sve veći problem

Ovo je priča koja stoji iza kineskih groblja napuštenih električnih vozila koja propadaju po livadama

Iza ovog ogromnog rasipanja energije i resursa stoji pad kineskog modela dijeljenja prijevoza

Napušteni električni auti

Snimke iz Kine koje prikazuju polja sa stotinama ili tisućama napuštenih uglavnom električnih automobila nedavno su zainteresirale internetsku zajednicu koja prati autoindustriju, a svi se pitaju kako su ta vozila završila u tolikim količinama na "grobljima" i što će biti s njima u budućnosti. Golemi prostori ispunjeni automobilima ne mogu s nazvati izoliranim slučajevima jer su uočeni u desecima kineskih gradova još od 2019. godine, o čemu smonedavno pisali.

U njima se nalazi veliki broj identičnih i često prilično modernih električnih vozila koja su parkirana vrlo blizu jedno drugom u redovima. U većini slučajeva, električna vozila pokazuju znakove zapuštenosti i obrasli su korovom.

Kratki odgovor na ovaj misterij jest spektakularni pad nekada rastućeg tržišta dijeljenja električnih automobila u Kini, slično onome što se dogodilo sa shemama dijeljenja bicikala prije nekoliko godina, a sada u nekim zmljama poput Francuske i električnih romobila.

Tijekom prošlog desetljeća u Kini su stvorene tisuće tvrtki za dijeljenje prijevoza zahvaljujući iskorištavanju velikodušnih državnih poticaja koji su bili konačno smanjeni 2019. godine.Ova promjena u kombinaciji s drugim čimbenicima, uključujući nedostatak besplatnih parkirnih mjesta i znatno poboljšanu noviju generaciju električnih vozila koja učinio stare modele zastarjelim, natjerao većinu ambicioznih startupa u stečaj.

S druge strane, propali model dijeljenja vožnje navodno je ubrzao razvoj električnih vozila i njihovo veće prihvaćanje od strane kineske populacije. Rezultat ovog rasta je činjenica da je Kina postala najveće tržište na svijetu sa 60 posto globalne flote električnih vozila.

Ipak, broj lokalnih proizvođača električnih vozila uvelike je smanjen s blizu 500 u 2019. na oko 100 u 2023. što pokazuje da samo ozbiljni igrači mogu preživjeti. Bloombergov video prikazuje napuštena električna vozila kao "upečatljiv prikaz viška i rasipanja resursa koji se može dogoditi kada kapital preplavi rastuću industriju, a možda i čudan anti-spomenik napretku u električnom prijevozu u posljednjih nekoliko godina."

Kao što je potvrđeno nedavnim YouTube video zapisom od Inside China Auto kanala, većina napuštenih vozila dolazi iz rabljenih voznih parkova električnih automobila. Prikladan primjer je prikazani BJEV EC3, potpuno električni gradski automobil tvrtke BAIC koji je predstavljen 2017. s fokusom na dijeljenje automobila. Ovo se vozilo sada smatra zastarjelim, a njegova korištena vrijednost naglo pada zbog konkurentnih cijena i puno novijih mikro EV-ova koji su preplavili kinesko tržište.

Osim voznih parkova ugašenih tvrtki, video dokazuje da ova groblja služe i kao privremeno počivalište za potpuno nove primjerke još neregistriranih električnih vozila koja strpljivo čekaju na prodaju. U ovom konkretnom polju možemo vidjeti hrpu Toyota bZ4x crossovera i VW ID.3 modela bez registarskih oznaka, parkiranih pored hrpe rabljenih taksi limuzina Geelyja i BAIC-a. Drugi izvori pokazuju neprodana električna vozila iz grada Changana ubrzo nakon početka cjenovnog rata s Teslom.

Za razliku od rabljenih voznih parkova, ta potpuno nova vozila će, nadamo se, pronaći nove vlasnike prije nego što se oštete jer su ostavljena vani. Generalno, što se tiče električnih automobila, kineske ih kompanije često proizvode olako, bez istraživanja tržišta i bez težnje za održivosti pa se ujedno ada događa i problem sa skladištenjem baterija tih tisuća napuštenih električnih automobila...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 22:32