video, foto

Pravi Audi od glave do pete: Predstavljen karavanski A6 Avant, kasnije stiže i limuzina, evo svih detalja

Audi će već tijekom ovog mjeseca otvoriti narudžbe za A6 Avant u Europi. Cijena za Hrvatsku još nema, a u Njemačkoj košta od 58.000 eura

Audi A6 Avant

 Audi Media

Nakon opsežnih najava Audi je predstavio novi A6 Avant. Još do nedavno svi su bili sigurni da će se nova generacija modela više srednje klase zvati A7, no Audi je još jednom promijenio svoje planove s nazivima automobila pa je A6 ostao - A6. Čast da bude prvi predstavljen dobio je karavanski Avant, a nama zanimljivija limuzina će uslijediti vrlo skoro, već u travnju.

image

Audi A6 Avant

Audi Media

Automobil nije tako radikalno dizajniran kao njegov električni pandan model A6 e-tron. Nema "podijeljenih prednjih svjetala" već se svojim izgledom ugleda na prethodnu generaciju i novi aktualni A5. S koeficijentom otpora zraka od 0,25, A6 Avant je najaerodinamičniji Audijev karavan s motorom s unutarnjim izgaranjem ikada. Osnovni model ima kotače od 18 inča, a u ponudi su veličine sve do 21-inča za najskuplje modele.

U usporedbi s prethodnom generacijom, novi A6 Avant je narastao za 6 centimetara u duljinu i sana je gotovo 5 metara dugačak, konkretno 499 centimetara. Međuosovinski razmak iznosi 293 cm i gotovo je identičan kao na prethodniku, a auto je širok 188 cm.

image

Audi A6 Avant

Audi Media

Iznutra novi A6 uvelike nalikuje na aktualni A5. Infotainment od 14,5 inča i digitalni zaslon za vozača od 11,9 inča iste su veličine kao na A5, a tu je i dodatni zaslon za suvozača od 10,9". Audi se pohvalio da je u kabini sada sve tiše jer auto ima dodatnu zvučnu izolaciju u odnosu na stari A6. Nje ima 30 posto više, a da zbog toga nije povećana masa. Inženjeri su se dodatno potrudili kako bi bolje izolirali i prozore i vrata, atu su i opcijska akustična stakla za stražnja vrata.

image

Audi A6 Avant

Audi Media

Veći akustični komfor postignut je i uz pomoć novorazvijenih nosača motora i mjenjača za smanjenje buke i vibracija. Audi je također dotjerao zupce zupčanika automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom kako bi smanjio buku koju proizvodi mjenjačka kutija. Osim toga, automobili s kotačima od 19 cola i većim imaju prigušivače buke s pjenastim prstenovima za smanjenje vibracija zraka unutar gume.

image

Audi A6 Avant

Audi Media

Ovisno o verziji, A6 Avant može imati prtljažnik do 503 litre, što baš i nije vrhunski rezultat za ovu klasu. Uz preklopljenu stražnju klupu obujam prtljažnika se povećava na 1534 litre. Čak i osnovni model standardno dobiva električno pokretana vrata prtljažnika i projekcijsko svjetlo ispod stražnjeg odbojnika koje pokazuje gdje je potrebno napraviti pokret nogom za otvaranje/zatvaranje vrata prtljažnika bez korištenja ruke. Ovo rješenje već je viđeno i na A5.

image

Audi A6 Avant

Audi Media

A6 ima i novi panoramski krov koji se zatamnjuje automatski ili pritiskom na tipku. Staklo ima devet segmenata koji tvore različite uzorke, od potpuno prozirnih do neprozirnih. Audi ovu značajku naziva "digitalna zavjesa.

image

Audi A6 Avant

Audi Media

Početni Audi A6 Avant ima 2-litreni benzinski turbo motor s 204 KS. Motor radi na ažuriranom Millerovom ciklusu i šalje snagu isključivo na prednje. Tu je i 2.0 TDI s identičnom snagom i blagom hibridnom tehnologijom od 48V. Ovdje litij-ionska baterija od 1,7 kWh opskrbljuje remenski pokretač i generator pogonskog sklopa s 24 KS i 230 Nm, što značajno smanjuje potrošnju, daje više snage pri ubrzanju i omogućuje djelomičnu vožnju samo na struju. Dizelski motor može biti opremljen s prednjim pogonom ili pogonom na sve kotače.

image

Audi A6 Avant

Audi Media

Najsnažniji motor je trenutačno 3-litreni V6 s istom blagom hibridnom tehnologijom. On ima sportskih 367 KS i 550 Nm i s njim novom A6 Avantu treba 4,7 sekundi da postigne 100 km/h uz maksimalnu brzinu od 250 km/h. Benzinski model s 204 KS sprinta do 100 km/h za 8,3 sekunde, a za isti zadatak dizelskom treba 7,9 sekundi, ili samo 7 sekundi uz Quattro pogon. O V6 dizelu za sada nema nikakvih informacija.

image

Audi A6 Avant

Audi Media

Ostali detalji vrijedni spomena su upravljanje na sve kotače koje smanjuje krug okretanja za oko jedan metar i omogućuje preciznije prolaske zavojima i opcijski prilagodljivi zračni ovjes. Uz nadoplatu V6 verzija može biti opremljena Quattro Sport diferencijalom za raspodjelu okretnog momenta između stražnjih kotača i više užitka u sportskoj vožnji.

image

Audi A6 Avant

Audi Media

Audi će već tijekom ovog mjeseca otvoriti narudžbe za novi A6 Avant u Europi. Cijena za Hrvatsku još nema, no u Njemačkoj benzinski model košta od 58.000 eura, a početna cijena dizela je 61.700 eura. Automobil se proizvodi u tvornici u Neckarsulmu, uz mehanički povezani A5 Avant.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. ožujak 2025 22:21