NOVA REALNOST

Što nas čeka do 2030. godine? Svaki drugi vozač odustat će od vlasništva nad automobilom

Rad na daljinu, energetska kriza, klimatske promjene i poremećaj opskrbnog lanca duboko mijenjaju smjer i tempo promjena
 Arhiva Auto klub

Neovisna konzultantska tvrtka za upravljanje novim tehnologijama BearingPoint predstavila je studiju Destination 2030. koja otkriva kako će izgledati mobilnost do kraja desetljeća u Europi.

Prema studiji, nova realnost rada na daljinu, energetske krize, klimatskih promjena i poremećaja opskrbnog lanca osjetno mijenjaju smjer i tempo promjena, stoga stručnjaci BearingPointa navode da će godine ispred nas donijeti tri najvažnija trenda.

image

Naplatna postaja Lučko (ilustracija)

CROPIX

1) Svako putovanje postat će personalizirano iskustvo.

2) O klimatskoj neutralnosti neće se pregovarati.

3) Korisnici će koristiti usluge, a ne posjedovati vozila.

Dakle, studija otkriva da ćemo uskoro više razmišljati o mobilnosti nego o klasičnom vlasništvu automobila.

image
Arhiva Auto klub

Potrošači već sada razmišljaju o prijevozu kao o usluzi koja se može dobiti na zahtjev, pri čemu mnogi već odlučuju ne posjedovati auto i prelaze na modele pretplate za automobile.

Umjesto kupnje automobila, plaćanja goriva, održavanja, osiguranja i cestarina, potrošači će platiti samo jednom za cjelokupnu uslugu.

Konzultanti BearingPointa također navode da puni potencijal mobilnosti neće moći uspješno realizirati sami proizvođači i pružatelji usluga već se u priču se moraju uključiti Vlade i operateri koji će morati financirati i ulagati u infrastrukturu i omogućiti lakše povezivanje korisnika.

Isto tako, morat će riješiti jaz između ruralnih i urbanih područja te povećati pristup drugačijim načinima prijevoza.

Vjerojatno će biti potrebno primijeniti nove poreze jer se povećani troškovi povezani s razvojem nove infrastrukture mobilnosti ne mogu u potpunosti prenijeti na krajnjeg korisnika.

image
Arhiva Auto klub

Do 2030. godine 80 posto svih proizvedenih motora bit će ekološki prihvatljivi, no potrebno je donijeti zakone kako bi se postigli 100 posto ekološki prihvatljivi motori i odgovarajuća razina infrastrukture za podršku električnim vozilima.

Prema rezultatima ankete uključene u studiju, čak 49 posto ispitanika spremno je ‘žrtvovati vlastiti automobil‘ kako bi smanjili negativan utjecaj na okolinu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 13:13