže. Velika dobit tvrtke u kombinaciji s relativno malo zaposlenih rezultira zaradom od 345.815 eura po radniku. Stoga ne iznenađuje da je Ferrari ove godine svim zaposlenim isplatio ogroman bonus od 14.400 eura po osobi. Iz sličnih razloga kao i kod Ferrarija, i Porsche bilježi veliku zaradu po zaposlenom od 234.592 eura. Svi drugi su daleko ispod njih, a najbolji od njih je Mercedes sa 77.592 eura.
Operativna dobit po zaposleniku
1. Ferrari 345.815 eura
2. Porsche 234.592 eura
3. Mercedes Benz 77.592 eura
4. Toyota 76.315 eura
5. GM 75.836 eura
6. Subaru 75.726 eura
7. BMW grupa 72.336 eura
8. Hyundai-Kia 56.026 eura
9. Tesla 54.112 eura
10. Suzuki 49.372 eura
Komentari
0