AUTOBAHN

POSLJEDNJA JAVNA MREŽA PROMETNICA NA SVIJETU DO DALJNJEG BEZ OGRANIČENJA BRZINE! Zeleni 'popili šamar' od kolega na izglasavanju u Bundestagu!

 
 Profimedia / 1ABilder / Alamy / Alamy / Profi

Nije tajna, Nijemci kao nacija nisu ludi za „što bržim uvođenjem električnih vozila” jer njihova autoindustrija, takva kakva jest (još uvijek golemim dijelom bazirana na proizvodnji vozila pokretanih fosilnim gorivima), hrani previše usta i kod njih će se tranzicija na struju odvijati bitno duže.

Zapravo sve dok auti na struju ne postanu profitabilan posao i sve dok cijela priča o elektro mobilnosti ne bude u potpunosti adekvatna s kompletnom infrastrukturom za sve vozače, privatne i poslovne. I to je OK.

, Image: 208787851, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Stephen Barnes/Transport / Alamy / Alamy / Profimedia
Profimedia / Stephen Barnes/Transport / Alamy / Alamy / Profimedia

Njemačka zapravo čini vrlo malo u odnosu na neke skandinavske zemlje po pitanju smanjenju emisija CO2 i dušikovih oksida u prometu, a što bi se donekle moglo promijeniti visokim penalima zakonodavcu EU.

Stoga su i oni polako počeli davati ozbiljnije subvencije na električne automobile, a razmišlja se i o drugim mjerama. Jedna od takvih, koja je sve do jučer u pitanje dovodila nesputanost vožnje koji im pruža čuveni Autobahn, je odbačena!

Naime, posljednja javna prometnica na svijetu na kojoj je na 70 posto dionica ( prema podatku ADAC-a) dozvoljeno voziti po volji, bez ograničenja brzine, zapela je za oko „zelenima” koji su se zauzeli za uvođenje ograničenja brzine od 130 km/h, ali ne toliko zbog sigurnosti već zbog ekologije.

, Image: 415663052, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Bildagentur-online/O hde / Alamy / Alamy / Profimedia
Profimedia / Bildagentur-online/O hde / Alamy / Alamy / Profimedia

No, njemački ministri u Bundestagu većinom su glasali protiv prijedloga Zelenih da se na Autobahnu uvede ograničenje brzine kao mjere poboljšanja prometa sigurnost i smanjenja zagađenja. Od ukupno 631 glasa, 498 je u četvrtak glasovalo protiv prijedloga.

Svi članovi krajnje desne stranke AfD i poslovno naklonjene FDP stranke odbacili su prijedlog zakona, a za prijedlog su glasala samo dva člana iz svake desničarske socijaldemokrate (SPD) i konzervativne stranke.

Bilo je samo nekoliko suzdržanih, piše Deutsche Welle.

"Branite prometnu politiku od jučer," rekao je Cem Özdemir, član stranke Zeleni i predsjednik Odbora za promet, ministru prometa Andreasu Scheueru, istaknutom protivniku ograničenja brzine.

Zastupnik Zelenih Anton Hofreiter rekao je da ograničenja brzine provjereno pomažu u sprečavanju nesreća sa smrtnim ishodima, smanjuju troškove vozača te buku kao i štetne ispušne plinove.

, Image: 103952877, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: allOver photography / Alamy / Profimedia
Profimedia / allOver photography / Alamy / Profimedia
autoba

No, „uzalud vam trud svirači” što bi se reklo, mišljenje je većine u parlamentu.

Stav je da bi takva odluka dovela do prosvjeda koji nikom ne trebaju, kao i da su sasvim dovoljna ograničenja na prilazima većim naseljima te i u zonama gdje se odvijaju radovi.

Ovim izglasavanjem jasno je kako u Njemačkoj ne postoji ta politička snaga koja bi mogla promijeniti činjenicu da je na većini dionica njihove mreže autocesta po pitanju brzine samo nebo granica, kao i da sada na dulji rok više neće biti više razgovora o mogućem ograničenju brzine na Autobahnu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 07:49