
Alfa Romeo polako se udaljava od dna prodajne jame, pokazujući respektabilan porast na europskim tržištima, barem u prvoj polovici 2023. Marka je prodala 100% više vozila u Europi u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, uz globalno povećanje od 57%.
Europska tržišta s najboljim rezultatima iz godine u godinu bila su Italija (+131%), Francuska (+123%) i Njemačka (+116%). Iako ti postoci zvuče impresivno, moramo napomenuti da je prema Car Sales Baseu Alfa Romeo prodao samo 13.095 automobila u prvoj polovici 2022., što je prilično malen broj za dostići.
Proizvođač automobila nije dao detaljne podatke o prodaji za svoju ponudu od tri modela koja trenutno uključuje novi i elektrificirani Tonale, uz nedavno redizajniranu Giuliu i Stelvio. Ne čudi da je uvođenje Tonalea povećalo prodajne brojke talijanske marke, budući da je popularnost segmenta kompaktnih SUV vozila u Europi na vrhuncu svih vremena.
Još jedna regija sa značajnom razlikom u odnosu na prošlu godinu je Bliski istok i Afrika, gdje je talijanski brend povećao prodaju za 173% u prvoj polovici 2023. Glavni pokretači toga bili su Turska (preko 1000%), Izrael (+40%) i Ujedinjeni Arapski Emirati (+37%). S druge strane, azijska tržišta ostala su stabilna, s iznimkom Kine koja je zabilježila rast od 94% u odnosu na prošlu godinu, uz porast prodaje Giulie od 35%.
Alfa Romeo je namjerno izbjegao spomenuti svoje prodajne brojke u SAD-u, navodeći da je Tonale "upravo stigao u prodaju" i vraćajući razgovor u najnovijoj studiji JD Powera o početnoj kvaliteti gdje je zauzeo prvo mjesto među premium markama i treće mjesto u ukupnom poretku. Ipak, prodaja u SAD-u vjerojatno ne izgleda dobro, nakon pada od 27% zabilježenog u prvom kvartalu 2023.
Jean-Philippe Imparato, izvršni direktor Alfe Romeo, rekao je da je njihov cilj u 2023. postati "još bolji" od "iznimno pozitivne" prve polovice godine. Tvrtka je već potvrdila potpuno električni SUV 2024., nakon otkrivanja vodećeg superautomobila koje je zakazano za 30. kolovoza ove godine.
Komentari
0