ISTRAŽIVANJE

‘Problem je u proizvodnji‘: Klasični automobili su manje štetni za okoliš od električnih vozila

‘Moderni i električni automobili mogu se činiti boljim za planet, no problem je u tome koliki utjecaj njihova proizvodnja uzrokuje‘

Izvješće o ugljičnom otisku klasičnih automobila

 Footman James

Novo izvješće Footmana Jamesa, pružatelja osiguranja specijaliziranog za klasična vozila, tvrdi da klasični automobili manje štete okolišu od modernih vozila, uključujući i EV-ove. Ovaj zaključak u obzir uzima ograničenu upotrebu klasika tijekom cijele godine za razliku od modernih automobila koji se koriste svakodnevno, a tijekom proizvodnje stvaraju ogromne količine ugljika.

image

Izvješće o ugljičnom otisku klasičnih automobila

Footman James

Prema izvješću, prosječni klasični automobil u Velikoj Britaniji ispušta 563 kg CO2 godišnje, budući da ih vlasnici klasičnih automobila voze u prosjeku 1.931 km na godišnjoj razini. Iako moderna vozila imaju znatno manje emisije CO2 po km, voze se na mnogo veće udaljenosti godišnje i dolaze s prilično velikim ugljičnim otiskom odmah iz tvornice.

image

Izvješće o ugljičnom otisku klasičnih automobila

Footman James

Studija sugerira da ugljični otisak tijekom proizvodnje prosječnog osobnog automobila poput VW Golfa iznosi 6,8 tona CO2. Moderno električno vozilo na baterije kao što je Polestar 2 povećava ovu brojku na 26 tona CO2 prije nego što uopće napusti tvornicu, što može biti teško nadoknaditi vožnjom s nultom emisijom. Za usporedbu, potrebno je više od 46 godina korištenja da prosječni klasični automobil dosegne istu brojku CO2 od 26 tona.

Istina, ova će usporedba biti potpuno drugačija kada proizvođači automobila postignu svoje ciljeve proizvodnje ugljično neutralne negdje u sljedećem desetljeću. Sam Polestar se obvezao proizvesti prvi klimatski neutralan automobil do 2030., dok mnoge druge tvrtke rade na smanjenju ugljičnog otiska svojih tvornica i prostorija.

image

Izvješće o ugljičnom otisku klasičnih automobila

Footman James

Ipak, Volvo je nedavno priznao da proizvodnja EV-a trenutno stvara 70 posto više emisija od njegovog ekvivalenta s unutarnjim izgaranjem, iako je ugljični otisak za cijeli životni ciklus manji.

Izvješće tvrdi da je dvije trećine vlasnika klasičnih automobila zabrinuto zbog klimatskih promjena, a više od polovice njih bilo bi otvoreno za nadoknade emisija. David Bond, izvršni direktor Footman Jamesa, rekao je: "Lako je pretpostaviti da su klasični automobili više štetni samo zbog svojih starijih i manje učinkovitih motora, međutim, podaci u ovom izvješću opovrgavaju tu teoriju".

image

Izvješće o ugljičnom otisku klasičnih automobila

Footman James

"Riječ je zapravo o tome kako se ova vozila održavaju i koriste; jasno je da, iako se novi moderni i električni automobili mogu činiti boljim za planet iz dana u dan, problem je u tome koliki utjecaj njihova proizvodnja uzrokuje".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 17:24