VRTE SE MILIJARDE

TEHNIKA: RAT ZA OSVAJANJE automobilskih multimedijalnih zaslona

U biznis u kojem drmaju Apple, Microsoft i Google ulaze i ambiciozne manje tvrtke

Apple, Microsoft i Google, supersile operativnih komunikacijskih sustava, nakon pametnih telefona i tableta krenuli su u bitku za automobile. Tko će u hladnom ratu prevladati i imaju li netko od autsajdera izgleda uzeti svoj dio kolača, još je prerano prognozirati. No, jedno je sigurno. Vrlo skoro u brošurama pored podataka koji govore motorima i potrošnji goriva, iščitavat ćemo i informacije koji govore o softverskim osobinama auta kojeg kupujemo.

U pitanju je softver koji nema nikakve veze s onim koji korist elektronska kontrolna jedinica za reguliranje rada motora ili drugih komponenti. Rat u kojem nisu isključeni niski udarci vodi se za ikone na zaslonima multimedijalnih sustava. Za navigacijske karte, reprodukciju glazbe, SMS poruke i u konačnici za pametne telefone koji se njih spajaju. Iščekujući ishod većina proizvođači automobila trenutno pliva između dva tabora i vrlo često odabire univerzalne operacijske sustave, koji prihvaćaju više platformi koje su u uporabi kod pametnih mobilnih telefona. Primjerice korištenje programa usklađenog s Apple iPhone ili Samsung Galaxy mobitelima podrazumijeva i uporabu aplikacija kao što su Spotify, koja kupce udaljava od klasičnog radio-uređaja i usmjerava prema novoj platformi. Drugi primjer odnosi se na navigacijske karte. Kompatibilni softveri omogućuju da na zaslonu displeja u automobilu postane dostupna ista karta koju već imamo u telefonu, sa svim ranije memoriranim zanimljivim točkama i odredištima.

No, ključni detalj u velikom biznisu iza kojeg se kriju milijarde gigabajta i eura, leži u činjenici da će izbor operativnog sustava u autu uskoro uvelike utjecati na izbor telefona koji nosimo u džepu, pa čak i na izbor mobilnog operatera. Vodafone je, primjerice, već potpisao ugovor s Audijem u čijim će modelima od 2015. na listi dodatne opreme biti i SIM kartica s kojom će pored klasičnih usluga na zaslonu multimedijalnog sustava biti dostupni i svi on line sadržaji. Trenutno je Apple sa Car Playom u prednosti u odnosu na Google i njegov Android Car. Ne toliko po broj automobila koje je osvojio, koliko po razvijenosti sustava i aplikacija koje nudi. No u osvajanje automobila uključuje se i Microsoft, ali tu su već i neke druge manje tvrtke. Proizvođači automobila, mobitela i multimedijalnih uređaja okupljeni u konzorcij CCC (Car Connectivity Consortium) podržali su razvoj globalnog standarda MirrorLink (nekad poznat pod imenom Terminal mode), koja prvenstveno puca na nižu, ali brojniju klasu automobila.

Ekonomičniji je to sustav koji koje je već prihvatio Volkswagen i ponudio u novom izdanju Pola, a potom je predstavljen i u trojcu Toyota Aygo, Citroën C1 i Peugeot 108, pa Yarisu, novoj Škoda Fabiji, novom VW Passatu... U pitanju je program koji sustave ugrađenim u autu trenutno integrira s Android, Windows, Symbian i Blackberry telefonima, no već za 2015. je najavljena i nadopuna kojom će postati kompatibilan i sa iOS platformom koju koriste Appleovi telefoni i tableti. Prvu verziju Mirror Link 2009. su na Frankfurtskom auto salonu predstavili Nokia i Magneti Marelli, a prvi auto u kojem je implementiran bio je Valmetov prototip pokazan 2010. u Ženevi. Temelj Mirror Linka je uporaba poznatih tehnologija kao što su Internet Protocol (IP), USB, Wi-Fi, Bluetooth, Real-Time Protocol (RTP, audio) i Universal Plug and Play. U tome se i krije tajna vrlo niske cijene, a još jedna od prednosti Mirror Linka su stroga poštivanja pravila za sigurnu vožnju. Primjerice video player ne može se koristiti u vožnji, dok je u navigacijskoj aplikaciji sve dozvoljeno.

Glavni igrači su iz SAD-a

Mountain View, Cupertino i Redmond, američki gradići u kojima Google, Apple i Microsoft imaju sjedišta, centri su moći iz kojih se vodi globalni rat u kreiranju standarda koji će osvojiti automobile. Jer dok su donedavno proizvođači automobila naručivali operativne sustave, sad velike programerske kuće preuzimaju inicijativu. Dakako, pored klasične prodaje svojih proizvoda auto industriji, druga strana tog njihovog velikog biznisa je i prodaja pametnih telefona, jer ipak je lakše promijeniti telefon nego automobil...

GOOGLE

Mali stilizirani zeleni robot, zaštitni znak Android platforme, pojavi se na displeju čim se uz pomoć kabela na multimedijalni sustav auta spoji pametni telefon. Sustav se aktivira brzo, ali na zaslon se pojavljuje tek ikone onih aplikacija koje se smatraju sigurnim za upotrebu u vožnji.

APPLE

Car Play naziv je operativnog sustava kojeg trenutno nudi Apple. Među prvim proizvođačima koji su ga prigrlili su Ferrari, Honda, Hyundai, Mercedes i Volvo, a i ostalih 24 ocijenili su ga najboljim. Prvi primjerci već su na cesti, a sustav je kompatibilan s telefonima iPhone 5, 5S i 5C

MICROSOFT

Microsoft je najavio Windows in the Car, operativni sustav kompatibilan s telefonima kao što su Nokia Lumia (koji će uskoro biti preimenovani u Microsoft Lumia). Uređaj u automobilu imat će Metro sučelje s kvadratnim ikonama, no, još nisu poznati proizvođači automobila koji će ga koristiti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 06:37