kineska veza

Pa kako? Rusi su pod strašnim sankcijama, ali su svejedno započeli proizvodnju Citroena C5 Aircross

Razvoj događaja naglašava nedostatak kontrole zapadnih tvrtki nad svojim markama nakon obustave ruskog poslovanja

Citroen C5 Aircross iz Rusije

 Profimedia

Ruska tvrtka Automotive Technologies u srijedu je priopćila da je počela serijski sastavljati SUV model Citroen C5 Aircross u tvornici smještenoj južno od Moskve u mjestu Kaluga, automobilskog diva Stellantisa (koji u portfelju ima i marku Citroen), a koji se povukao iz Rusije. Međutim, tvrtka Automotive Technologies sada otvara novu stranicu, a novi Citroen automobili će se prodavati u zastupništvima od svibnja!

Reuters je o tome ekskluzivno izvijestio u veljači, pozivajući se na carinske podatke i razgovor s dvije osobe upoznate s tim pitanjem. Kako im je to uspjelo? Automotive Technologies je, naime, uvezao najmanje 42 kompleta za sklapanje Citroena C5 Aircross iz Kine.

image

Citroen C5 Aircross iz Rusije

Profimedia

Te je komplete proizvela kineska grupacija Dongfeng Motor Group koja u Kini ima zajedničko poslovanje sa Stellantisom. Iz Stellantisa su izjavili za Reuters da su od 31. prosinca 2023. izgubili kontrolu nad bilo čime vezano uz proizvodnju u Rusiji". Izgubili su i stotine milijuna eura od kad su zaustavili proizvodnju u Rusiji u travnju 2022, ali su još uvijek pravno većinski vlasnik tvornice u Kalugi.

Bez obzira na to, Automotive Technologies je izjavio da je "27. ožujka u tvornici u Kalugi započela montaža SUV-a Citroen C5 Aircross. U priopćenju je dodano da će "automobili u salone službenih trgovaca Citroena stići u svibnju 2024., s rezervacijama već u travnju".

Ovakav razvoj događaja naglašava nedostatak kontrole zapadnih tvrtki nad svojim markama nakon obustave ruskog poslovanja i napuštanja zemlje nakon invazije Rusije na Ukrajinu u veljači 2022. godine.

image

Citroen C5 Aircross iz Rusije

Profimedia

Makar zapadni proizvođači uglavnom više ne posluju u Rusiji, podaci o kineskoj trgovini za 2023. s druge strane, pokazuju da je izvoz automobila u Rusiju bio gotovo sedam puta veći u odnosu na 2022. godina, a vrijednost tog izvoza skočila je za gotovo 10 milijardi dolara.

Dongfeng i Stellantis, treći najveći svjetski proizvođač automobila po prihodima, upravljaju komercijalnim zajedničkim pothvatom u Kini, putem kojeg Dongfeng može proizvoditi i prodavati automobile Stellantis u Kini. Čini se da o izvozu robota za sklapanje Citroen automobila u bilo koju zemlju pa tako i Rusiju, u ugovorima ne stoji ništa...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. studeni 2024 23:52