euro 7 norma

Ovo mijenja sve? U Beču pokazan VW Golf na benzin s gotovo nultom emisijom štetnih plinova!

Neke su tvrtke već krenule s testiranjima novih vrsta katalizatora koji bi postigli zadovoljavanje Euro 7 norme

AECC istraživanje

Europska komisija se obvezala izraditi zakonodavni prijedlog o kojem će pregovarati s EU parlamentom o pooštravanju normi emisija Euro 7. No, nova norma bi mogla biti toliko drastična da bi se motori s unutarnjim izgaranjem mogli prestati proizvoditi već 2025. godine, kad bi Europski standard emisija Euro 7 trebao stupiti na snagu u cijeloj EU.

No, Europska komisija već duže vrijeme proučava parametre koji će definirati novu uredbu Euro 7, a s obzirom na trenutnu situaciju, konačan kraj motora s unutarnjim izgaranjem čini se još uvijek nije tako blizu.

image

AECC istraživanje

Jer, premda se u veljači ove godine Udruga europskih proizvođača automobila ACEA oglasila povodom donošenja nove uredbe Euro 7 kojom bi se odredila ograničenja emisija ispušnih plinova za nove automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem i stavila "na stol" probleme koji se odnose na vremenski rok, raspored, vrstu vozila i samu jasnoću novih pravila, još ništa nije poznato.

Bez obzira na to, neke su tvrtke već krenule s testiranjima novih vrsta katalizatora koji bi se mogli koristiti kako bi se ICE motorima osiguralo zadovoljavanje Euro 7 norme.

Tako je na nedavnoj, 43. tehnološkoj manifestaciji "Wien Motor Symposium" koja se održala od 27. do 29. travnja u Beču, udruga AECC (Europsko udruženje za kontrolu emisija s katalizatorima) predstavila prototip sustava koji bi, barem sada na eksperimentalnoj razini, trebao omogućiti značajno smanjenje emisija štetnih plinova kod motora s unutarnjim izgaranjem.

image

AECC istraživanje

Inače, Međunarodni bečki simpozij za motore se održava od 1979. i predstavlja recentno međunarodno mjesto okupljanja automobilskog inženjerstva, a organiziraju ga Austrijska udruga automobilskih inženjera (ÖVK) i Institut za pogonske sklopove i automobilsku tehnologiju.

Pritom AECC predstavlja neprofitnu organizacija sa znanstvenom svrhom kao i međunarodno udruženje europskih tvrtki koje proizvode tehnologije za kontrolu emisija ispušnih plinova motora sa sjedištem u Bruxellesu od 1978. godine.

U dva dana na simpoziju u velikom broju radova predstavljene su najnovije inovacije u razvoju motora u odnosu na buduću zakonsku regulativu Euro 7.

image

AECC istraživanje

Zaključci: s obzirom na to da se odluka Europske komisije o datumu uvođenju norme Euro 7 stalno odgađa, za sada je budućnost dizelskih motora definitivno obilježena aktivnim nadzorom emisije ispušnih plinova, tzv. selektivnim redukcijskim katalizatorima (SCR), barem dok AdBlue omogućuju smanjenje emisija u utvrđenim granicama.

No, budućnost benzinskih motora, ispada još je uvijek prilično neizvjesna.

S obzirom na to da postojeći sustav obrade ispušnih plinova u automobilima možda više neće biti dovoljan, ako bi propisi Euro 7 postali mnogo stroži od sadašnjih, AECC je u Beču predstavio svoj inovativni sustav, razvijen u suradnji s IPA-om (International Platinum Group Metals Association).

Testiranje je provedeno u inženjerskoj tvrtki IAV u Berlinu, a testiranje e-goriva provedeno je u suradnji s Aramco Overseas Company.

image

Promet ilustracija

Profimedia

Sadašnji sustav kontrole emisija automobila zamijenjen je naprednim sustavom koji je u dvije i tri faze sposoban odvojiti čestice na vrlo male dijelove, a koji se sastoji od blisko spojenog električno grijanog katalizatora, trosmjernog katalizatora (TWC), podnog filtera za čestice benzina (GPF), drugog TWC-a te posebnog katalizatora (ASC) koji pruža funkciju selektivne oksidacije amonijaka (NH3).

Na simpoziju je predstavljen dosadašnji uspjeh te tehnologije tijekom homologacijske faze ispitivanja, a prototipni hibridni Volkswagen Golf 8 eTSI s četverocilindarskim 48 voltnim mild-hibridnim 1,5-litrenim turbo benzincem od 150 KS na e-gorivo, dosegao je vrijednosti emisije dušikovih oksida (NOx) od 3-10 g/km, što je znatno niže od granice od 60 g/km, kolika je norma Euro 6 za isti automobil, što je respektabilan rezultat.

Ista ispitivanja provedena su i na temperaturama do -10 stupnjeva kod hladnog starta, a vrijednosti emisija su ostale slične onima postignutim u normalnoj temperaturnoj uporabi.

Iz AECC su izjavili da sada u vrijeme kada se raspravlja o budućnosti vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem, ovi rezultati jasno pokazuju da je moguće nastaviti smanjivati ​​emisije motora s unutarnjim izgaranjem gotovo do razine bez štetnih utjecaja.

image

AECC istraživanje

Podaci su stavljeni na raspolaganje Komisiji za Euro 7 normu i radnoj skupini AGVES.

Čini se da ima nade za dizelaše i benzince, još samo da se oglasi Europska komisija s detaljima oko norme Euro 7...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 09:14