GLAVNI CILJ SMANJITI TROŠKOVE

SADA JE I SLUŽBENO PAO DOGOVOR: Fiat Chrysler i PSA grupa se spajaju i stvaraju 50 milijardi dolara vrijedan automobilski div sa 400.000 zaposlenih!

 
 REUTERS/Stephane Mahe

Već tjednima se piše o potencijalnom spajanju talijansko-američkog proizvođača automobila Fiat-Chryslera i francuskog PSA, vlasnika Peugeota. Danas je došla i potvrda da je dogovor postignut i da se kreće sa stvaranjem 50 milijardi dolara vrijednog automobilskog diva kojem je glavni cilj suočavanje s izazovima kao što su sve stroži propisi vezani uz emisije štetnih plinova, prelazak na električne modele, kao i razvoj nove tehnologije za autonomnu vožnju. Sve to iziskuje ogromne troškove, a pritom je problem i slabljenje potražnje za automobilima.

Jasno je tako da će glavni cilj ovog spajanja biti upravo rješavanje gore spomenutih problema.

Reuters tako piše kako je jedan od ciljeva smanjiti troškove za čak 3,7 milijardi eura godišnje, i to bez zatvaranja tvornica! Prilično težak zadatak, a na nogama su i sindikati u Francuskoj i Italiji koji su zabrinuti za poslove oko 400,000 radnika. „Novonastala grupa će morati raditi masivne rezove i vrlo vjerojatno zatvarati tvornice, unatoč tome što trenutno govore suprotno”, istaknuo je analitičar Frank Schwope iz NordLB Autos-a.

S brendovima poput Jeepa, Dodgea, Chryslera, Alfe Romeo, Maseratija, Opela, Peugeota i ostalih, ova dva giganta prošle su godine prodali 8,7 milijuna automobila. Udruživanjem snaga bit će sposobni i za veće brojke, a prema procjeni kompanije LMC Automotive postoji potencijal za proizvodnju čak 14 milijuna primjeraka godišnje, prenosi Reuters. Treba naravno proučiti na koji je način najbolje doći do te brojke, no ono što je sigurno jest da će podjela troškova i tehnologije tu imati ključnu ulogu (manji broj platformi i dijelova uvelike bi olakšao stvari). Izvršni direktor PSA Carlos Tavares bit će imenovan i izvršnim direktorom grupe koja još mora odlučiti o samom imenu.

Elvira Pollina / Reuters graphic

Oni koji su upućeni u ovu priču od prije vjerojatno znaju da se jedno vrijeme spominjao problem oko udjela Kine, odnosno Dongfeng Motor grupe u PSA koja je imala 12,2 posto udjela. To je riješeno tako da su Kinezi prodali dio svog udjela, te će u novonastaloj grupaciji imati, čini se prihvatljivih 4,5 posto.

Sada Fiat Chrysleru i PSA preostaje još mnogo poslova oko posluživanja svih stvari za što im prema procjenama Reutersa treba 12 do 15 mjeseci...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 00:53