izazovi parkiranja

Stalni rast u širinu popularnih SUV-ova uskoro će dovesti do raznih sankcija za vlasnike u gradovima

Potaknuta je rasprava o potrebi za preispitivanjem maksimalnih dimenzija vozila radi zaštite javnog prostora

SUV-ovi na ulicama gradova, Pariz

 Profimedia

Popularni SUV modeli postaju sve veći te posredno duži i viši i što je najvažnije širi, što stvara probleme u prometu i parkiranju u europskim gradovima. Stručnjaci ističu hitnost potrebe za regulatornom reformom u Europskoj uniji jer trenutni zakoni omogućuju SUV-ovima da postanu široki gotovo kao i autobusi i kamioneti.

image

SUV-ovi na ulicama gradova, Pariz

Profimedia

Iako globalna potražnja za SUV-ovima ne jenjava, popularnost ovih vozila stvara probleme u gusto naseljenim gradskim područjima kako u ostalim gradovima Europe, tako i kod nas. Nedavne studije pokazuju da se nova vozila u Europi povećavaju u širini za 1 cm svake dvije godine, s potencijalom za smanjenje prostora za druge sudionike u prometu.

image

SUV-ovi na ulicama gradova, Pariz

Profimedia

Bez regulativnih intervencija, stručnjaci upozoravaju na nastavak ovog trenda, što može dovesti do većih gužvi i rizika za pješake i bicikliste. Trenutačno je maksimalna dopuštena širina vozila u EU 255 cm, što je propisano kako bi se ograničila veličina autobusa i kamiona. Međutim, proizvođači automobila koriste ovo kao priliku za proizvodnju SUV-ova koji su već sada u višim klasama posebno, preveliki za europske ceste i parkirališta.

Studija Transport & Environment otkriva da je prosječna širina novih automobila u EU premašila 180 cm, s godišnjim rastom od 0,5 cm od 2001. godine. To predstavlja izazov za parkiranje na uskim europskim ulicama, gdje su parkirna mjesta obično dizajnirana za vozila do 180 cm širine.

image

SUV-ovi rastu

Profimedia

Ova situacija potiče raspravu o potrebi za preispitivanjem maksimalnih dimenzija vozila radi zaštite javnog prostora. Velika vozila, posebno po visini, predstavljaju i rizik za sigurnost u prometu. Povećanje visine vozila za 10 cm povećava rizik od ozljeda u sudaru s pješacima i biciklistima za 30 posto, prema studiji belgijskog Instituta Vias.

Europski parlament i Vijeće planiraju razmotriti ove probleme već sada, početkom ove godine,a Francuska već poduzima korake za neki tip sankcija za vlasnike teških SUV-ova, dok gradovi poput Pariza i Lyona razmatraju dodatne naknade za parkiranje većih vozila u bliskoj budućnosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 13:25