Rame uz rame

Poziv na jedinstvo protiv Kineza: Stvara li se europski auto gigant za električna vozila?

Kako europski proizvođači automobila mogu odgovoriti na kinesku dominaciju zna šef Renaulta

Luca de Meo

 Profimedia

Europski giganti automobilske industrije staju rame uz rame u revolucionarnom projektu. Barem kako se da naslutiti prema riječima Luce de Mea, čelnog čovjeka Renaulta, koji predlaže stvaranje saveza "poput Airbusa", ali za električna vozila kako bi se suprotstavili kineskoj konkurenciji. Zamisao je združiti snage u stvaranju paneuropskog proizvođača električnih automobila koji će moći stati na crtu sveprisutnoj kineskoj proizvodnji.

image

Luca De Meo

AFP

Na čelu s vizijom integracije, Luca de Meo potiče europske proizvođače da se udruže u formiranju konglomerata po uzoru na Airbus, specijaliziranog za izradu pristupačnih električnih vozila. Ova inicijativa dolazi kao odgovor na sve veći uvoz kineskih električnih automobila, koji svojom cijenom i dostupnošću osvajaju europsko tržište, piše Autonews.

image

Stellantis tvornica Trnava, Slovačka

Profimedia

Povijest je pokazala da je suradnja ključ uspjeha, a De Meo podsjeća na uspjehe poput "Type 4" platforme, zajedničkog pothvata kompanija Alfa Romeo, Fiat, Lancia i Saab tijekom 80-ih. Renault već vodi razgovore s Volkswagenom o dijeljenju platforme AmpR, temelja za njihova električna vozila, uključujući povoljni Twingo EV, čija se prodaja nadovezuje na strategiju dostupnosti po cijeni od 20.000 eura.

image

VW tvornica

VW

De Meo naglašava važnost stvaranja sveobuhvatnog europskog lanca vrijednosti za baterije, motore i elektroniku, kako bi se osigurala konkurentnost s kineskim proizvođačima. Ističe kako je brzina ključna u ovom neizvjesnom svijetu, pri čemu Renault smanjuje vrijeme razvoja svojih električnih vozila kako bi se brže odgovorilo na tržišne zahtjeve.

Kao dio strategije za promicanje ekološki prihvatljivog transporta, de Meo sugerira i potrebu za prilagodbom EU regulativa koje bi poticale korištenje malih električnih vozila u urbanim sredinama, poput japanskih "kei" automobila, uz olakšice poput smanjenja PDV-a za EV s manjim baterijama.

image

Luca De Meo

AFP

Ovaj poziv na jedinstvo i suradnju među europskim proizvođačima automobila ne samo da je korak prema održivoj mobilnosti, već i ključna strategija u očuvanju konkurentnosti europske automobilske industrije na globalnoj sceni. No, ako pitate Kineze, za Europljane je po tom pitanju možda i sad već prekasno...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. studeni 2024 21:35