istraživanje

Tržište električnih auta raste, modela ima za polovicu vozača, no i dalje EV bira tek svaki deseti kupac

Vozači koji su generacijama vjerni jednoj marki vjerojatno će moći prijeći na struju bez potrebe za promjenom svoje vjernosti

Ford Mustang Mach-E

 Ford

Godinama su električna vozila bila izbor pojedinaca, a sami automobili su grupirani zajedno zbog svog izvora energije i promatrani kao posebna kategorija sasvim odvojena od vozila s unutarnjim izgaranjem. Kako u SAD tako i u Europi.

Ali ne više. Do kraja ove godine električna vozila bit će dostupna kod toliko marki i u toliko sektora tržišta da će više od polovice Amerikanaca koji žele kupiti novi automobil imati dostupnu održivu električnu opciju, a to bi moglo narasti na 75 posto do 2026. godine, pokazije studija.

image

Tesla punjenje (ilustracija)

Profimedia

To je mišljenje J.D. Powera, koji je za Automotive News rekao da sličnosti u dizajnu između električnih vozila i vozila s unutarnjim izgaranjem pomažu u otvaranju tržišta većem broju kupaca.

Iako su mnogi rani električni automobili poput originalnog Nissana Leafa i BMW-a i3 privlačili vozače koji su se željeli istaknuti i možda pokazati svoje ekološku svijest, nekonvencionalni stil također je mnoge odbio.

image

Dodge Ram 1500 REV

Dodge

A električna vozila više nisu ograničena na nekoliko marki. U usporedbi s prije deset godina, pa čak i prije pet godina, dostupnost opcije električne energije porasla je silovito, što znači da će vozači koji su generacijama vjerni jednoj marki vjerojatno moći prijeći na električnu energiju bez potrebe za promjenom svoje vjernosti.

image

Ford Explorer EV

Ford

Ali J.D. Power kaže da je drugi veliki čimbenik ipak nešto pristupačnije cijene električnih vozila. Podaci J.D.-a pokazuju da su prije tri mjeseca vozači tražili plaćanje premije od 31 posto kako bi odabrali EV umjesto vozila s unutarnjim izgaranjem, ali taj je postotak sada pao na 24 posto.

image

Udio električnih vozila u SAD-u po državi

S&P Global Mobility

Telsa je srezala cijene svojih električnih vozila, a Ford je srezao tisuće od cijene svog Mustanga Mach-E-a početkom ove godine. Cijena nekih EV-ova je dodatno smanjena državnim poticajima i Zakonom o smanjenju inflacije Bidenove administracije, koji nudi porezne olakšice do 7500 dolara (6900 eura).

image

Chevrolet kućno punjenje (ilustracija)

Chevrolet

Ali samo zato što ti kupci mogu prijeći na električnu energiju, ne znači da i hoće. J D. Power predviđa da će, dok će više od polovice kupaca novih automobila do kraja ove godine imati dostupnu održivu EV opciju, samo jedan od 10 izabrati potpuno električni automobil.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 20:22