plan protiv kineza

Prvi čovjek Renaulta Luca De Meo: Struja za gradske aute, vodik za kamione i e-goriva za sve

Tvrdi da se Europski parlament ne bi trebao ograničavati samo na struju već na raznolikost pogona

Luca de Meo

 Profimedia

Luca De Meo, čelni čovjek Renaulta, predstavio je svoju viziju za oživljavanje europske automobilske industrije, predlažući dva ključna alternativna pristupa tradicionalnim električnim vozilima. U svjetlu rastuće konkurencije, posebno iz Kine, koja dominira tržištem električnih vozila (EV), De Meo smatra da Europa mora proširiti svoj fokus i razvijati tehnologije koje nudi različite oblike pogona.

image

Renault 5-Etech electric

Renault

U srži njegove strategije je podrška upotrebi vodika kao alternativnog goriva, posebice za teška vozila i autobuse koji prevaljuju velike udaljenosti. Prema De Meu, vodik nudi značajne prednosti u usporedbi s konvencionalnim baterijskim sustavima, uključujući manju težinu i veću efikasnost za isti domet.

Primjerice, Renaultov novi električni model Master, opremljen kombiniranim baterijsko-vodikovim sustavom gorivih ćelija, pokazuje značajno smanjenje težine i povećanu učinkovitost, piše The Sun.

De Meo naglašava potrebu za fleksibilnošću u postavljanju ciljeva za smanjenje emisija, umjesto da se industriji nameću striktne tehnološke smjernice. Predlaže da Europski parlament treba usmjeriti svoju politiku na postizanje krajnjih ciljeva smanjenja ugljičnog otiska, a ne ograničavati se samo na određene tehnologije.

image

Renault Master na vodik

Renault

Osim vodika, De Meo vidi veliki potencijal u razvoju e-goriva, sintetičkih goriva koja bi mogla pružiti još jednu održivu alternativu, posebno u kontekstu cijelog životnog ciklusa vozila - od proizvodnje do recikliranja. Ovakav pristup ne samo da bi smanjio ovisnost o fosilnim gorivima, već bi i omogućio industriji da iskoristi postojeću infrastrukturu, umanjivši time potrebu za radikalnim promjenama.

De Meo također ističe važnost suradnje s europskim gradovima u strategijama dekarbonizacije, predlažući inicijative koje bi promicale upotrebu vozila na električni i vodikov pogon. Primjerice, omogućavanje slobodnog pristupa centrima gradova za takva vozila moglo bi potaknuti brži prijelaz na čišće oblike mobilnosti.

image

e-goriva, ilustracija

Profimedia

Kroz ovu raznovrsnu strategiju, De Meo vjeruje da Europa ne samo da može očuvati svoju automobilsku industriju već i postaviti nove standarde u globalnom smanjenju emisija i borbi protiv klimatskih promjena. Ovaj pristup omogućava prilagodbu i inovacije, ključne za održavanje konkurentnosti na brzo mijenjajućem tržištu vozila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. studeni 2024 22:11