2.0 D-4D STYLE

TEST: TOYOTA AVENSIS Obnova od glave do pete

Novi adut redizajnirane japanske limuzine postao je i dobar 2,0-litreni dizelaš kojeg isporučuje BMW

Nakon efektnog redizajna Aurisa, Toyotini dizajneri napravili su još bolji posao kompletnom obnovom klasu većeg Avensisa. Toyota sada ima jednu od najupečatljivijih limuzina srednje klase, i to bez obzira što je zadržana fizionomija originalnog modela iz 2008., s platformom osovinskog razmaka od samo 2,7 metara i s velikim prevjesima karoserije. To je tek drugi, ali duboki redizajn Avensisa, nakon prvog i blažeg, s kraja 2011.

Avensis je u pozitivnom smislu neprepoznatljiv i iznutra. Sve staro je bačeno van i potpuno nova unutrašnjost nema ni jedne poveznice s prethodnikom. Linije su modernije, oku ugodnije i s notom kvalitete i masivnosti, pa je sad, bar što se ugođaja tiče, Avensis snažno europeiziran.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Novi upravljač fino sjeda u ruke, ugodni su i tekstilni materijali koje efektno dopunjuju umeci od plastike u imitaciji titana, umjetne crne kože s bijelim prošivima i alkantare u boji cigle, a standardima klase uglavnom odgovara i tamna plastika na svim strateški važnim površinama. Prostranost je uobičajeno dobra i omogućuje lijepu komociju u vožnji, i to unatoč kratkom osovinskom razmaku za standarde srednje klase, zbog kojeg se može osjetiti i koja neravnina više.

Prednja su sjedala novooblikovana, vrlo udobna i ne dopuštaju klizanje tijela u zavoju, a dobro pogođen središnji naslon za ruke nimalo ne smeta komotnom padanju ruke na ugodnu ručicu mjenjača. Zamjerke? Preosjetljivi i zvukom agresivni parkirni senzori te dizajnerski relativno skromna grafika dodirnog zaslona navigacije i multimedije.

Avensis je uhvatio korak i opremom za sigurnost, pa od opreme Style nadalje kupac bez nadoplate dobiva paket TSS (Toyota Safety Sense), koji sadrži uređaje za upozorenje izlaska iz vozne trake, čitanje prometnih znakova uz cestu i njihovu projekciju na instrumentnu ploču, automatsko paljenje i gašenje dugih svjetala ovisno o nailazećem vozilu i ono najvažnije - sustav upozorenja na opasnost od sudara i automatsko kočenje pri brzinama do 80 km/h, pri kojima su naleti i najčešći. Sve to, uz pomoć pri kretanju na uzbrdici, ulijeva dodatnu sigurnost za upravljačem masivne karoserije sa dodatno zatamnjenim stražnjim staklima, čija je unutrašnjost stvarno dobro opremljena. Tiša je pri jurnjavi autocestom i još bolje zvučno i vibracijski izolirana od rada motora.

Upravo se ispod prednjeg poklopca krije dodatni iskorak, koji Avensis ponovno čini zanimljivom ponudom u srednjoj klasi. Motor je, naime, sad BMW-ov, a stigao je u okviru suradnje u okviru koje Japanci Nijemcima pružaju tehnološku pomoć u segmentu hibridne tehnologije. Nijemci zauzvrat daju 1,6 i 2,0-litrene dizelaše (112 i 143 KS). Dobra pogodba za Toyotu, jer 2,0-litraš iz niza bavarskih modela kompaktne i srednje klase daje bolje performanse, nižu potrošnju i ekološki je podobniji od starog i relativno grubog Toyotinog 2,2-litrenog. Turbozadrška praktički sad ne postoji, motor elegantno vuče kroz sve zone okretaja, premda je brundavim zvukom i pomalo sirov. Ima vrlo dobre performanse i udovoljava i većim vozačkim ambicijama, makar je prisutna i težnja za štedljivosti.

Prva dva stupnja su kraća i podešena na bolja ubrzanja i agilnost u gradskoj i prigradskoj svakodnevici, dok su peti i posebno šesti proračunati nešto dulje, ali ne i predugačko, kako bi potrošnja na otvorenim cestama bila što povoljnija, a istovremeno bez zakidanja na dobroj vuči, kad to iznenada zatreba. Na otvorenim dionicama tako smo postizali potrošnju oko 5 litara, a u gradu oko 7.

Rezultat je to kojem se nema što zamjeriti, tim više što se Avensis vozi bolje od prijašnjeg. Upravljač je finije izbalansiran i ujednačene mekoće, mjenjač uglađeniji i korektniji, a i ovjes je u brojnim dijelovima poboljšan. U skladu s novim motorom iznova su podešeni hodovi opruga i amortizera te pojačani stabilizatori, pa je Avensis dobio bolju vozačku notu nego prije. Doduše, voljeli bismo da je rad ovjesa preko niza neravnina još bolje prigušen, a osjećaj na papučici kočnice konkretniji.

No, u konačnici se ipak može reći da je Toyota toliko korjenito osvježila Avensis da se zapravo doima kao posve nova limuzina.

2.0 D-4D

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 995 ccm

Snaga 105 kW (143 KS) pri 4000/min

Moment 320 Nm pri 1750-2250/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 475 x 181 x 148 cm

Osovinski razmak 270 cm

Prtljažnik 510 litara

Gume 215/55 R 17, Michelin

Masa 1520 kg

Ispuh CO2 119 g/km

Brzina 205 km/h

0-100 km/h 9,5 sekundi

Potrošnja 6,0 l/100 km

Cijena 213.900 kuna

OPREMA STYLE

• 17-colni alu-naplaci • zatamnjena stražnja stakla • diodna svjetla • parkirna kamera • multimedija s dodirnim zaslonom • paket aktivne sigurnosti (automatsko kočenje, čitanje znakova, automatski prilagodljiva svjetla, upozorenje na izlazak iz trake…) • tempomat • upravljač i mjenjač u koži • električni paket • automatska dvozonska klima • start/stop uređaj • pomoć pri kretanju na uzbrdici…

DOPLATE

• metalik lak • parkirni senzori • kromirani ukrasi • navigacija • umeci koža/alkantara • tepisi…Ukupno 28.540 kuna

S DOPLATAMA 242.440 KN

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 18:39