VOZILI SMO

PORSCHE CAYMAN S Još korak bliže Elferu

Novi je Cayman lakši 30 kg od starog, a dorade na ovjesu, elektronici i upravljaču jamče užitak
 FOTO: Ivan Lacković

U svom drugom izdanju njemački coupe zadržao je osnovne linije i ostao prepoznatljiv na prvi pogled, ali ako se bolje zagledate uočit ćete promjene koje su ga učinile privlačnijim i markantnijim. Razmak među osovinama, recimo, povećan je za 60, stražnji prevjes skraćen za 26, trag prednji kotača proširen za 40, visina snižena za 11, a prednji vjetrobran pomaknut naprijed okruglih 100 milimetara. Sve te brojke zajedno unijele su dodatni sklad, poboljšale proporcije i već poznate linije složile u harmoničan dizajn koji izaziva ljubav na prvi pogled.

Premda je Cayman u novom izdanju duži za 3,3 centimetra, upravo zahvaljujući novim proporcijama djeluje kompaktnije. Dodatnu draž donose za broj veći kotači (za S verziju 19 cola je serija, a 20 doplata), nabildani stražnji blatobrani i ekstremnije oblikovani zračni usisnici sprijeda i na bokovima. Promjene, međutim, nisu vezane samo za vanjštinu, jer u unutrašnjosti vlada potpuno novi ugođaj. Umjesto stare, pomalo banalne središnje konzole, koja se okomito obrušavala iz središta prednje armature, Cayman je poput ostalih Porschea dobio visoki središnji tunel što se elegantno uspinje i spaja s prednjom armaturom. Moderno rješenje na pola je puta između ergonomije i stilskog usklađivanja s ostatkom familije.

Čim sjednete za upravljač sve je nadohvat ruke, ali problem je što su prekidači brojni i maleni zbog čega često treba pogledom i rukom kružiti oko poveće ručice mjenjača. U svemu ostalome, vozačko mjesto zaslužuje samo hvalospjeve. Nijemci nisu zaboravili ni na tradiciju. Kontakt brava s lijeve je strane upravljača, a među okruglim instrumentima središnji dio zauzima okretomjer. Trend downsizinga zahvatio je običnu verziju Caymana i obujam motora je sa 2,9 smanjen na 2,7 litara. Kod varijante S motor je zadržao prijašnje 3,4 litre, ali je filigranskim doradama produžen raspon okretaja (sa 7200 na 7400), a maksimalna snaga s 320 na 325 KS. Zvuči beznačajno, ali tih dodatnih 200 okretaja i 5 konja itekako se osjećaju u vožnji.

Ne, doduše, u samim performansama (umjesto 5,1 do 100 km/h ubrzava za 4,9 sekundi, a najveća brzina s 275 podignuta je na 281 km/h), već u reakcijama motora u nižim okretajima. Motor uvjerljivo vuče već od 3000 okretaja, ali prava rapsodija metalnih zvukova slijedi s dizanjem kazaljke u zonu iznad 5000. Uz munjevitu reakciju na svaki dodir papučice gasa njemački bokser grize bez razmišljanja sve do aktiviranja limitatora na 7500. Suprotno očekivanjima, Cayman je postao udobniji i u odnosu na 911 GT3 imate osjećaj da sjedite u Panameri. Dovoljno je prebaciti na automatiku i ovjes s lakoćom podnosi sve nalete na neravnine i iznenađujuće dobro upija udarce.

Zasluga je to nove generacije sustava za podešavanja ovjesa PASM, obogaćenog s četiri dodatna senzora i većim izborom postavki čime pruža veću udobnost, ali i bolje ponašanje u vožnji. Aktiviranjem sportskih programa (Sport ili Sport+) gase se svi ekološki sustavi i nakon što se motor prestane gasiti na svakom semaforu, a mjenjač skakati u ler, Cayman pokazuje svoje pravo lice. Upravljač, papučica gasa, mjenjač, ovjes - sve postaje učinkovitije, nabrijanije, ali bez divljanja. Jednostavno sve se diže na razinu koju očekujete od Porschea. Spoj brzine, preciznosti i savršene uravnoteženosti masa ne traži profesionalnu ruku na upravljaču. U svakom slučaju, sjajan automobil unatoč paprenoj cijeni od 699.840 kuna. Za utjehu vam tek ostaje podatak da osnovni 911 Carrera s 350 KS do registracije stoji paprenih 1,003.870 kuna.

Cayman S

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski, 6 cilindara

Obujam 3436 ccm

Snaga 325 KS pri 7400/min

Moment 370 Nm pri 4500-5800/min

Mjenjač automatski, 7 stupnjeva

Pogon stražnji

Dimenzije 438 x 180 x 130 cm

Osovinski razmak 247,5 cm

Masa 1320 kg

Prtljažnik 150 sprijeda/162 litara straga

Gume sprijeda 235/40 R19, straga 265/40 R19

Brzina 281 km/h

0-100 km/h 4,9 sekundi

Potrošnja 8,0 l/100 km

Ispuh C02 188 g/km

Cijena 699.840 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 17:05