UMJETNI ZVUK

SERVIS: GENERATOR ZVUKA I dizelaš tutnji kao V8 kompresor

Sound Booster Pro je uređaj koji neugledni dizelski zvuk učinkovito zamjenjuje grmljavinom po želji

Vozite premium dizelaša i zadovoljni ste performansama i potrošnjom, ali vam njegov zvuk djeluje previše traktorski ili dosadno kao usisavač. Radije bi da zvuči sportskije, da grmi poput kakvog moćnog V6 ili V8 benzinca? Nema problema - ugradite Sound Booster. Prema riječima Sasche Draxlera iz zagrebačke tvrtke Auto projekt, taj sustav danas općenito poznat pod nazivom generator zvuka motora, izvorno je prije nekoliko godina osmišljen u Audiju, koji ga i danas nudi kupcima svojih high-end modela. Slična rješenja u međuvremenu su se pojavila i za modele ostalih proizvođača i danas su dostupna za naknadnu ugradnju u čitav niz različitih automobila.

Riječ je o zvučniku koji se ugrađuje uz lonac ispuha, ali s ispušnim sustavom zapravo nema nikakve veze te mu je jedina funkcija da proizvodi atraktivne glasne tonove. Sustav sadrži i specijalni elektromodul koja se kablovima spaja na papučicu te kako vozač dodaje gas, tako zvučnik proizvodi zvuk.

Moguće je birati između tri načina rada, odnosno zvuka: V6, V8 ili V8 kompresor te ih uključivati i isključivati po želji, ali i utišavati ili pojačavati intenzitet zvuka. Za razliku od nekih drugih rješenja, koje se u posljednje vrijeme i serijski ugrađuju čak i u neke sasvim pristupačne modele (gdje se umjetni zvuk emitira preko zvučnika samo u kabinu, putem postojećih zvučnika audio sustava), ovaj sustav zvuk isporučuje samo preko vanjskog zvučnika, pa ga mogu čuti i prolaznici i putnici u autu.

Što se eventualnih ograničenja za ugradnju tiče, konkretni modeli njemačkog Kufateca, koje smo vidjeli i čuli u Auto projektu su namijenjeni više-manje svim modelima, ali iz premium kategorije automobila, prvenstveno zato što traže dosta prostora za ugradnju i dosta koštaju. Dio razloga za to krije se i u činjenici da se u ovom slučaju generator zvuka putem modula spaja na računalo motora, dakle izravno na postojeću instalaciju motora. Nema bušenja po kabini ni ugradnje novih prekidača nego se sustavom upravlja uz pomoć postojećih komandi. Primjerice, na Mercedesu se on uključuje preko ručice tempomata, a zvukovi se mijenjanju prekidačem Dynamic Select

Ti sustavi zajedno s ugradnjom stoje od približno 16 pa sve do 19 tisuća kuna, ovisno o modelu, a uz to ide i dvogodišnje jamstvo. Skupa je to igračka, dakle, no i oni jeftiniji sustavi, s bušenjem i prekidačima te navodno znatno slabijom kvalitetom zvuka, nerijetko stoje i po 10 tisuća kuna. Trajanje ugradnje, pak, vremenski se razlikuje od modela do modela, odnosno prostora koji je u njemu raspoloživ za ugradnju te se kreće od četiri radna sata pa sve do cijelog radnog dana. Kod nekih se modela, k tome, ugrađuje samo jedan, a kod nekih i dva zvučnika.

Zanimljivo je, uz to, da ugradnju takvih sustava znaju tražiti i vlasnici benzinaca. U Auto projekt tako je, primjerice, nedavno navratio vlasnik Mercedesa koji je ostao iznenađen činjenicom da Porsche Cayenne Diesel s ugrađenim generatorom zvuči bolje od njegovog punokrvnog Mercedesa CL 63 AMG, premda je potonji zapravo više nego dvostruko snažniji...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 10:33