ZABORAVILI NA TO

Teško do potpunog prelaza na električne aute do 2030.? Zna ih popravljati tek svaki 20. mehaničar

Šefovi auto industrije kažu da sektor neće biti spreman za potpuni prijelaz na električna vozila od 2030. godine u Velikoj Britaniji
Ilustracija, baterije
 Nissan

Nakon odluke Borisa Johnsona prošlog mjeseca da se ubrza zabrana prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila, te da se više kao novi ne mogu registrirati od 2030. godine, britanski Institut za motornu industriju (IMI) objavio je kako postoji jedan veliki problem u tom planu, a koji se ne tiče dovoljne infrastrukture za punjenje i još nedovoljnog dosega električnih automobila.

Iz Instituta ukazuju na to da prema takvom planu jednostavno na raspolaganju neće biti dovoljno obučenih mehaničara za rad na tako velikom broju električnih automobila, piše Daily Mail.

U otvorenom pismu napisanom u ponedjeljak, profesori Jim Saker i Steve Nash, predsjednik i direktor IMI-a rekli su da je samo jedan od dvadeset tehničara u servisnim radionicama i zastupstvima certificiran za sigurno održavanje i servisiranje automobila na baterije. U pismu stoji da je jedan od najvećih izazova ubrzane zabrane novih benzinskih i dizelskih automobila skraćeni vremenski okvir za sektor da "razvije radnu snagu za servis i popravak električnih vozila".

image
Razbijeni EV, DEKRA
Profimedia

S obzirom na to da je slična intencija i EU s uvođenjem stroge norme Euro7 koja bi potpuno "dotukla" mogućnosti daljnjeg razvoja dizelaša i benzinaca, već je reagirala i Angela Merkel te izjavila da jednostavno neće biti dobro ako se do 2030. potpuno ukine prodaja automobila pokretana fosilnim gorivima. Dakle i politika i struka upozoravaju kako je potreban opsežniji plan i dulji rok za prijelaz na vozila pokretana strujom.

Isto tvrde i Saker i Nash, jer da biste radili na bilo kojem automobilu koji ima bateriju potreban je potpuno drugačiji skup vještina od onih potrebnih za rad na benzinskom ili dizelskom vozilu. Bez osnovne obuke i kvalifikacija za rad na automobilima ove vrste, iz Instituta upozoravaju na "vrlo stvarnu mogućnost ozbiljne ozljede ili smrti".

U otvorenom pismu dodaju: "Trenutno je samo pet posto osoblja koji rade u servisnim radionicama i zastupništvima odgovarajuće kvalificirano za rad na tim vozilima. Ako ne počnemo raspravljati o tim pitanjima, taj će plan biti ugrožen i što je još važnije Ujedinjeno Kraljevstvo neće ispuniti svoje ciljeve, a mi ćemo ugroziti budućnost naše sljedeće generacije."

image
Ilustracija, baterije
Nissan

Otvoreno pismo posljednja je kritika na tako ambiciozne planove Borisa Johnsona za "zelenu industrijsku revoluciju". Prošlog tjedna već je bio upozoren da gotovo polovica svih automobila na cestama u Velikoj Britaniji mora biti električna u roku od deset godina ako žele ispuniti tako ambiciozne ciljeve vezane za usporavanje klimatskih promjena.

Odbor za klimatske promjene rekao je da bi se postigao cilj smanjenja emisija za 68 posto u odnosu na razinu iz 1990. godine, 46 posto "voznog parka" Velike Britanije već bi sada morao imati električne motore. Vladini revizori upozorili da ministri nemaju pojma koliko će ekonomiju koštati postizanje ukupnog britanskog cilja od "0 posto ispušnih plinova" do 2050. godine.

Istup IMI-a sada dodatno pod upitnik stavlja te planove nazivajući ih preambicioznim u ovom trenutku. Premda se i proizvođači ubrzano prilagođavaju razvoju i proizvodnji sve više električnih automobila, te kupci sve bolje reagiraju, činjenica je kako i servisna mreža mora biti adekvatna. "Trenutno se smanjuju šanse za pronalazak kvalificiranih tehničara kojih je trenutno samo pet posto", objašnjava se u pismu.

image
Ilustracija, baterije
Nissan

IMI dodaje da je i pandemija Covida-19 dodatno usporila osposobljavanje mehaničara za rad na električnim automobilima i da je prošle godine izdano 6500 takvih certifikata, a broj se ove godine smanjio za 85 posto u odnosu na isto razdoblje 2019. zbog mjera koja su postavljena kako bi se suzbilo širenje koronavirusa.

Apeliraju da za takve planove hitno treba usklađena, kontinuirana strategija razvoja radne snage po tom pitanju, kako stoji u pismu te da postojeća radna snaga već sad zaostaje u vještinama potrebnim za nove tehnologije - i to ne svojom krivnjom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 12:44