
Carine od 25 posto za robu iz EU koje je uveo Donald Trump mogle bi natjerati Stellantis na potez koji nitko nije očekivao, odustajanje od marki Alfa Romeo i Maserati. Prodaja ovih marki je sada definitivno "na stol"u prema izvješću u kojem se tvrdi da je Stellantis angažirao konzultantsku tvrtku McKinsey & Co za rješavanje problema i izradu strategije za slavne talijanske marke.
Predsjednik Stellantisa John Elkann zamolio je McKinsey da razmotri više opcija koje uključuju partnerstvo s drugim proizvođačima automobila za pristup novoj tehnologiji, rekli su izvori iz industrije za Bloomberg. Nekoliko azijskih proizvođača automobila, vjerojatno kineskih, izrazilo je interes, izvještava web stranica, iako također citira glavnog izvršnog direktora Maseratija Santa Ficilija koji je medijima prošlog mjeseca rekao da Elkann neće prodavati svoje marke u Kini.
Obje su marke imale vrlo lošu 2024. godinu. Alfina prodaja pala je za oko 10-15 posto na oko 65.000 automobila na temelju neslužbenih podataka, a Maseratijeva prodaja se prepolovila na samo 11.300 automobila. posebno je zabrinjavajuće da je 35 do 40 posto Maseratijeve prodaje posljednjih godina bilo u SAD-u, izvještava Bloomberg. I Alfa je u problemima jer se snažno pokušava probiti u SAD gdje je prošle godine prodala 8865 automobila što nije zanemariv udio u njihovoj maloj ukupnoj prodaji.
Budući da nijedan od ovih proizvođača nema proizvodni pogon u Sjevernoj Americi, svi njihovi modeli podliježu novim uvoznim carinama od 25 posto. Ako ih kupci prije nisu htjeli, teško da će s većim entuzijazmom prihvatiti veću cijenu.
Talijanski dvojac nisu jedine marke koje Stellantisu zadaju glavobolju. Sama grupacija je u velikim problemima, posebice u SAD-u gdje im je prodaja prošle godine pala za 25 posto. Također ukupna neto dobit im se srozala za 70 posto prošle godine. Prodajne brojke u prvom kvartalu ove godine također su bile vrlo loše.
Gotovo odmah nakon što su carine potvrđene prošlog tjedna, Stellantis je objavio da privremeno otpušta 5400 radnika u SAD-u, Kanadi i Meksiku te da pauzira proizvodnju u tvornicama u Kanadi i Meksiku do mjesec dana.
Komentari
0