HOĆE LI PROPASTI?

Tek što je najavljeno novo izdanje auto salona u Ženevi, za ove velike marke se već zna da neće izlagati

Njemački proizvođači automobila neće sudjelovati na ponovnom sajmu automobila u Švicarskoj što širom otvara vrata Kinezima

Ženevski međunarodni sajam automobila, 2019.

 GIMS

Pandemija COVID-19 rezultirala je kaosom u cijeloj automobilskoj industriji, uzrokujući zastoj u proizvodnji koji se u nekim slučajevima tek sada rješava. No jedna od najteže pogođenih stvari vezanih uz autoindustriju bio je Ženevski auto salon, koji je otkazan nekoliko dana prije otvaranja događaja 2020. zbog pandemije, a dvorane su već bile pune automobila.

image

Ženevski međunarodni sajam automobila, 2019.

Profimedia

Sajam, koji se nedavno pojavio u Kataru, nije održan u svom tradicionalnom švicarskom domu od 2019., a sada je događaj povratka planiran za Europu 2024. pogodio vijest da najmanje četiri velika proizvođača automobila neće prisustvovati. BMW i Mercedes odlučili su se držati podalje, prema izvješću Autonewseuropea, a s obzirom na to da je Stellantis upravo odustao od CES-a u Vegasu, moguće je da njihovo vodstvo također ne želi uložiti milijune u izlaganje na toj izložbi.

image

Ženevski međunarodni sajam automobila, 2019.

GIMS

Audi i Volkswagen također se neće pojaviti u kongresnom centru Palexpo sljedeće veljače i ožujka, ali predstavnici Škode, Cupre i Porschea rekli su novinarima Automobilwochea da tek trebaju donijeti konkretnu odluku u vezi s prisustvom.

Salon u Ženevi je uvijek bila najbolja od tradicionalnih europskih izložbi iz više razloga. Prvo, odmah je do zračne luke, a drugo, bila je stvarno kompaktna, sastojala se od samo dvije glavne dvorane jedne pokraj druge, što znači da ste mogli vidjeti sve bez hodanja kilometrima u svim smjerovima.

image

Ženevski međunarodni sajam automobila, 2019.

GIMS

Pa ipak, trend zaobilaženja salona se očigledno nastavlja bez obzira što nema pandemije i čini se da je i dalje većini proizvođača milije (čitaj jeftinije) radije plasirati materijal o novitetima na društvene mreže nego trošiti zaista velik novac na gradnje izložbenih prostora, pa makar je riječ o najprestižnijem salonu na svijetu.

Realnost je da automobilske tvrtke više ne moraju biti na sajmovima automobila kako bi se povezale s ljudima, a ljudi više ne moraju posjećivati sajmove kako bi vidjeli automobil koji će ionako biti samo statičan eksponat. Predstave koje će preživjeti i napredovati su auto spektakli poput Goodwooda koji miješaju sve što je bilo dobro iz povijesti automobila i modernog doba s uzbuđenjem gledanja i slušanja nekih sjajnih automobila u akciji.

image

Ženevski međunarodni sajam automobila, 2019.

GIMS

Ali to ne znači nužno da je Ženeva osuđena na propast. Organizatori su zauzeti pokušajima da privuku kineske automobilske tvrtke da prisustvuju, a budući da se te iste tvrtke očajnički žele etablirati na europskom tržištu, možda će rado popuniti prazninu koju ostavljaju BMW, Audi, Mercedes i VW.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 03:08