Dacia je predstavila Duster Soul Of Dakar, posebni model koji slavi nastup tvrtke na najpoznatijem svjetskom reliju. SUV je predstavljen kao unikat s bojom inspiriranom relijem i nekoliko dodataka. No Dacia je istaknula da bi mogao nadahnuti buduću ponudu posebnih izdanja marke na temu Relija Dakar.
Soul Of Dakar prikazana je prošlog tjedna u Milanu. Dizajn boje izgleda slično kao na trkaćem modelu Dacija Sandrider koji će se natjecati na skorašnjem izdanju Relija Dakar. Osim posebnog dizajna boje, Soul of Dakar opremljen je dodacima iz kolekcije Dacia InNature, koji su opcijski dostupni za obični Duster. Krovni nosač nosi vodootpornu torbu, terensku teretnu kutiju i lopatu.
YouClip nosači dodatne opreme razbacani su po kabini, uključujući kuke za torbe i držače za pametne telefone, tablete i pića. Nažalost, to je cijeli popis modifikacija, iako bi drugačiji set kotača ili podignuti ovjes mogli pomoći da SUV izgleda još bolje.
Unikat se temelji na Dacia Dusteru 1.2 TCe 130 4×4 i ne sadrži nikakve mehaničke nadogradnje. Blagi hibridni 1,2-litreni pogonski sklop razvija 130 KS i povezan je s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Ova verzija dolazi opremljena elektroničkim sustavom pogona na sve kotače.
Iako koncept zvuči kao interesantan način reklamiranja Dacijinog angažmana u reliju, Autocar izvješćuje da bi mogao iznjedriti niz posebnih izdanja temeljenih na Dacijinim aktualnim modelima. Ova pretpostavka se temelji na ranijim komentarima izvršnog direktora Dacie, Denisa Le Vota, koji je izjavio: "Možda možemo iskoristiti izgled i dojam Dakar automobila u nekoj ograničenoj seriji, ali vidjet ćemo". Izvršni direktor smatra da je poznati Reli Dakar "blizak imidžu" koji Dacia želi projicirati i vjeruje da bi program mogao privući nove kupce.
U stvarnosti, dodavanje posebne boje, nekoliko dodataka i posebnih oznaka postojećem proizvodnom modelu ne zahtijeva velika ulaganja. U isto vrijeme, te "ograničene serije" služile bi kao besplatna reklama za Daciju na cestama, dajući ljudima do znanja da sudjeluje na Dakru.
Unatoč tome što debitira, Dacia cilja pobjedu na Dakaru 2025. Trkaću momčad rumunjskog proizvođača automobila vodi Prodrive, a za upravljačem Sandridera sjedi legenda WRC-a Sebastien Loeb i peterostruki pobjednik Dakara Nasser Al-Attiyah.
Trkaći Sandrider nije povezan s Dacijinim serijskim modelima, te je zapravo zasnovan na ranijem modelu Prodrivea koji se zove Hunter. Njegova karoserija od ugljičnih vlakana nalazi se na posebno izrađenoj cjevastoj šasiji. Čudovište za rally-raid utrke opremljeno je Nissanovim twin-turbo 3,0-litrenim V6, koji ima 360 KS i pokreće ga sintetičko gorivo. Sandrider je već ostvario svoju prvu pobjedu na Reliju Maroko.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....